Bab 1

208 6 0
                                    

"Malasnya hari ni nak pergi gym tapi dah janji dengan Carol and the gang. Boleh tak nak cancel je?" Keluh Myra sendirian di dalam bilik.

Myra berkira-kira hendak membatalkan niatnya ke gym gara-gara perang yang dilancarkan oleh Adam. Adam seorang ahli baru di gym Blue Ocean di Citta Mall namun pengaruhnya cukup kuat di dalam gym. Boleh dikatakan ramai pelanggan Blue Ocean mengenalinya. Myra cukup alergik bila mendengar nama Adam.

"Beb i tak dapat datang hari ni. Kita jumpa minggu depan ya. Esok i outstation." Myra memberitahu Carol.

"Myra, mana boleh kita kan dah janji nak celebrate birthday Desmond. You pun tau kan Desmond tu macam mana. Kalau you tak ada confirm minggu depan you yang sengsara." Jawab Carol.

Desmond merupakan salah satu kawan rapat Myra. Boleh dikatakan bff the best la bagi Myra. Segala rahsia semua Desmond tau. Begitu juga dengan rahsia Desmond. Bagi Desmond dan Myra tiada istilah rahsia antara mereka. Begitu juga dengan perang yang dilancarkan antara Myra dan Adam.

Myra terlupa akan birthday party yang dia rancang bersama Carol and the gang. Nampaknya rancangan dia untuk tidak pergi ke gym gagal. Dia terpaksa pergi juga.

...........................................................................

Ketika di gym....

"Hai guys, Desmond mana?" Tanya Myra.

"Desmond still on the way
He said that he will be late today. Jom kita start dulu," jawab Lyn.

Sementara menunggu Desmond sampai mereka berbincang mengenai plan birthday party mereka untuk Desmond. Ketika mereka sibuk berbincang, Adam and the gang masuk ke gym untuk memulakan rutin harian mereka.

Sarah, gadis yang sentiasa di sisi Adam cukup tidak suka dengan Myra. Kejadian di Hotel Concorde tempoh hari menyebabkan berlakunya perang antara Myra dan Adam. Sarah juga antara penyebab berlakunya perang antara Adam dan Myra. Disebabkan perang tersebut perhatian Adam lebih kepada Myra. Boleh dikatakan setiap hari sebelum dan selepas pergi gym topik utama yang Adam akan cakap adalah mengenai Myra. Bengang Sarah terhadap Myra semakin menjadi- jadi. Sifat cemburu di dalam diri Sarah semakin tebal sehinggakan dia mempunyai pelbagai rancangan untuk menyingkirkan Myra. Rancangan Sarah akan berjalan jika Adam mula berubah dengannya.

Sarah masuk ke gym dan sengaja melanggar Myra yang tengah berbincang dengan Carol and the gang mengenai plan mereka hari ini.

"You apa hal cari pasal dengan i ni  Sarah. Jalan bukan main besar tapi kat sini juga you nak jalan!!!" Marah Myra.

"Sorrylah budak pink. I tak perasan pulak yang you ada kat sini. Guys, i ingat ada tiang pink kat sini. Dari atas sampai bawah semua pink. Nasib baik la rambut bukan warna pink kan!!!!" Hahahahaha... Perlekeh Sarah.

Adam yang melihat adegan itu cuma gelak sahaja dan menyokong apa yang Sarah lakukan kepada Myra.

" hahahahaha....nasib baik bibir dan mata tak warna pink." Tambah Adam lagi.

Myra mula mahu menunjukkan rasa marah terhadap Adam dan Sarah namun dihalang oleh Desmond. Nasib baik Desmond sampai tepat pada waktu. Ketika itu tangan Myra mula mahu bertindak tapi lantas dihalang oleh Desmond.

"Myra!!! Stop it!! Please remind what i told you before. Just ignore them. Your time it's really precious to us. Who them to interrupt us. Remember our mission here." Jerit Desmond.

Adam and the gang terkejut dengar jeritan Desmond. Begitu juga dengan group Carol. Jeritan Desmond juga menjadi tanda tanya pada Carol. Apakah maknanya dengan apa yang dijerit oleh Desmond.

Myra terhenti dan cuba untuk tidak menghiraukan group Adam. Sarah berasa geram tapi cukup gembira kerana Adam menyebelahinya.

Kehadiran Desmond amat memberi ketenangan bagi Myra.

Bersambung.....

Pemilik hati si PINK (Slow Updated)Where stories live. Discover now