Bab 13

78 5 0
                                    

Photoshoot Myra hari ini bermula jam sembilan setengah pagi. Myra datang bersama Daniel Farish disebabkan Danish Irham terpaksa outstation ke Sabah. Riezman juga sudah menunggu Myra dan kali ini Myra menggunakan khidmat jurusolek disebabkan photoshoot outdoor manakala Sarah hadir bersama Adam. Adam akan menjadi model untuk pengantin lelaki bagi rekaan Rizal. Rizal juga hadir semasa photoshoot dijalankan. Kali ini berbeza photographer. Michael akan mengambil gambar bagi rekaan Riezman manakala Kimi akan mengambil gambar bagi rekaan Rizal.

"Hai Farish. You pun datang?"sapa Adam

"Hai...mestilah buah hati I ada dekat sini. Dia mesti cari I untuk phothoot couple. Kan Michael!!"balas Daniel Farish.

Sarah apa lagi bila terlihat Daniel Farish. Mulalah tergedik-gediknya.

"Adam, please make sure no one know that Ara is my sister. Remember that!! I need to protect my sister."sempat Daniel Farish berbisik kepada Adam. Adam cuma mengangguk dan masih terdapat tanda tanya kenapa Daniel Farish berbuat demikian tetapi dia tetap menurut permintaan Daniel Farish. Walaupun Myra keluar bersama Daniel Farish,Dany akan sentiasa ada bersama mereka dan memantau dari jauh.

"Hai Farish. Tak sangka you pun sanggup turun padang jadi model? Kalau I tau boleh I ajak you next time."Sarah menggedik.

"Sorry Sarah. I'm taken. I dekat sini pun sebab princess I ni. Buah hati I. You pun dah ada Adam kan?"sengaja Daniel Farish menekankan nama Adam semasa bercakap dengan Sarah dan dia memeluk Myra disebelahnya sambil bermain rambut Myra.

"Abang, apa ni. Janganlah main rambut Ara. Ara tengah make up ni."tegur Ara namun tidak dipedulikan Daniel Farish.

"Ala Princess. Rambut Princess ni cantik sangat. Apa kata Princess sanggul je. Abang rasa lagi cantik."Daniel tidak menghiraukan Sarah dan sebaliknya memberi pendapat dan melebihkan perhatiannya kepada Sarah. Akhirnya Sarah dipanggil oleh jurusoleknya.

"Abang, kenapa buat macam tu kat Sarah?"tanya Myra.

"Abang menyampah dengan Sarah tu. Tergedik sana sini dengan lelaki. Sudah ada Adam tapi masih nak menggatal dengan orang lain. Tengok sana tu dengan Rizal pun boleh dilayannya."balas Daniel Farish.

Dari jauh Rizal juga melihat kemesraan Myra dan Daniel Farish. Tiada siapa pun tahu hubungan Myra dengan Daniel Farish kecuali Adam dan Michael.

"Abang, thanks. Walaupun abang layan macam ni tapi Ara tetap nak ucap thanks kat abang sebab abang dah selamatkan Ara dari Rizal. Rizal tu semacam Ara tengok. Ara tak suka. Nasib baik abang ada. At least dia tak dapat ganggu Ara."balas Ara. Ara sempat memeluk Daniel Farish.

"Ara tak malu ke peluk abang depan orang ni?"tegur Daniel Farish dan ara hanya menggeleng.

Sarah menyampah melihat kemesraan Daniel Farish dan Myra. Photoshoot Myra bermula awal berbanding Sarah. Dengan kemesraan Myra dan Daniel Farish memudahkan lagi kerja Michael. Riezman juga berpuas hati dengan gambar yang diambil oleh Michael. Dalam masa tiga jam siap untuk photoshoot sesi pagi bagi 8 pasang baju pengantin. Sesi petang pula photoshoot akan diadakan di taman KLCC. Pagi inj photoshoot dijalankan di taman Putrajaya.

Baju rekaan Rizal masih berbaki lagi 5 pasang. Rizal meminta pertolongan Michael untuk rekaan selebihnya memandangkan masih banyak lagi yang belum siap.

"Michael, bolehlah tolong I."rayu Rizal

"Rizal, I bukan tak nak tolong you tapi I tak nak nanti orang lain cakap I caras model mereka."balas Michael.

Akhirnya setelah berbincang Michael hanya bersetuju untuk 2 pasang baju rekaan Rizal. Manakala 3 pasang lagi akan digayakan oleh Sarah dan Adam.

Photoshoot bagi rekaan Rizal digayakan oleh Myra dan Daniel Farish. Dalam masa 1 jam pelbagai angel yang berjaya diambil oleh Michael.

Pemilik hati si PINK (Slow Updated)Where stories live. Discover now