Bab 5

109 5 0
                                    

"Myra, ada job ni. Nak grab tak?" Tanya Michael pada Myra.

Michael ialah photographer Myra dan juga merangkap pengurus Myra. Kalau nak tau Myra juga terlibat dalam dunia modelling cuma yang membezakan Myra dengan model yang lain ialah Myra cuma memperagakan baju cuma untuk iklan atau pun gambar sahaja. Myra tidak melakukan peragaan di atas pentas. Myra juga hanya melakukan kerja sebagai model bila bersesuaian dengan dia. Myra tidak akan melakukan perkara yang tidak disukai oleh Datuk Fadzlan. Dia hanya terlibat dalam peragaan yang memerlukan dia memakai tudung dan juga baju yang menutup aurat walaupun dia tidak memakai tudung di luar.

" Bila job tu start Michael. Bersesuaian tak dengan syarat-syarat i? Tanya Myra pada Michael.

" 2 hari lagi dear. Wedding dress rekaan Riezman. Muslimah dress. I know it's suitable with you. Come on dear. I think 1 month already that you not involved in modelling. Please ya..."rayu Michael.

"OKAY...can..just proceed but is it in the studio or outside? Give the schedule and i will..."tanya Myra lagi.

"Half in the studio and half outside. Wednesday on 10:00 am ya. Outside will confirm later. See you on wednesday ya."

Panggilan dimatikan oleh Michael. Myra dah meletakkan jawatannya di Syarikat Bina Jaya minggu lepas. Minggu ni memang Myra free. Jadi minggu ni dia akan penuhkan jadual dengan kawan-kawannya. Dia juga akan beritahu pada Desmond keputusannya itu. Sepanjang keputusan dibuat, Myra langsung tidaj menghubungi Desmond. Maklum la sekarang Desmond sudah start busy dengan hubungannya dengan Carol. Hubungan Carol yang bermula sebagai kenalan di Gym kini bertukar menjadi serius. Myra tumpang gembira dengan apa yang dialami Desmond. Kini tiba masanya untuk dia berubah.

Myra membuka applikasi whatssapp. Chit chat dengan geng gym dia.

Myra : "guys malam ni jangan lupa. Jumpa di gym. Lepas gym jom kita pi karok nak?

Carol : I on...how about others?

Desmond : My sweetheart join so i pun mesti join?😉😉😉😉

Aiman : i okay..on my dear Myra...😛😛😛😛

Fariz: boleh guys tapi....

Myra: tapi apa Fariz? Lain macam je you ni...

Kent: hahaha...Fariz ada date Myra. Dia dah dapat buah hati dia last week. Hihihi..i join you all malam ni.

Aiman : hahaha...congrates bro. Wah now dah ada 2 couple yang success. Myra, kita bila lagi ni?😘😘😘😘

Carol : wow, Myra apa lagi...bila nak ubah status beb?😊😊😊

Myra : hahaha...eh Aiman si Hana tu nak letak mana? Hahaha...kalau i agree nanti you jangan menyesal ya. Hihihi... Hana tu you pikat sendiri. I tak nak tolong boyfriend i cari girlfriend baru...😛😛😛😛

Lyn : hahaha....fikir betul-betul Aiman. Hihiihi...malam ni i join. Fariz, bawak la awek you join skali. Meramaikan tak salah. Lagi best beb....

Fariz: okay beb. Malam ni i bawak Farisha sekali ye...😜😜😜

Aiman : you all bestfriend i. Tak nak la tukar status..hihim..Myra jangan lupa tolong I ya. You dah janji.

Myra: tau takut...hihi...okay beb malam ni ya. Kita enjoy.

Begitulah bila mereka start berchit chat. Usik nengusik tu memang dah jadi perkara biasa. Bagi mereka dalam persahabatan tidak ada perkataan terima kasih dan maaf. Masing-masing perlulah sentiasa memahami, hormat menghormati dan menjaga hatj orang sekeliling mereka. Persahabatan yang terjalin selama hampir 2 tahun menjadikan mereka semakin akrab malahan seperti adik beradik walaupun mereka berlainan bangsa dan juga berlainan status. Sepanjang perkenalan mereka, mereka tidak pernah bertanyakan mengenai asal usul masing-masing cuma bila ada masalah yang terjadi barulah mereka akan berkongsi. Dari situ lah mereka mengenali. Mereka cukup menghormati hak privasi masing-masing.

Pemilik hati si PINK (Slow Updated)Where stories live. Discover now