Pomalu, ale jistě si začínám odškrtávat recenze z listu a pak mi přijde nabídka dalších a mám jich dvojnásobek než před tím! :D Jsem ráda, že vás mé recenze tolik zaujaly, opravdu moc. Děkuji, že si vyhledáváte pomoc u neprofesionální spisovatelky, jako jsem já :) Ale i já nejsem stroj! :DD
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.----.-.-.-.-.-.-.
Název: Nečekaný zvrat
Autor: @Theressa05
Žánr: Fan fikce.-.-.-.--.-.-.--.-.-.---.-.-..--
Cover:
Cover se mi líbí, k příběhu hodí a nebylo a není na něm co zkazit. Pozornost připoutá, takže není co dodat :)
Popis:
Šestnáctiletá Elizabeth je obyčejnou dívkou. Ale na oslavě svých sedmnáctin zjistí, že není jen tak obyčejná. Zároveň se setkává s lovci stínů, které znala jen z filmu a sama s nimi musí čelit velkému nebezpečí, které na ní číha i v institutu. Najednou se její žívot obrátí vzhůru nohama. Stane se z ní démon, nebo je to jen iluze? Kdo jí nakonec pomůže zjistit pravdu, kým vlastně je?
Líbí se mi, to ano. Zaujme, ale místo "na oslavě..." bych spíše dala "v den jejich sedmnáctých narozenin" nebo tak něco, protože na oslavě se ji to přímo nestalo :)
Děj:
Na nákupech s Elizabethinou matkou je přepadne démon a Elizabeth zjišťuje, že vymyšlený svět z jejího oblíbeného filmu je pravdivý. Dostává se do institutu, kde zjišťuje, že není obyčejný člověk. Nikdo ji však nechce dát žádné odpovědi ani informace o tom, co se děje a hned brzy po jejím příchodu se znovu ocitá tváří v tvář smrti a tehdy ji její otázky zajímají víc a víc...
Na počet kapitol nám toho příběh moc neřekl. Kapitoly byly krátké, zmatené a uspěchané. Posledních pár už bylo lepších, byly delší, propracovanější a rozhodně kvalitnější, ty jsem si užila ;) Pracuj na detailech, nezmatkuj a zpomal. Vysvětli nám více věcí a rozepiš se
Postavy:
Vzhledy dobře popsané, dokázala jsem si postavy představit, ale pokulhává nám tam (a to docela dost) jejich city. Přijde mi, jako by snad byli bezcitní. Jako by necítili strach nebo smutek. Třeba hlavní hrdinka brala smrt své matky úplně v pohodě, kdežto třeba my bychom vykřikli, kdybychom viděli mámu ležící v kaluži krve, rozbrečeli se, báli se co nám ten démon udělá a nepřemýšleli nad tím, že přijdu domů a zajdu si koupit novou bundu, když by měla zařizovat pohřeb. Zaměř se na to, co cítí. Vžij se do té situace, do té osoby. Autor by měl své postavy chápat nejlépe, nejlépe jim porozumět ;)
Gramatika:
No, není to nejhorší, ale často jsi chybovala v některých slovech a v interpunkci, kdy jsi čárky vynechávala tam, kde být měly.
Dej si na to pozor a taky se mrkni na desátou kapitolu, která je dost matoucí, několik odstavců se ti tam i třikrát opakovalo, možná chyba Wattpadu, nevím, ale určitě na to mrkni a rozhodně oprav i chyby v minulých kapitolách.
Originalita:
Je to fan fikce, ale postavy sis vymyslela, i děj (Pokud to není podle knihy, knihy jsem totiž nečetla, což má pro mě u recenzování značnou nevýhodu). Můžu jen doufat, že nejsi velká kopírka :D
Můj názor:
Takže, tady se trošku rozepíšu, jako vždy...
U čeho začít?
"prolog" se mi líbil, jak si nám tam vysvětlila ty pojmy, které měly v příběhu objevovat, aspoň jsme nezmatkovali hned u prvních kapitol. Dalo mi to spolu s popisem dojem, že to bude bomba, pak jsem ale přečetla první kapitoly a přišlo mi to jako blbost, protože to bylo opravdu odbyté :( Moc jsi spěchala, nic jsi nevysvětlovala, Eliz nebyla vystrašená ani zmatená... Ona to znala z toho filmu a to mi přišlo sice originální, ale zároveň mi to vadilo, protože hned věděla kde je a co se děje, jenže já bych uvítala vysvětlení od lovců, aby ji řekli co přesně se stalo, kde je, kdo je, co se bude dít a tak. Ne že pak někdo přijde a řekne ji, jak je do ní blázen, což mi taky vadilo, protože ona ty lidi téměř neznala a už s nimi kamarádičkovala a rovnou se tam chystala plánovat svatbu s jedním z nich ( to přeháním, ale snad chápeš, jak to myslím :D)
Takže mě mrzí, že ses na začátku vážně nerozepisovala.
Zaměř se i na její city, proboha vážně! Ze smrti mamky či táty bych byla na zhroucení!
Co mi tam ještě vadilo, bylo to, že jsi občas psala z pohledu Eliz a pak z pohledu vypravěče a i v jedné kapitole jsi to prostě střídala "já jsem", "Elizabeth byla".... doufám že chápeš. Zvol si jeden styl psaní ;)
Nápad se mi líbí, jen na tom zapracuj, vypiluj nedokonalosti a možná se pokus spravit ty starší kapitoly, protože takhle hrozí, že to lidé přestanou číst hned po prvních třech kapitolách.
Chci ti ale říct, že jsem v porovnání s první a poslední kapitolou byla nadšená, že jsem viděla tvůj obrovitánský pokrok, který jsem zaznamenala i na sobě a jsem ráda, že ses tomu začala věnovat se srdcem ;) tedy aspoň v to doufám!
Koukněte na to a určitě autorce pomozte také se svými nápady a radami ;)
Pacicka
Ps.: i když jsem spíše rozebírala nekladné věci, tak to ale neznamená, že by jsi s příběhem měla končit. Pokračuj, protože na tobě vidím, že se dokážeš zlepšit ;)
ČTEŠ
Recenze /CLOSED/
RandomAŽ DO ODVOLÁNÍ UZAVŘENO! KNIHA RECENZÍ! Pokud máte příběh a chcete znát upřímný názor někoho jiného, nebojte se a napište mi! Daruji vám zcela zdarma upřímnou recenzi s několika radami navíc, aby se vám příště dařilo lépe! NEŽ POŽÁDÁTE O RECENZI, P...