Maminko, proč umíráte?

26 3 7
                                    

A zase to pomalinku rozjíždíme s recenzemi! Tak dneska se na zoubek mrkneme na shortstory od sympatického spisovatele :)

Jen ještě chci upozornit, že recenzi jsem měla téměř hotovou už včera, a proto jsem nečetla a nezahrnula sem dnešní kapitolu, tak doufám, že to nevadí.

☆☆☆

Název: Maminko, proč umíráte?
Autor: @VernonWatt
Žánr: Povídka

***

Cover:

Je jednoduchý, nijak zvlášť upravený, k příběhu se hodí. Je jemný a určitě schvaluji ✅

Popis:

Někdy je dítě lepší matkou než pravá matka. Dítě pláče když je matka nešťastná. Dítě se směje když je šťastná. To často pravé matky nedělají.

Nejdříve jsem z něj byla zmatená, ale hned po dalším přečtení jsem se zorientovala a po přečtení příběhu už jsem neměla sebemenší pochyby o jeho významu ;) popis se mi líbí, protože je stručný ale i přesto plný informací.
Jen ti tam chybí interpunkce, jinak v pořádku ;) ✅

Děj:

Malá dívenka Colette se stará o svou maminku.  Její matka se o svou dceru nestará, a proto se matkou stává Colette a dcerou její matka Lorin. Colette má svou maminku ráda, kdežto Loren propadá bláznovství a sotva o dceři ví...
Vrátí se vše do normálu a Lorin se opět stane matkou a zahrne svou dceru mateřskou láskou?

Děj je poutavý a smutný, avšak pravdivý. Moc na sobě nezávisí, ale na konci každé kapitoly v nás zanechává otázky... ✅

Postavy:
Nevím co napsat, protože není moc co. S popsáním všeho okolo jsem spokojená a i přesto, že nepíšeš co zrovna cítí, tak to ze slov vyřazuje samo a občas je obtížné zahnat pocity, které cítí Colette. Nevím, zda jsi to pochopil, protože sepsat moje pocity z toho bylo obtížné 😂

Originalita:
Příběh je krásně napsaný, vyzařuje z něj jednoduchost a speciálnost. S ničím podobným jsem se prozatím nesetkala. ✅

Gramatika:
Pár překlepů a jelikož mě děj vtáhl do sebe, tak jsem si ničeho moc nevšímala ;) ✅

Můj názor?

Nikdy jsem se nesetkala s takovým nápadem a zprvu jsem byla překvapená a moc jsem nechápala, o čem že to přesně je.
Pak jsem se však do příběhu dostala a příběh ve mně vyvolal tolik smutku, protože jsem si uvědomila, kolik dětí a rodin tohle zažívá a kolik dětí není zahrnuto mateřskou láskou. Je mi smutno z toho, když se rodič o své dítě nestará a je to naopak dříve, než je to opravdu nutné.

Ráda jsem četla tvůj "názor" na takové situace a musím říct, že je to moc krásně až umělecky napsané. Hádám, že jsi do příběhu vložil všechny své emoce a možná si dokonce jednal i ze svých zkušeností nebo zkušeností někoho, koho znáš. A pokud ne, tak vidím, že jsi si plně vědom toho, co se v životě děje.

Já osobně jsem se nikdy nad tímto nepozastavovala, ale teď, když jsem to četla, jsem si víc a víc uvědomovala, jaké mám štěstí, že mí rodiče mě zahrnují láskou a jak moc jsem hloupá, když si myslím opak. Také mi to připomnělo, že bych jim svou lásku měla dávat více najevo, stejně jako Colette, která svou maminku miluje i přesto, že se o ní její matka nestará.

Všimla jsem si, že příběh chválí i jiní lidé a já s nimi absolutně souhlasím, protože je to nádherně napsané a můžu to číst stále dokola a těším se na další kapitolu.

Jediné co mě trochu zaskočilo bylo, že jsi změnil styl psaní a s tím sice souhlasím, protože se mi ten styl líbí, ale radím ti, že pokud v něm budeš pokračovat, tak bych možná přepsala dřívější kapitoly do tohoto stylu, ale protože je to celé hezky napsané, tak není nutné to přepisovat.

Shrnutí toho všeho je, že příběh se mi moc moc líbí a budu číst dál a určitě se budu těšit na tvoje další díla :)

***

To by bylo asi  vše pro dnešek. Určitě si tento příběh přečtěte, donutí se vás to zamyslet :)

Pacicka

Recenze /CLOSED/Kde žijí příběhy. Začni objevovat