34. Minulost se opakuje

30 3 0
                                    

"To nejde. Tohle ne. To nemůžete..."
Will nesmyslně blábolil, šokován pohledem na Henryho, který za sebou po zemi táhl těžkou sekeru. Objal Lonnieho jak nejpevněji mohl a přitiskl ho k sobě.
"Williámku." Bertanea se sladce usmála. "Mrzí mě, že ti pro tentokrát Lonnie sebral tvé prvenství mé pozornosti. Ale nemusíš se bát. Jsi po něm hned na řadě."
Will se rozklepal. Patřil mezi lidi, kteří se zoufale báli smrti. Mezi lidi, co by podstoupili jakoukoli bolest, jen aby se smrti vyhli. V tu chvíli měl šílený strach. Ač nechtěl, sobecky si myslel, že Lonnieho život je prohraný a že tím, že ho bude objímat, si podepisuje stejný osud. Pokoušel se zůstat klidný a nepanikařit. Ale čím dál více si uvědomoval, že s tou rozklepanou, zakrvácenou a chromou osobou ve své náruči nechce mít nic společného.
Napadlo ho, že jestli se odsud někdy dostane, bude na hrdiny ve filmech pohlížet úplně jinak.
Lonnie byl podivně klidný. Stále se klepal a přerývaně dýchal, ale vypadalo to, že ho hysterie opustila. Vypadal podivně smířeně.
Ozval se dutý zvuk a Bertanea s Henrym se polekaně otočili. Ale byl to jen Terrence, který omdlel a skácel se na podlahu.
"Co se mu stalo, je v pořádku, je v pořádku?" Brblal Lonnie, kterému bylo těžko rozumnět.
"Bude, bude v pořádku." Will ho stiskl a předvedl cosi, co nejspíš měl být povzbudivý úsměv. "Nevím co se mu stalo."
"W-Wille." Zakňoural Lonnie.
Will se zprudka nadechl. Chtěl si lehnout. Chtěl spát a nemyslet na nic. Místo toho smířlivým tónem řekl: "Ano, Lonnie?"
"Zachraň ho. Prosím." Zašeptal Lonnie.
Will si ho nevěřícně prohlédl. Nechápal, proč to Lonnie chce. A proč chce, aby ze všech lidí chránil zrovna Terryho.
"Proč bych ho měl chránit?" Zeptal se a spolkl dodatek "vždyť je to Terrence."
"Protože mě zachrání." Řekl Lonnie. Will se na něj zmateně podíval. Napadlo ho, že Lonnie už nejspíš mluví z cesty z té přemíry ztráty krve.
"Lonnie, Terrence tě nezachrání. Leží v bezvědomí na zemi." Objasnil.
"On jediný mi může pomoc." Lonnie nepřestával mluvit v hádankách a Willa už to otravovalo. Rozhodl se, že tenhle rozhovor bude už dál ignorovat, i když Lonnie mu toto rozhodnutí neusnadňoval. Chytl ho za paži, ale nedokázal ji stisknout. Byl už příliš slabý.
"Ale, ale, mládežníci." Bertanea se nad ně naklonila. "Od homosexuální náklonosti tu máme Rogera." Prohlásila.
"Jděte do prdele." Zabrblal Lonnie. Bertanea stáhla obočí. "Za to zaplatíš, mladíku."
"Nechte ho být!" Vyjekl Will, napůl přesvědčený, že dělá správnou věc. Ta druhá jeho půlka už se smiřovala s brzkou smrtí.
Bertanea se otočila. "Co jsi to řekl?" Zeptala se. Will oněměl. Nebyl silnou osobností. Nikdy nebyl ten, kdo sám za sebe udělal velké, životní rozhodnutí. Proto si tak moc přál, aby tu byl Benny, Chris, Mack nebo se alespoň probral Terrence. Aby tu byl někdo, díky komu by on sám to rozhodnutí dělat nemusel. Ale Bertanea si ho už nevšímala. Mlčel příliš dlouho.
"Henry!" Bertanea luskla prsty a Henry se sekerou se začal přibližovat.
Proč už tu není Kyra...
"Opři ji tady. Správně." Bertanea mu ukazovala, kam dát sekeru a kde má stát. Pak Henry začal přicházet k Willovi a Lonniemu.
"Ne." Řekl Will, ale nebylo mu to nic platné. Henryho silné ruce odstřily ty Willovy a nadzvedl Lonnieho. Začal ho táhnout směrem k Bertanee.
V tu chvíli měl Will pocit, jakoby o něco přišel. Jakoby něco ztratil. Jakoby znovu ztratil bratra.
"Do prdele!" Řval Henry, táhnoucí Lonnieho. Nejspíš ztrácel trpělivost s Lonnieho bezvládností.
V tu chvíli se Terrence probral. Protřel si oči a pak se nadzvedl na loktech. Prohlédl si Bertaneu, Henryho, Lonnieho a Willa. Následně se naklonil a vyzvracel se.
"Ježiši, fuj." Okomentovala procítěně Bertanea. Will si ji prohlédl. Na okamžik zauvažoval, jak člověk s tak odporným charakterem může vůbec existovat.
"Nech ho ležet tady." Poručila Bertanea a Henry, doteď držící Lonnieho za ramena ho prostě pustil, takže se Lonnie bouchl do hlavy.
"Aaa!" Zaječela Bertanea a začala tancovat. Terrence zvedl oči a podíval se do těch Willových. Vyměnili si pohled plný porozumnění.
"Máme tu zprávu od Gerarda." Zapla svou vysílačku.
"Bertaneo, chytl jsem toho druhého chcípáka, co utekl. Chtěl jsem ho zabít, ale napadlo mě, že bychom s ním mohli naložit líp, tak jsem ho zatím jen zmlátil."
Bertanea vysílačku zase vypla a začala tleskat. "Dnešní den nemůže být lepší!" Vypískla. Terrence na její slova reagoval dalším zvracením.
Will cítil, jak se mu oči naplňují slzami. Uvědomil si, že tohle je místo, kde lidé ztrácejí sebe. Místo, kde se lidem zničují identity. Will věděl, že jen o pár hodin mladší Terrence by v tuhle chvíli udělal řadu vtipů a urážek na Bertaneu. Ale tady byl už jen zlomený Terrence, Terrence ztrácející sám sebe. I když ho Will nikdy neměl rád, v tu chvíli si přál, aby se zase vrátil ten arogantní, protivný, sarkastický a rýpavý Terrence. Protože tahle změna Willa vyděsila.
Lonnie ležel na zádech. Motala se mu hlava. Bertanein hlas mu zněl jakoby z dálky, přestože stála přímo nad ním. Slova mu nedávala smysl. Nebyl schopen normálně myslet. Poddal se té bolesti.
Bertanea zvedla těžkou sekeru nad hlavu. Až v tu chvíli Lonniemu došlo, co se vlastně děje. Jeho smysly jakoby najednou začaly znovu pracovat.
"Useknu ti nohu." Prohlásila Bertanea s psychopatickým úsměvem ve tváři. "Už jsem to jednou udělala. V minulé klinice." Pohladila ho botou po obličeji. "A potom ti useknu i tu druhou. A pak i ruce, miláčku."
Jeho mozek nebyl schopen normálně fungovat. Nechápal, jak se ta cizí ženská může tak potěšeně šklebit, když mu říká tak odporné věci.
Will si zacpal uši a zavřel oči, i když věděl, že Lonnieho křik uslyší stejně. Nejdřív ale slyšel něco jiného.
"Terrenci." Zachraplal Lonnie.
Will oči okamžitě otevřel.
Lonnie se nadzvedl na loktech a upíral na Terrence prázdné oči. Terrence si ztěžka sedl. Bertanea zmateně koukala na Terrence. Viděla, že byl mimo a tak v něm neviděla hrozbu. Henry přešlapoval a nechápal, o co se jedná.
"Terry." Zakňoural Lonnie.
Terrence byl jediný, kdo z přítomných chápal, co po něm Lonnie chce. Měl způsob, jak mu pomoc, ale udělat to nechtěl. Bylo to těžké rozhodnutí. Mohl usnadnit Lonnieho odchod, ale tím i zároveň zničit všechnu lidskost, kterou v sobě měl. Nebyl si jistý, jestli to kvůli Lonniemu chtěl podstoupit. Nebyl si jistý, jestli by to zvládl podstoupit.
"Terrenci, prosím." Lonnie znovu promluvil.
"Tak to by stačilo." Bertanea začala sekeru spouštět dolů. Terrence nabil pistoli. Došlo mu, že to nedokáže.
Sekera dopadla a místnosti se ozval Lonnieho řev, ve kterém bylo slyšet i slovo.
"TEEEEEEEEEEERRENCIIIIIIII!"
Nedokáže to... ale mohl udělat aspoň něco.
Zatímco Bertanea zvedala sekeru opět do výše, Terrence hodil nabitou pistoli přímo na Lonnieho.
"Co to -" Henry si všimnul, jak něco prolétlo vzduchem.
Lonnie, kterému po tvářích tekly slzy bolesti a všude pod ním se vyvalila krev si v obrovském adrenalinu přiložil pistol k spánku.
"Ne!" Vyjekla Bertanea, ale přehlušil ji výstřel. A křik najednou ustal.
Bertanea se prudce otočila na Terrence. Ten se v tu chvíli ale znovu zhroutil na zem.

&
Trochu drámo.
Zdravím vás u nové kapitoly. Umřel nám Lonnie 😏 snad to není moc velké drama 😂🤔
Ocenila bych jakýkoliv ohlas, především komentář s nějakým názorem na knížku nebo tak 😄 předem děkuju za cokoli.
DominiqueDom 🤙🏻🤷🏻‍♀️

Neprávem zajatí 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat