كومنت من فضلكم و تصويت *************
______________________________________
سلمى :بما انك حتقتلني كده كده فانا عايزة اعرف حاجة اخيرة.
هيثم بسخرية :لو دي امنيتك الاخيرة قوليها علشان مبقاش قصرت معاكي في حاجة.
سلمى بستهزاء :لا طلع عندك ذمة هو انت ليه بتعمل كده مع عمر مع انه صاحبك.هيثم :مع اني مستغرب سؤالك انما لو دي امنيتك الاخيرة فحريحك انا اعرف عمر من ايام ثانوية فضلنا صحاب لحد ما خلصنا جامعة و شغلني معاه في شركته حقولك بصراحة انا كنت دايما بكره اشمعنا هو عنده الفلوس دي كلها ليه هو دايماً بيبقى ناجح في اي حاجة يعملها وانا لا ليه اي حاجة بيعملها بيلاقي الف مين يصقفله هو احسن مني في ايه بعد فترة من الشغل اكتشفت ان المرتب مكنش بيكفيني وانا عندي مصاريف كتير بدأت اخد فلوس من تحت لتحت لحد ما في يوم عرف فضحني وطردني من شركته ساعتها حلفت لآخد حقي منه بس هو دايماً كان يبوظلي اي حاجة بعملها فقررت اني اقتله واخلص منه على الاخير ها عرفتي .
سلمى وهى تنظر باستحقار لهيثم : مكنتش اتصور حقد وكره شخص يوصلوه للمستوى ده غير في الافلام وبس زعلان ان عمر فضحك في الشركة ده بدل ما تحمد ربنا كان ممكن يبلغ عنك ويضيع مستقبلك بس مقدرش علشان الصحوبية اللي حضرتك ماحترمتهاش نسى اللي عملته و خلاك تفضل صاحبه رغم كل شيء هيثم بص انت ممكن تصلح كل اللي انت عملته وترجع نضيف استغفر ربنا و ارجع لعقلك فوق من شيطانك ده.
هيثم بسخرية :انتي ساذجة فعلاً ولا ايه .
قام هيثم بتعمير مسدسه وكان على وشك ضربها الا ان صوت كسر الباب كان اسرع فنظر هيثم ناحية الباب استغلت سلمى هذا و اخذت المسدس من يده بطريقة متمكنة وكأنها ليست اول مرة لها ووجهته ناحيته .
سلمى و تبتسم ابتسامة النصر :عرفت انت مين اللي ساذج فعلاً دلوقتي اكبر دليل يدينك باللي بمصايبك كلها اعترافك صوت وصورة و قدام البوليس كمان و بإذن نيابة شغل في السليم يعني مفيش كلام.
احب اعرفك حاجة بسيطة كده سلمى سليم عمرها ما تسيب حق ليها ابداً مهما يحصل و لو كنت عايزاك ترجع عن اللي في دماغك فعلشان كنت عايزة اديك فرصة تانية مش سذاجة مني بس انت طلعت ساذج و ضيعتها من ايدك.
ما إن سمع هيثم اسمها صعق :ايه؟
امسك رجال الشرطة بهيثم وفي نفس اللحظة اتى عمر بعدما انقذه نور و هو كان على وشك الارتشاف من العصير بعدما سمع ما قاله هيثم اثناء حديثه مع سلمى.
عمر وهو يقبض على ياقة هيثم :مكنتش اعرف انك ممكن تكون بالقذارة دي انا بندم على الساعة اللي عرفت فيها واحد زيك.
خرج هيثم ولم يتفوه بكلمة كان فقط ينظر الى سلمى.
آدم :انا كان قلبي حيوقف لما عمر مسدسه ازاي طوعتك في اللي انت قولتيه ده من الاول بس.
أنت تقرأ
سأظل رغم الصعاب
Fanfictionالحقيقة انا اول مرة اكتب رواية واتشجع وانزلها فيارب تعجبكم دائماً ما تفاجئنا الاقدار بما لا تشتهيه قلوبنا ولكن حكمة الله في هذا الشئ تكون اكبر مما نظن واعظم مما نتخيل هكذا قصة سلمي ستفاجأها الحياة بما لا تحب ولا ما يتمناه بشر في الوجود ولكن هذا الش...