الفصل الخامس و الثلاثون

1.7K 45 8
                                    

من فضلكم انا عايزة اعرف آرائكم في البارت لاني معرفش اذا كان في حاجة محتاجة تتحسن ولا لا و ارائكم هى اللي حتساعدني في ده انا اكتر من مرة انزل و اقول تعليقكم و مفيش اي تفاعل خالص مع البارت من فضلكم ارجو منكم ان يكون في تفاعل على البارت.
وشكرا.....
_______________________________________

في منزل جميلة ليلاً...
كانت الفتيات تتمازحن و يتحدثون.
جميلة :الحمد لله انا مكنتش اتوقع اني ممكن الاقي كل الحاجات اللي انا محتاجاها النهاردة و في الوقت القياسي ده.
سلمى :شوفتي علشان تبقي تسمعي كلامي بعد كده.
ريم :بس انتي عرفتي الاماكن الحلوة دي ازاي؟
سلمى :الدروس يا ريمو ياما بتعرفك على اماكن جديدة و اماكن بتجيب اماكن وانا كنت ما شاء الله طول اليوم في الشارع في الدراسة.
جميلة :ربنا يخليكوا ليا بجد انا مش عارفة من غيركم كنت ممكن اعمل ايه.
ريم بغرور مصطنع :كنت حتحتاسي طبعاً و دي محتاجة سؤال.
سلمى :انتي محسساني انك انتي اللي ملففانا اش حال كنتي حتوهي مننا تلات مرات النهاردة و كان حيتنصب عليكي كنتي عملتي ايه.
جميلة :هههههههههه انا لحد دلوقتي مش قادرة انسى منظرها لما دخلنا في شارع (......) و تاهت مننا ولما لاقناها كانت قاعدة تعيط ولا اكنها طفلة صغيرة.
سلمى :انا بشكر ربنا اننا لقيناها دي لو كان ناس قالولها تعالي نروحك كانت حتروح معاهم عادي جداً و كان ساعتها الشحات مبروك حيجيب الحق عليا انا وده ما بيصدق اصلاً.
ريم :ها ها ها ايه يا خفة منك ليها ايه العسل اللي بينقط ده.
جميلة وهى تمسك بوجنتا ريم :ايه ده انتي زعلتي مننا يا بطوطة.
ريم وهى تبعد يد جميلة :اه و متكلمنيش تاني و اوعي ايدك ها .
جميلة :ايه رايك في الكلام الكلام ده يا سلمى.
سلمى وهى تهز رأسها نفياً :مايرضنيش طبعاً.
جميلة :امممم طب والعمل؟
سلمى متصنعة التفكير :اممممم نعقلها.
بدأت سلمى و جميلة في الهجوم على ريم ويداعبونها (بالبلدي كده بيزغزغوها🤗) مما جعل ريم تفقد السيطرة على نفسها و تبدأ بالضحك باصوات مرتفعة.
جميلة و هى تزغزغها :ها لسه زعلانة مننا.
ريم وهى تضحك بصوت مرتفع :خلاص خلاص.
جميلة :ايوة كده.
وقفت سلمى على الفراش :بالمناسبة السعيدة دي قررت اغني.
ريم بفرحة :انتي بتعرفي تغني؟
سلمى بثقة وهى تضع رجل على الاخرى :ده الغنى لعبتي يا ماما.
ريم بقلق :انا مش مرتاحة لكلامك.
جميلة :سلمى امي خدت علاجها ونايمة مش عايزها تتفزع.
سلمى ببرآة مصطنعة :عيب عليكي هو انا بتاعت الكلام ده برضو.
جميلة :طب انا حروح اشرب واجيلكم.
سلمى :انا حبدأ مش حستنى حد يجي انتي اللي حيفوتك.
جميلة :بقى كده.
سلمى :ايوة هو كده.
جميلة :ماشي يا سلمى. 

ذهبت جميلة للمطبخ بينما بدأت سلمى في الاستعداد للغناء ورفعت يدها و كأنها مايستروا يعطي الاوامر للفرقة لتبدأ في العزف.
اثناء رجوع جميلة سمعت جميلة صوت دق الباب فاتجهت نحوه وفتحته لتجد ان التارك هو عمر كان سيتفوه الا انه سمع صوت...

سأظل رغم الصعاب حيث تعيش القصص. اكتشف الآن