0.2

4.9K 29 24
                                    


Céline's perspektiv:

Jag går sida vid sida med min allra bästa vän Philippa till den ny öppnade baren eller vad man ska kalla det. Vi är ju bara sjutton men vi har fake id så vi kommer in på alla pubbar och barer när vi vill. Vi ser även äldre ut än vad vi är så dom tror på oss.

Denna dagen skulle bli speciell jag känner det på mig jag är ganska synsk enligt mig själv då.
Musiken blir högre för varje steg som vi tar och den väl lysande byggnaden är nu framför oss. Vi tar fram våra falska lägg innan vi kliver in i byggnaden. "Det här är så kul!!"halv skriker Philippa för ett försök om att överrösta den väldigt höga musiken."Visst är det?!" Hon nickar ivrigt innan vi fortsätter att dansa till musiken.

"Två shots,tack"mixologen nickar innan han häller upp våra shots som vi mer än gärna säger ja till. Vi kollar på varann innan vi synkat häller i oss den starka spriten med smak av jordgubb. En äcklad min placeras på bådas ansikten innan vi börjar skratta. Philippa böjer säg fram emot mig och viskar i mitt öra."Flippa inte ut nu okej?"jag nickar innan hon fortsätter."Noel Flike står och spanar in dig"i samma sekund som hon har sagt meningen vänder jag mig om och mycket riktigt möter jag självaste Noel flikes sexiga blick. Jag avbryter våran ögonkontakt och lägger min fokus på Philippa igen,ett leende är placerad på hennes väl fylliga läppar. Hon slår till mig på armen och chockat tittar jag upp på henne hon ger mig en blick som tyder att jag ska titta åt höger. Så jag göra det. Jag hinner inte tänka innan han står nu max trettio centimeter ifrån mig. Han ger mig ett snett leende.

"Hej mitt namn är Noel flike"han håller fram sin högra hand till mig som jag vänligt tar tag i för att hälsa på honom som jag väl känner igen."Hej Noel mitt namn är Céline Lodge trevligt att träffas"vi båda skrattar smått över hela situationen som är ganska komiskt stelt."Så skulle du kanske vilja dansa?"jag sneglar på Philippa som nickar ivrigt åt mig. Jag lägger ytterligare min blick på Noel och nickar innan vi går sida vid sida ut på dans golvet.

Musiken är lugn och sansad,alltså en typ av tryckare?På en bar haha. Noel tar tag runt min höft innan han trycker oss närmare varandra. Jag lägger mina händer bakom hans nacke. Där står vi mitt på dansgolvet och gungar i takt till musiken. Att han är känd är inget jag tänker på men jag vet att Philippa gör det. Hon är min lilla stalker hon vet in princip allt om alla artister. Låten har tagit slut och vi drar ifrån. Ett leende placeras på bådas ansikten, wow.

**

Gårdagen var som i en film.

Självaste jag, Céline Lodge på sjutton år dansade och bytte saliv med självaste Noel flike. Philippa hypade som fan över det mer än vad jag borde ha gjort.Han är ju en helt vanlig kille egentligen.Grejen som stör mig är att vi antagligen aldrig kommer att träffas igen.Jag blev hans lilla ragg för en kväll, visst är jag väll tacksam?men det känns ändå så fel.

Om tjejerna på mitt gymnasium skulle få reda på allt detta som har hänt kan jag garantera mig själv att jag kommer bli så jävla horstämplad.Jag är redan illa omtyckt av dom flesta tjejerna då alla killar visslar på mig och ger mig mer "status".Visst jag borde inte ta åt mig av alla spydiga kommentarer jag får varje dag,men jag gör ju det.

Jag sätter mig vid mitt sminkbord innan jag börjar sminka mig steg för steg som jag gör varje dag.Lite då och då sjunger jag med i låtarna som spelas upp från min fantastiska spotify lista. Jag tar upp min mobil och kollar hur mycket klockan är på denna söndagen 12:34 står det klart och tydligt på min låsskärm.Jag suckar innan jag stänger av musiken och kollar mig snabbt i spegeln för en sistagång innan jag väljer ut mina kläder.

Det får bli ett par vita jeans med ett basic vitt linne för att jag är en basic-hoe.Jag letar stressat efter mitt svarta välanvändna skärp.Efter cirka tjugo minuter hittar jag det och tar snabbt på mig det,sådär klar.Ännu engång suckar jag.Vad ska jag hitta på idag?Philippa är "sjuk" egentligen är hon jävligt bakfull och hennes mamma kom på henne för femte gången så hon får inte träffa mig på ett tag.Jag har typ inga andra vänner lite sad kanske men vad ska jag göra åt saken?Jag kan ju vara med någon av dom så kallade "fuckboysen" men tror inte jag känner för det.

Jag väljer att gå till den berömda ungomsgården som finns här jag bor.Den är inte speciell egentligen men det kan va ganska roligt att bara vara där och träffa nytt folk,nått jag verkar behöva.Jag rycker åt mig min laddare,mobil och hörlurar innan jag springer ner för den ganska vita trappan för att sedan rycka åt mig min svarta bombar jacka och trä på mig mina ytterligare basic svarta overknees.

¨¨(betyder typ tidshopp och ** betyder nästa dag)

Jag går inn i den röda bygnaden i centrum alltså ungdomsgården.När jag väl kliver in genom de två stora glasdörrarna som har gått sönder allt för ofta så landar alla blickar på mig.Såklart är det väll killarna som lägger sina blikckar på mig.Jag kollar mig runt som en vana och ser hur omogna dem flesta faktiskt är.Jag hör mycket väl vad de säger fast dom inte tror att jag gör det.

"Det är Céline i klass 1C,hon med kroppen duvet"

"Hennes bröst är ju fantastiska"

"Eyy boys,kolla inn hennes röööv!!"

"Abow,vill slita av hennes kläder"

"Är det inte hon som låg med Eric?Han i 3B?"

Och där slutade jag lyssna på alla dom omogna attraktiva killarna som var i samma lokal som mig.Jag himmlar med mina ögon innan jag går till några tjejer som jag faktiskt funkar med då vi har typ kännt varandra sedan vi var nyfödda.Dock brukar jag inte hänga med dom men idag kan väll vara ett undantag.De två tjejerna framför mig ler när jag nu har deltagit i deras lilla disskution."Hej tjejer"jag kramar om båda blondinerna innan vi börjar små prata lite.
"Céline hur kollade Eric inn dig?"först rycker jag till lite av frågan då Eric är mitt absolut värsta misstag och även kallad ex.Jag kollar ner på det bruna trägolvet innan jag svarar på den obekväma frågan."haha,jag vet inte riktigt?Hurså?"Sofie en av blondinerna som även har ställt frågan till mig ser lite besviken ut."Undra bara han är så snygg liksom"jag nickar instämmande snygg är han men han har en förfärlig personlighet."Sofie,jag lovar dig han är ett stort misstag,han är förfärlig som kille"hon blänger surt på mig innan hon slår i min axel när hon går förbi mig.Jag möter Klaras blick hon rycker bara på axlarna innan hon går efter sin bästa vän. Jaha vad har jag nu gjort??Sa jag något konstigt?

¨¨

Helt ärligt jag borde inte ha gått till denna dumma ungomsgården alla hatar ju antagligen bara mig.Sofie är fett sur på mig av någon anledning?Klara är med Sofie så henne kan jag inte vara med och jag vill absolut inte vara med dom äckligaste killarna som bor i staden jag bor i. Jag vänder mig för att gå så att jag står vänd mot glasdörrarna när Eric gör antrè,yay.Alla killar börjar skrika "hej bror"osv och behandla honom som en kung då han är den populäraste killen på hela gymnasiumet som vi alla går på.Jag bryr mig helt ärligt inte om att han precis har klivit inn i byggnaden.Med snabba steg går jag förbi honom och hans lilla "gäng"jag hör massa "ooo"men jag orkar inte bry mig.Jag ska precis öppna dörren innan den helt plötsligt öppnas,jag kollar åt sidan och ser Eric minst en halv meter ifrån mig."Skulle du gå utan att säga hej?"han ler sitt eländiga flin åt mig innan jag himmlar med mina ögon."Hej"snäser jag innan jag skyndar mig ut från byggnaden.

____________________________________

Ett väldigt långt kapitel jag vet,tycker ni om det??Ska iaf försöka få dom långa då det kanske är roligare att läsa då?

Vad är era tankar om boken hitills?

Jag bryr mig inte | Noel FlikeWhere stories live. Discover now