2.3

1.7K 24 4
                                    

22 April

Noel's perspektiv:

Jag bro kramar Dante innan vi går mot tunnelbanan som ska ta oss hem till Axel. Vi båda blippar våra busskort mot "läsaren" innan de små dörrarna öppnas, vi går med halv snabba steg ned ifrån rulltrappan då vårt tåg ska avgå om två minuter. Den äckliga doften av tågstation kastar sig rakt upp i mitt ansikte.

-' Vet att du inte vill snacka om henne men' jag kollar på Dante, en suck lämnar mina läppar.

-'Ska du trycka upp hur bra hon mår utan mig igen?' han skakar på huvudet.

-'Nej,nej varför skulle jag?' jag lyfter på mina axlar. Jag pallar inte prata om henne igen.

-'Kan vi skippa & prata om henne efter det du har att säga nu?' Danta nickar, innan vi kliver på tåget och tar varsin plats.

-'Hon har varit borta i en månad nu och jag saknar henne, killarna också. Och vi har funderat på om vi ska ta kontakt med hennes moster & överraska henne!' han lyser upp i ett leende.

Där sitter jag helt jävla paff. Varför snackar han med mig om det? Hon hatar mig, bokstavligen hon hatar mig. Men visst absolut om dom vill åka till Amerika för att hälsa på henne får dom verkligen göra det. Men jag finner ingen mening med att jag ska följa med dom dit.

-'Om ni vill åka, åk.' jag tittar ut igenom fönstret.

Dante var tyst under rästen av tåg resan. Antagligen för att han förstod att det inte var någon idé att snacka med mig om det. Då Céline är mitt ex, vi är inte ens vänner idag. Och dessutom om jag känner henne rätt har hon säkert redan hittat någon ny.

¨¨

Céline's perspektiv:

Jag går ner till köket för att göra mig lite frukost. När jag går in i det ny renoverade köket ligger det en note på köksbänken.

"Hi Sweety, vi är och handlar vi kommer hem runt lunch, det finns pannkakor i kylen ta för dig!Och om det är något tveka inte att ringa"

Jag ler för mig själv innan jag öppnar kylen och tar fram min mosters pannkakor. Jag sätter mig till rätta i en utav barstolarna innan jag hugger in på min frukost, såklart med mobilen fast klistrad i min hand. Jag tar en små gullig bild på mig innan jag skriver in "Goodmorning" och skickar till mina vänner i Sverige & även mina nya.

¨¨

Med musik på högsta volym sminkar jag mig & sjunger med i alla låtar. Jag små pillar och fixar lite här och var innan jag är helt nöjd med mitt smink för dagen. Jag sänker ljudet innan jag tar fram en outfit. Jag suckar lätt för mig själv, detta får väll funka.

Ett leende placeras på mina läppar när jag får en snap ifrån Zack. Vi har börjat att bonda väldigt bra på såhär kort tid. Han är en väldigt bra vän och han är snäll, inte som alla andra. Jag har iallafall fått en bra uppfattning om honom, dessutom snackar Mace så gott om honom så han verkar inte vara en badboy som de andra i fotbolls laget.

Jag klickar mig in på våran chatt och ett stort leende placeras på mina läppar.

Zack Clark!! 09:24
"Hi, C do you wanna do something? We can meet up with Mace and Nick or Jacob or something?"

Me 09:30
"Yeah sure, we can meet up with Mace & Jacob, it would be fun!"

Snabbt ringer jag till Mace som svarar på nästan engång.

-'Hey! Wazzup?'

-'Sooo you gonna freak out Mace!!'

-'Tell meee!!'

-'You and I gonna meet Zack and Jacob,today'

_____________________________
Okej, avslutar där. Haha e fett jobbig jag vet.

Vilka kommer stanna upp till 00:00 för att lyssna på deras nya låt med Jireel?! Jag är absolut en utav de alla som kommer göra det, har längtat & väntat såå såå länga på att de ska släppa en ny låt. Och nu med Jireel?? WOW det kan inte bli bättre!! Är fett tagg på Pari, vilka håller med mig?

Jag bryr mig inte | Noel FlikeWhere stories live. Discover now