4 april:
Céline's perspektiv:
- 'So you like Zack??' säger Macy, min nära vän, näst in till bästa vän.
- 'I don't know, but he is so hot!, Mace' hon nickar instämmande.
Zack är en utav de populäraste på hela skolan, han är med i skolan fotbollslag, nummer 1. Hans utseende är ju inget att klaga på heller, han har synliga käkben & ett så otroligt vackert leende. Men jag tror inte att han har sett mig då skolan är så himla stor. Macy puttar mig lätt på axeln innan hon nickar åt ett håll, jag kollar dit, oh man. Känns som om jag är med i en film som om de går i slowmotion. De snyggaste killarna i skolan kommer gåendes i korridoren, alltså de som är med i fotbollslaget. De flesta av tjejerna börjar komplimera dom & andra berättar hur grymma de var på deras match. Jag himmlar lätt med ögonen.
- 'OMG, didn't you see that??!' jag kollar med en "vad menar du" blick. Hon skakar på huvudet medans hon suckar.
- 'Zack totally checked you out!!' hon hoppar upp och ner, jag skrattar smått.
- 'You're so funny Mace, lets go to the class'
Våran American History teacher, Philipe snackar om något. Allt är nästan blurrigt för mig då jag knappt lyssnar, är helt frånvarande. Mina tankar hamnar på de där hemma, saknar dom extra mycket just nu då Philippa fyller år den nionde april. Och det känns konstigt att inte vara där då.
- 'You should pay attention, you know so he don't notice' viskar Mace till mig, jag nickar och låtsas att skriva ner lite saker i mitt skrivhäfte.
¨¨
Jag tar åt mig av skolmaten, kyckling sallad. Det funkar ju alltid och är abslut värd de trettio kronorna man måste betala. Jag ställer mig för att blicka över den högljuda matsalen, Macy ställer sig bredvid mig innan hon pekar på ett ledigt bord. Jag nickar innan vi börjar gå till det runda bordet.
Våra brickor lämnar ett litet ljud när vi sätter ner dom på det smutsiga bordet.
- 'So, should i try with Jacob? I don't want to be a virgin anymore' jag tittar på min fina Mace, hennes bruna fina hår med hennes blåa ögon.
- 'Come on Mace, you don't wanna lose you're virginity to a fuckboy? Right?' hon muttrar till svar.
Asså jag vill inte att hon ska bli sårad för jag vet hur hon fungerar även fast jag bara har kännt henne i några veckor. Hon tittar upp på mig med ett leende, som smittar av sig på mig.
- 'What? What is it?!' hon tittar på mig och ler ett ännu större leende, innan hon lutar säg fram.
- 'Don't freak out but Zack and his gang is coming to us' jag tittar på henne med en "skojar du" blick hon skakar på huvudet.
Jag ser i ögonvrån hur ett par killar sätter sig runt om bordet. Jag kollar upp och får ögonkontakt med Zack, innan jag drar bort.
- 'Hello ladys, how it's going?' Nick flinar innan han hugger in på sin sallad. Macy svarar på engång och börjar få en konversation med dom. Som jag snabbt hoppar in i.
- 'I havent seen you before are you new here?' Zack tittar på mig med hans fina gröna ögon.
- 'Yes, actually I'm from Sweden, I moved to my aunt just a few days ago' De alla kollar häpnadsväckande på mig. Jag nickar bara innan jag fortsätter att äta.
¨¨
Äntligen hemma tänker jag när jag slänger mig i sängen. Denna dagen har varit lite speciell ändå, killarna satte sig vid vårat bord? Därav kommer många fråga om det imorgon. Mina tankar hamnar på Zack, han är så otrolig trevlig? Trodde inte att han var det,haha kanske lite hemskt ändå? Men fotbolls killar brukar vara lite ja, hybris & älskvärda.
¨¨
Zackblake, Axeljiggy och 9.589 andra gillar detta inlägg.
@Celinelodge: Boy, get the hintSomeone: Noel?
Someone: Allt behöver inte handla om Noel??
Someone: Sexii mamaSomeone: So hot!!
Zackblake: Damn
Someone: Vem är Zack??
Axeljiggy: Saknar dig<33
Someone: Åh Gulliga Axel
Ludwigkronstrand: Asså, du dödar ajajaj!!
Someone: De e så söta^^
Prinzaugustt: Get over it.Macybrooke: Ma bestfriend<333
Celinelodge: You <33@Zackblake , Saknar dig<33@Axeljiggy , Men ska du säga??@Ludwigkronstrand , Man, already done<3@prinzaugustt , Yasss<33@Macybrooke________________________
Ah, ett annorlunda kapitel om ni vet hur jag skrivit förut, och även att hon svarade några i kommentarerna, kommer hända ibland.
YOU ARE READING
Jag bryr mig inte | Noel Flike
FanfictionEtt rykte som startade något som inte borde ha skapats. "Jag bryr mig inte" ** Noel är inte "vanliga" Noel om ni förstår, han är mer kännslokall & en typ av en ren fuckboy. (Redan säger jag förlåt för dålig stavning & dåligt sammanhang ibland)