Noel's perspektiv:
Jag drar snabbt bort min blick lika fort jag hade placerat den på henne. En stor suck lämnar min mun, på något sätt blir jag sur på tjejen som slog henne. 'Det var den där tjejen va?' min blick placeras på henne igen. Hon nickar lite innan hon tittar ner på sina händer. 'FAN' jag kastar iväg min keps långt åt helvete. Jag ser att hon rycker till av min drastiska handling. 'Ta't lungt, det är inte dig hon har slagit' ett svagt leende placeras på hennes läppar innan de snabbt stängs igen. 'Fast hon skadade dig för att jag e den jag är' vi får ögonkontakt och det känns som evigheter fast det egentligen bara varade i några sekunder.
Céline's perspektiv:
Jag hoppar till lite av hans drastiska handling. Gjorde han det för min skull? Jag vet inte jag kan inte läsa av honom så bra. 'Ta't lungt, det är inte dig som hon har slagit' ett svagt leende placeras på mina läppar men som försvinner lika fort. Hans blick fastnar i min, ögonkontakten vi har känns som evigheter lite löjligt kanske men det är något med honom. Jag dras till honom, nej det kan inte stämma. Vi känner inte varann lugna dig Céline. 'Vad säger du ska vi ta och åka lite karuseller?' Noel ler emot mig och jag nickar inann vi går med bestämda steg till karusellerna. Utan att ens tänka på att jag är här med min bästavän.
Många åk och skratt senare är jag fortfarande sida vid sida med Noel. På något sett känner jag mig trygg med honom. Aja skitsamma just nu orkar jag inte heller bry mig om alla som stirrar på oss. Vårat lilla rykte kommer nog bli ännu större nu med alla bilder folk har tagit på oss haha. 'Noel?' han vänder sig om och ett leende är fast klistrat på hans läppar. 'Ah' det är nu han inser att alla stirrar på oss han böjer sig fram och viskar i mitt öra. 'Litar du på mig?' jag nickar. 'Bra spela bara med' jag nickar lite. Vänta vad menar han? Han ställer sig närmare mig, mitt hjärta pumpar i 180. Hans läppar trycks ihop med mina, ena handen placeras på min rumpa och den andra vid min höft. Varför Noel? Varför?
** (Dagen efter om ni har glömt vad ** betyder)
Philippa valde att åka hem igår för att jag hade dissat henne hela kvällen. Och det är förståeligt jag skulle också varit sur om hon skulle ha gjort så. Men jag gjorde inte det medvetet. Noel & jag bytte nummer & även sociala medier eftr gårdagen hehe. Antagligen så kommer det inte bli något emellan oss då han ryktas att vara en fuckboy. Jag går igenom mitt fotoalbum för att se om jag tog någon bra bild idag eller i veckan. Bingo den ska allt läggas upp.
Philippamolander, prinzaugustt och 6.277 andra gillar detta inlägg.
@Celinelodge: I bring the karmaSomeone: Var det du Noel kysste igår?
Someone: Det ryktas om att du och Noel är tillsammans
Someone: Drööm
Someone: Hora..
Kajsa.holmgren: Trodde jag slog dig tillräckligt
Someone: De gulligste paret e du och Noel!!
prinzaugustt: <33____________________________________
Vet jag vet, han verkar inte alls vara en fuckboy, vänta bara.
YOU ARE READING
Jag bryr mig inte | Noel Flike
FanfictionEtt rykte som startade något som inte borde ha skapats. "Jag bryr mig inte" ** Noel är inte "vanliga" Noel om ni förstår, han är mer kännslokall & en typ av en ren fuckboy. (Redan säger jag förlåt för dålig stavning & dåligt sammanhang ibland)