Noels perspektiv:Jag visste att killarna skulle överraska henne men jag hade inte räknat med att jag var tvungen att följa med? Tydligen hade skivbolaget gått med på att om alla följde med & skrev lite ny musik så fick dom åka. Däremot kommer jag se det här som en semester även fast vi är hos mitt ex. Céline var ju inte så jätte taggad när hon såg mig och hon har knappt bytt ett ord med mig.
- Good morning Los Angeles!' Dantes morgon röst fyller hela gäst rummet som alla killar delar.
- Mm, Good morning..' jag som inte en morgon person, stör mig bara på hans röst just nu.
När vi alla har vaknat till och klätt på oss går vi ut till köket/matsalen där Céline och hennes moster dukar fram frukost. Sjukt gott men det kanske skulle ha varit godare om jag var hemma.
Céline's perspektiv:
Att duka fram frulle till mitt ex är väll inte det jag helst vill göra. Men är tvungen att göra det i detta läget. Såklart är jag fett glad att mina bästa vänner är här det tvekar jag inte en sekund på. De kommer dock vara en jobbig vecka för mig, men jag ska försöka att inte bry mig om Noel.
- Godmorgon' jag ställer ner flingorna argt. Andas.
- Har ni sovit gott?' Min moster verkar väll ändå ha en relativ bra konversation.
- Ja super bra' jag ler mot dom innan jag hugger in på frukosten.
~~
Jag har aldrig skrattat så här mycket i hela mitt liv! Mitt skrattanfall verkar inte vilja försvinna, när Dante drar sina dåliga skämt. Som man har saknat dom tre alltså.
- Okej från en skala från 0-10 hur mycket har du saknat oss?' Axel tittar på mig med ett leende.
- Ehm, inte mycket alls... hahah jag bara skämtar med er!!' Deras ansiktsuttryck var nog det bästa jag har sett på länge.
- Har saknat er så sjukt mycket finns ingen skala på hur mycket!' Alla "awe:ar" så töntiga, men de e mina små töntar.
- Ey grabbar vart e Noel?' Jag fäster min blick ner i mina händer.
- Han e väll vid poolen antar jag' Axel har alltid rätt och ja mycket riktigt Noel ligger vid poolen och fixar sin bränna.
Vi alla går ut till baksidan där terrassen och poolen är placerad. Killarna hoppar ner i poolen på engång medans jag sätter mig ungefär två solstolar ifrån Noel. Med förhoppning av att han sover och inte märker av mig.
- Vill du inte sätta dig bredvid mig?' Jag skakar på huvudet medans jag klunkar i mig det kalla vattnet.
- Jag känner att jag sitter bra här, det är för nära nog' ett svagt skratt lämnar hans läppar.
- Ska du inte hoppa i och bada med de andra då?Så kanske du slipper mig' Jag tittar på honom och vi får ögonkontakt. Jag skakar på huvudet.
Snabbt tittar jag bort för att slippa se honom i ögonen. Jag hör hur han reser på sig och det enda jag kan tänka på är att jag verkligen hoppas att han inte sätter sig bredvid mig. Och det gör han inte men jag hinner inte bli lättad innan ett par kalla armar virar sig runt om min kropp och jag blir upp bärd?
- Synd att du inte vill bada men jag vill det' är det enda jag hör innan jag möter det kalla vattnet fullt av klår.
Jag flyter upp mot ytan och hör hur alla skrattar åt mig. Jävla Noel, att han ens vågade? Såklart han gjorde det är ju Noel vi snackar om men ändå.
- Jävla idiot!' Jag kan inte hålla masken kvar längre när jag själv får ett skratt anfall.
- Se du är redan på bättre humör' att jag ens skrattar med Noel är ju stört med tanke på hur allt har varit emellan oss.
- Du blev glad av Noel! Hör du hur sjuk du är just nu?' Ludde börjar asgarva och vi andra hakar på.
- Vad menar du med det?!' Noel stänker vatten på honom och det blir ett litet stänk krig.
Vad sjukt ändå, att jag nästan har kopplat bort allt dåligt som har hänt mellan oss, även alla otroheten till lits problem emellan oss. Hade nästan glömt bort min lilla crush på Zack.
~~
Axeljiggy, Ludwigkronstrand, Macybrooke och 9.267 andra gillar detta inlägg.
@Celinelodge: ' Stfu 'Someone: Så snyggt
Someone: Omg
Someone: Hur snygg??
Ludwigkronstrand: 😍🔥
Someone: <3333
Someone: Så himla snygg
Someone: Är killarna hos dig?
Prinzaugustt: 🔥🔥
Someone: OMFG ^^^
Someone: ^^^^^
Someone: SKRIKER^^^^
Macybrooke: Hottie!!!____________________________________
Blandat kapitel men aja, de funkar å det blev väll ganska ok!
YOU ARE READING
Jag bryr mig inte | Noel Flike
FanfictionEtt rykte som startade något som inte borde ha skapats. "Jag bryr mig inte" ** Noel är inte "vanliga" Noel om ni förstår, han är mer kännslokall & en typ av en ren fuckboy. (Redan säger jag förlåt för dålig stavning & dåligt sammanhang ibland)