Céline's perspektiv:
'Åhh!!Jag är såå taggaaad!!'yes,Philippa är här nu. Fan vad jag har saknat henne, hon & jag har ändå hållit ihop så pass länge.'Jaaa jag meed!!'pappa erbjude sig att köra oss till Festivalen så vi ska åka ungefär nu. Vi samlar ihop det viktiga innan vi går ner för trappan. Pappa står lite halft i halen/köket då det är öppen planlösning.'Ska vi åka nu tjejor?'vi nickar ivrigt innan vi beger oss till festivalen.
¨¨
Vi säger hejdå till pappa innan vi kliver ur familje bilen och möter våran omgivning. 'Shiit vad mycke folk ändå'jag nickar innan jag får syn på en stor skylt där det står klart & tydligt
'Artist nummerna:' jag drar med mig Philippa och vi läser igenom dom som ska spela för oss idag. Kaliffa, Zara Larsson, Benjamin Ingrosso, Veronica Maggio....Hov1. Där slutade jag läsa. Jag frös till is & stod helt stilla, utan anledning egentligen. Men att jag ännu engång ska få se Noel skrämmer mig. Skiten jag redan har fått kommer att bli ännu värre om de skulle få reda på att jag är på plats ännu engång där Noel är.'Celle??' jag rycker till innan jag skakar av mig den obehagliga kännslan igenom min kropp.'Mm,kom så går vi så vi får bra platser..' hon måste ju tro att jag är heelt galen.¨¨
Jag hör hur ett ganska så stort tjejgäng viskar om mig. Jag förösker att inte störa mig på det då dom känner väll igen mig som "Noel Flikes 'flickvän'". Jag ser i ögonvrån att en av tjejerna går emot mig & Philippa.'Ursäkta mig' jag lägger min blick på tjejen framför mig, rött hår.' Hej?' även nu har Philippa vänt sig emot tjejen som står framför oss & stirrar på mig.'Du är Noels flickvän va?'jag kan knappt hålla mig för skratt.'Nej jag är inte Noels flickvän, va det något du ville?' tjejen svarar inte utan hon vänder på klacken och går tillbaka till sina vänner.
Noels perspektiv:
Mitt hjärta bultade non stop. Snart var det dags att gå ut på scenen. Förhoppningsvis så möter jag på någon snygg tjej efteråt.'Ey,Noel!' jag vänder mig om och möter Luddes happy face. 'Mm vaaad är det??'Ludde ler innan han går fram till mig, med hans mobil.'Kolla kommentarerna'
'Céline är på festivalen'
'Omg,noels tjej är i publiken'
'Horan är i publiken'Ett leende placeras kort varigt på mina läppar. Jag skakar bort tankarna om den här tjejen. Varför är hon fortfarande kvar i mitt liv?Utan att veta om det.
¨ ¨
Zara kliver av scenen efter ett grymt framträdande. Hon har verkligen värmt upp publiken. Hon kramar om alla förutom Ludde då, det är lite halft spänt emellan dom.'Lycka till killar'.Vi möts i en grupp kram innan Axel springer ut på scenen och skriker mycket väl 'Mitt namn är Axel Jiggy Jansson och det här eee Hovahhh' publik havet börjar skrika av glädje innan resten av oss springer ut på scenen & musiken till gråzon spelas. Jag hör hur många skriker 'Céline!!!' Men jag förösker koppla bort det.
¨ ¨
Céline's perspektiv:Zara rockade så groovt. En kille springer ut på scenen och mycket riktigt det är dags för Hov1. 'Mitt namn är Axel Jiggy Jansson och det här eee Hovahhh!!' De resterande killarna springer tätt efter medans musiken till gråzon spelas. Jag sjunger med till den populära sommar låten som alla andra.
Jag hör hur mitt namn börjar ropas av flera styckna bland folkmassan och om jag ska vara ärlig börjar jag bli väldigt obekväm. Jag vill inte vara "offentlig" inte på det här sättet iallafall.
___________________________________
Ja jag veeet,den e lite långtråkig nu kanske men vänta bara. Asså jag tycker att den är bra men det är långa kapitel som jag aldrig har kunnat skriva förut!!
Dagens fråga:
Gillar ni långa kapitel??
YOU ARE READING
Jag bryr mig inte | Noel Flike
FanfictionEtt rykte som startade något som inte borde ha skapats. "Jag bryr mig inte" ** Noel är inte "vanliga" Noel om ni förstår, han är mer kännslokall & en typ av en ren fuckboy. (Redan säger jag förlåt för dålig stavning & dåligt sammanhang ibland)