2.0

1.8K 24 11
                                    


Céline's perspektiv:

'Jag klarar inte av fler lögner' han tittar upp på mig och nickar, som han alltid gör. 'Jag vet' han vet så jävla mycket men han kan aldrig hålla sig till en tjej. 'Så talar Julia sanning?' jag märker hur min röst kommer att spricka men jag försöker att låta bli. Han drar sin ena hand igenom sitt medellånga blonda hår. 'Hon talar sanning' han tittar mig rakt in i ögonen och ser heelt jävla kännslo kall ut. En Noel jag knappt visste fanns sitter framför mig i sängen. Jag sväljer tungt innan mitt huvud nickar. 'De var din sista chans..' som om han inte redan visste det. 'Ja det var min sista chans och vad ska jag göra åt saken?' skämtar han med mig. 'Vadå vad ska jag göra åt saken?, skämtar du eller?! Du kan verkligen inte tro att du ska få gå runt och vara otrogen mot mig hela jävla tiden, du har sårat mig så grovt' han nickar. 'Vi löser problemet, vi kommer aldrig bli något efter det här' han tittar på mig en sista gång innan han försvinner ut genom dörren som han många gånger gjort.

Här ligger jag och gråter för en skit kille, ännu engång. Samma kille som "älskade" mig för någon dag sen, bullshit alltihop. Tänker fan bli lesbisk, fyfan för killar. Men på samma gång vet jag inte vad jag ska ta mig till. Om jag ska flytta här ifrån eller inte, kanske kan flytta till min moster som bor i Los Angeles ett bra jävla tag. Tills jag har glömt bort honom förgott. De verkar vara den bästa idén hittills. Jag tar upp min mobil och går igenom mina kontakter innan det står "Moster Edith" jag klickar mig in innan jag ringer till henne. Flera signaler går innan en välbekant röst hörs på andra sidan.

'Men heej gumman' ett svagt leende placeras på mina läppar, min moster är nog den bästa. 'Heej, du jag undrar om inte jag skulle kunna bo hos dig ett tag?' jag är alltid lika nerövs när jag har ställt någon fråga. 'Men absolut har du pratat med din mamma om det?' Jag ska. 'Nej men jag ska..' jag hör ett svagt skratt på andra sidan. 'Gör det gumman och sen ringer du tillbaks till mig' där avslutas vårt samtal.

Jag hoppar upp ur min väldigt bekväma säng. Jag tar ett djupt andetag innan jag går ner till undervåningen där jag vet att mina föräldrar är just nu. Vad kommer dom säga? Kommer de till låta mig att bo hos moster Edith i ungefär ett år? Antagligen inte men förhoppningsvis så gör dom det och förstår varför jag måste här ifrån. Nästan helt gråtfärdig står jag nu framför mina underbara föräldrar som planerar den kommande veckans matsedel. 'Hej älskling, men vad har hänt?' pappa tittar på mig med sin oroliga blick innan han drar in mig i en kram. 'Jo jag undrar om...' jag försöker andas emellan men det går knappt då mina tårar rinner okontrolerat. 'Vad undrar du hjärtat?' även mamma har stoppat det dom gjorde innan jag kom ner. 'Om jag kan bo hos moster Edith ett år eller två..' pappas ansiktsuttryck ändrades till en mer förvånad än arg. 'Varför ska du bo där? Har det hänt något?' jag nickar. 'Jag vill bo där för att han har förstört mig så grovt att jag måste tänka på mig själv nu, börja om' jag visste att detta skulle bli komplicerat. 'Vad har han gjort?Absolut får du väll på hos Edith men vi vill gärna veta vad han har gjort mot dig' mamma tittar på pappa med ett leende. 'Han har varit otrogen över tio gånger och detta va bara droppen...okej snälla ta inte upp honom igen' de nickar, jag kan även se hur arg min pappa är nu. Antagligen på Noel.

¨¨

Här sitter jag och packar två timmar efter jag pratade med mina föräldrar om att bo i Los Angeles med min moster. Och även två timmar efter att mina föräldrar snackat med henne. Om exakt två dagar alltså den tjugonde Mars ska jag fara till min underbara moster och stanna där i två hela år är det bestämt alltså till tjugonde Mars 2019. Visst är det sorgligt att lämna Philippa men detta är för mitt eget bästa, har inte berättat för henne men ska göra det så småningom.

Min mobil lyser upp och jag kollar snabbt vad det står.

Instagram: prinzaugustt har delat ett inlägg

Omedvetet har jag låst upp min mobil och synar hans nya bild.

Ludwigkronstrand, Philippamolander och 10

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ludwigkronstrand, Philippamolander och 10.390 andra gillar detta inlägg.
@prinzaugustt: Min kärlek för dig är som ironi om du gråter pågrund av mig jag skiteri

Someone: Han måste väll mena Céline?
Someone: Vänta har dom gjort slut igen? Alla bilder på henne är borttagna!!
Someone: Verkar som om de alltid gör slut om nån dag e de tbx igen!!
Someone: Älskar den raden i Kärleksbrev!!!!!!
Someone: Så galet snyggggg
Someone: Hur kan man va så himla snygg??
Julia.andersson: SÅ snygg!!

Just i den här stunden vill jag egentligen kasta min mobil rakt in i väggen men det tänker jag inte göra, absolut inte för honom. Jag kollar igenom mina bilder & väljer ut en för att sedan lägga ut den.

 Jag kollar igenom mina bilder & väljer ut en för att sedan lägga ut den

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dantelindhe, Philippamolander och 9.399 andra gillar detta inlägg.
@Celinelodge: And that's when i realised you're not that fucking great.

Someone: Älskar din comeback till Noel!!
Someone: You slaying guuurl
Someone: Hora
Someone: Gå och dö
Someone: Så ni har gjort slut igen efter mindre än en månad?

Dantelindhe: Kommer sakna dig!!<333

Someone: Å så kommer Dante här lite casule å bah kommer sakna dig ahah!!
Philippamolander: Vad snackar Dante om??

¨¨

Min mobil plingar till alltså har ett sms rullat in. Jag pausar mitt packande och drar åt mig min mobil. Jag får lite inre panik när jag ser att sms:et är från Philippa.

Philippaaa<333 17:39
'Vad menar Dante med att han kommer sakna dig? Ni kommer väll träffas även fast du och Noel inte är på en bra plan just nu?'

Om hon bara visste, jag är ju tvungen att berätta för henne nu tack vare Dantes lilla miss. Det kanske är hemskt att jag berättade för Dante innan min allra bästavän? Men Dante är en väldigt nära vän till mig som jag inprincip berättar allt för.

Till: Philippaaa<333 17:42
'Jag flyttar till moster Edith på måndag och kommer stanna där i två år. Jag vet att du inte vill och kommer försöka hindra mig att gör det men jag måste göra det för mig själv. Bygga upp ett nytt liv och glömma Noel, för det är de jag behöver,glömma honom & det kommer jag inte kunna göra om jag stannar här'

Ännu engång bryter jag ihop, som om jag inte gör något annat. Det kommer vara så svårt för mig att lämna mina underbara vänner och min underbara familj. Att en kille kunnde få mig att flytta ifrån Sverige är ganska sjukt ändå men otroligt skönt på ett sett. Jag slipper påminnas om alla dåliga stunder jag har haft här.

¨¨

Jag packar ner det sista för kvällen och stänger igen resväskan.

__________________________________________

Jag vet ett jätte långt kapitel men tyckte att det blev bra??

Jag bryr mig inte | Noel FlikeWhere stories live. Discover now