BAB 11

66.4K 3K 204
                                    

        HAR menarik kerusi ke depan supaya dia lebih dekat lagi dengan kertas kanvas di depannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

        HAR menarik kerusi ke depan supaya dia lebih dekat lagi dengan kertas kanvas di depannya.

Berus lukisan Filbert dibasahkan sedikit dengan sedikit air lalu dicelupkan dengan warna biru sedikit.

Sesekali dia mengeluh kecil kerana vertigo akibat terlalu lama menundukkan kepala.

"Hai."

Dia tersentak lalu menoleh ke belakang. Senyuman terus terpalit pada bibirnya setelah melihat si isteri yang segan-segan hendak masuk ke dalam bilik bacaan.

"Are you looking for me?" Teka Har sambil mencacah-cacah sedikit berus lukisan Filbert pada kanvas lukisan.

"Tak. Saya cari Lionel Messi. Dia ada dekat sini tak?"Perli Nur.

Har memuncungkan bibirnya ke arah seekor kucing parsi Flat nose warna putih dan bersaiz kecil di bawah meja kaca.

"Hei, Messi. Nur ada bawa Whiskas untuk Messi." Nur letak mangkuk plastik berisi whiskas pelbagai warna di depan pintu.

Messi mengiau lalu berlari mendapatkan makanannya di depan pintu.

"Kau okey?" Har menarik cool Fever yang melekat pada kening Nur.

"Hmm, okey. Badan rasa panas sikit saja"

"Baguslah. Lepas ni, kena jaga kesihatan kau sendiri" Nasihatnya.

Nur menghantar anggukan kecil pada Har.

"Macam mana kau tahu aku dekat sini?"

"Saya agak-agak. Selalunya awak memang dekat sini kalau awak tak ada dekat bilik gym atas." Ucap Nur sambil membelai-belai tubuh Messi dengan perlahan.

"Untuk Messi jer ke? Untuk aku tak ada?" Har sudah menyoal bagai anak yang kekurangan kasih sayang.

"Kenapa? Awak nak makan Whiskas juga ke?" Selamba Nur mengenakan jejaka di depannya ini.

"Nur Qaseh, kau suruh aku makan Whiskas tu?" Har sudah bulat biji mata.

"Yalah, awak punya kucing. Tak salahnya awak join dia sekali?"

"Tapi kau mommy dia juga kan? Kalau aku makan Whiskas, kau pun kena join sekali."

"Saya ingat awak nak makan Whiskas. Nah, saya ada bawa Mocha Americano untuk awak."

"Thanks. Aku ingat kau betul-betul nak aku lantak Whiskas."

"Saya gurau saja. Awak ni terlalu serius.Semua benda nak ambil serius."

Kopi ada berbentuk love itu terus diletakkan perlahan di atas meja.

Selepas itu, Nur labuhkan punggung di atas meja sambil memerhatikan suaminya yang ralit melakar sesuatu pada kanvas.

✅𝐍𝐔𝐑 𝐐𝐀𝐒𝐄𝐇 | EBOOKWhere stories live. Discover now