Bölüm 1

812 29 9
                                    




           

05.42

Hassa, Hatay

     Sabahın erken saatlerinde yolların boş olması sebebiyle konvoy oldukça süratli ilerliyordu. Şoförler konvoy düzenini bozmamak, yolda ne görürlerse görsünler hızlarını kesmemek üzere emir almışlardı. Eğitildikleri gibi davranıyor, dikkat dağıtıcı hiçbir şey üzerinde durmuyorlardı. Son derece gizli bir operasyonun içerisinde olduklarını bildiklerinden araçlardan hemen hemen hepsine sessizlik hâkimdi. Ancak en arkadaki araçta durum farklıydı. Önlerinde ilerleyen araçların aksine en arkada bulunan, içi hiçbir şekilde görünmeyen siyah renkteki Amerikan cipinde konuşmalar kesilmek bilmiyordu. Cipin içinde bulunan biri sivil giyinimli, altı kişi sürekli birkaç dakika içinde yüzleşebilecekleri ihtimalleri değerlendiriyor, bunun üzerine senaryolar kuruyorlardı. Konvoydakilerin hiçbirinin tanımadığı bu altı kişi operasyonun başladığı brifing merkezinde ortaya çıkmıştı. Hiç kimseyle sohbet etmemiş, kimisi bandana, kimisi kar maskesi ile örttükleri suratlarıyla görevli time eşlik etmişti. Bu gizli kişileri görenlerin kafasında soru işaretleri oluşsa da içerisinde bulundukları durumun gizliliğinden ve emir zincirinin kesin uyarılarından dolayı kimse bu altı kişinin yanına yanaşmaya cüret edememiş, üstleri ne dediyse onları harfiyen yerine getirmek üzere yola koyulmuşlardı.

    Baskının içeriği görevlilere defalarca aktarılmıştı. Operasyon uluslar arası güçlerle iş birliği yaparak yürütülecekti. Yapacakları iş görevliler için oldukça alışılmış bir durumdu. Sınırın 10 km batısında bulunan lüks villaya tam teçhizatlı ekipler girecek ve içeridekileri tutuklayacaktı. Daha önce defalarca böyle baskın operasyonlarına katılmış ve başarıyla sonuçlandırmışlardı. Zaten şu anda burada olmalarının sebeplerinden biride bu baskınlardaki başarılarının sağladığı referanslardı.

     Baskın ne kadar sıradan bir görevmiş gibi dursa da Türk özel harekâtçıların kafasında onlarca soru işareti dolaşıyordu. Operasyonun gizli olduğu ortadaydı ancak içeride kimin olduğuna dair hiçbir bilgilendirme yapılmamıştı. Ekiptekilerin daha önce yaptığı baskınlarda içeride kimin olduğuna, niçin baskın yapıldığına dair tam bir bilgilendirilme yapılırdı ancak bu sefer farklıydı. Brifing merkezinde yalnızca evin uydudan ve çevreden çekilmiş görüntüleri gösterilmiş, giriş yapacakları noktaya dair planlar yapılmıştı. İçeride karşılaşacakları kişi veya kişilere dair ise yalnızca yüksek tehdit oluşturan unsurlar açıklaması yapılmıştı. Görevleri içeride bulunan herkesi tutuklamak ve evi yetkililere teslim etmekti. Evin içerisinde bulunan herkes şüpheli ve olası tehdit konumundaydı. Emir oldukça netti. Karşılarına kim çıkarsa çıksın hiçbir şekilde irtibata geçilmeyecek ve tutuklanarak, kontrol altına alınacaktı.

     "Kontrolden Sürüye, Kontrolden Sürüye." Araçların içinde yankılanan telsiz sesi ortamı birden ateşledi. Sessizliğe bürünmüş harekatçılar telsizden gelen sesle birbirlerine zamanı geldi dercesine bakmaya başladılar.

     "Sürü dinliyor tamam." En öndeki zırhlı aracın içinde bulunan Yüzbaşı elinde telsizle gelecek emirleri bekliyordu.

     "Solunuzdaki toprak yoldan girin ve dümdüz ilerleyin. Kontrol tamam."

     "Anlaşıldı kontrol." dedi yüzbaşı ve şoföre dönerek toprak yola girmesi için emir verdi. Konvoydaki araçlar toprak yola girdiklerinde hızlarını azaltmak zorunda kaldılar. Yol engebeli olduğundan hızlıca ilerleyemiyorlardı. Ağaçlarla çevrili orman yoluna girdiklerinde görevliler damarlarından hızla pompalanan adrenalini çoktan hissetmeye başlamışlardı bile. Harekâtçılardan kimisi tekrar tekrar silahını kontrol ediyor, kimisi teçhizat yüklü yeleğini gevşetiyor kimisi ise dua ediyordu. Seke seke ilerledikleri yolda araç içerisindeki nefes alış verişler hızlanmıştı. Birbirlerine belli etmemeye çabalasalar da gözlerindeki ifadeden hepsinin neler olacağı konusunda endişeli olduğu okunuyordu.

METRODA TERÖR (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin