manusia.masalah.
dua ketul tu memang tak leh pisah. nak cakap bagai pinang dibelah dua, tak pulak. mereka ni bagai anjing dengan kucing tapi tak dapat dipisahkan.
disebabkan inilah wujudnya spesis manusia bernama plastik atau bahasa kampung kampung dipanggil pura pura aka. palsu.
dan aku adalah salah seorang daripada spesis bodoh tu.
aku sakit. aku ada masalah. aku manusia- mesti la manusia tak kan robot.
tapi yang pelik binti ajaibnya, orang panggil aku 'emo'.
diorang tau ke maksud emo tu?
disaat aku merenung ke luar jendela, satu suara yang membingitkan telinga mengejutkan aku.
"OI MARAAA!" panggil aerin sambil melolong nama aku. macam sakai do.
"aishh jinjja" aku menggeleng.
perkenalkan member aku yang paling baebi. nama dia choi aerin. kalau nak nombor ic, sila batalkan impian sebab dia tak cumils pun. hokhok.
aerin ni kembar kepada seorang ciptaan Tuhan yang sungguh indah, choi hansul. yang tersangatlah ensem yitu.
"OH AHJUSSI BOTAK" latah aerin apabila park jimin dia punya hm crush tolak kerusi dia lalu tersengih macam berok.
diorang dua sama je. dah boleh kawin.
dua dua suka tapi pura pura lagi bermusuh segala.
salah satu kebabian dunia.
sementara aerin dan jimin gaduh gaduh manja *yUCK* tetiba akak pengawas berbaju karung- ehemm maafkan saya- kurung, menghalang aerin daripada menampar wajah jimin.
"lepas lah grace!" ha tu la nama akak pengawas tu. grace. dia tu senarnye dari kanada tapi tetiba sesat pi korea pulak.
*sound effect bertumbuk kat belakang*
"hmm-"
ni baru permulaan belum lagi kau tengok lepas ni. ramai jugak jebon aku pernah jumpa. haih.
kalau nak tau sila lah baca cerita author hoho.
"hai saya aerin dan ini kawan saya grace! betul betul betul! ini kisah k-"
"da lah acah bodoh tu aishh"
"kau ni tak sporting ahh"
"peduli apa aku, sukahati aku la nak sporting ke tak"
"CHOI MARAAAAAA!!"
yep tu la nama aku. choi mara. tapi aku tak adik beradik dengan aerin dengan hansul tu.
nama keluarga aku pun choi jugak .
jadi kene lah kitorang kongsi hm.
"ape?!" aku jengukkan kepala untuk melihat orang yang menjerit nama aku. tau la nama aku cantik, tak payah lah nak jerit jerit. haduh.
"mara.."ha c hansul ni kenapa panggil tetiba ni?
"ikut aku." katanya simple. aku pun bagai kerbau kena cucuk hidung, jalan di belakang hansul.
jalan punya jalan sampai ke tempat yang sunyi la pulak. weii bodo aku takod.
"ape?"
aku acah acah berani padahal dalam hati eheyy namatey.
"aku suka kau."
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!