mara"joke HAHAHAHHAA"
jungkook tertawa sensorang. aku sudah berasa malu dengan perangai hanatnya.
aku pula yang menanggung malu. kenapa?
sebab dia mention aku sebagai omma kepada anak dia. beii dah lah byuntae nanti tak silap silap dapat anak 10 kembar dengan dia ni.
mulut yoongi tercengang. uish besar juga mulut dia ya.
tapi ahli kamtan( yoongi and the gang ) yang lain aku tengok lek je. ada yang siap berkikis bulu betis lagi.
"k-kau suka adik aku ke?" yoongi bertanya ke arah jungkook yang tersegih malu.
"aku terlepas cakap je hehe." jungkook menggaru tengkuk nya yang tidak gatal.
muka nya memerah.
"jadi betul lah kau suka budak janam janam ni?" what? janam janam? syal nye anda.
ahli kamtan yang lain mengangguk bagi pihak jungkook. nampaknya dia telah kantoi HAHAHHAHA.
tapi masalahnya sekarang aku tak leh ketawa sebab c yoongi ni tak lepas pandang aku.
tiba tiba yoongi tergelak sakan. aik?
" ada juga orang suka adik aku hahahahaha" dah agak dah. dia ni memang nak cari maut.
aku menjeling yoongi dan jungkook kemudian mengangkat ontot ku dari sofa yang kami duduki.
malu duh kena gelak.
middle finger up F U pay me!
aku menunjuk jari tengah ke arah yoongi dengan muka derp ku kemudian dengan sepantas kilat lari ke arah bilik tidur.
aku sebenarnya hanya ingin menutup malu. ye la dah kedapatan jungkook syok kat aku.
nanti yoongi sakat aku. memang la aku tak nak.
aku menutup mataku lalu menyembam kan muka ke bantal. ahh malu. bodoh punya jungkook.
tanpa aku sedari, aku terlena dibuai mimpi.
skip>>
selama beberapa hari selepas kejadian itu aku hanya mengabaikan jungkook walaupun dia sakat aku.
perasaan marah pada dia membuak buak. ye la. yoongi kerap mengungkit nama jungkook depan aku.
lepas tu cakap dia terkejut la aku ada peminat.
yang paling teruknya dia pergi bagitahu omma aku. mati mati mati mati mati.
aku rasa nak nangis masa omma nak jumpa jungkook dan buatkan kami official.
aku tak nak.
aku rela couple ngan pengemis kat tepi jalan. hmm sebenarnye aku sanggup lagi sama jungkook.
tapi aku tak rasa aku suka dia.
sebab tu aku nak jauhkan diri dari dia dan lupa nak cakap yang aku dan hansul makin rapat.
walaupun aku hanya anggap dia sebagai kawan baik aku.
"i need you girl~" aku terdengar aerin menyanyi.
apa lagi sambung la. "wae honja saranghago honja seoman ibyeolhae~"
aerin lalu menyambung lirik lagu i need you bts lalu disitu lah bermula nya kegilaan remaja.
"it goes round and round blablablablablablablabla"
"i go down and down lalalalallalalalalalalla"
disebabkan rap monster punya rap laju sangat jadi kitorang pun main cakap je asal ada rentak.
huhu.
sedang aerin dan aku berbalas lirik lagu bts, tiba tiba ada senior ensem namatey pegang bahu aku.
wowowow adakah ini bidadara?
ensem gilerrr.
"mara.. ni bunga dan coklat" senior itu yang bernama park jihoon, menghulurkan barangan yang disebutnya tadi.
whutt?! coklat do!!
"dari sape ni?" aku soal dengan dahi yang sengaja dikerutkan.
jihoon sunbae tergelak kecil memandang muka aku yang keliru itu lalu menggosok rambut aku.
"ahh orang ni suruh saye rahsiakan" jihoon sunbae tersenyum. uWArGH iman ku tergugat melihat senyuman mu sunbae.
aku mengangguk tanda memahami.
"k lah saya balik kelas dulu. bye hoobae! joejang~" dia membuat tanda seperti kotak lalu mengeyitkan matanya kepada aku.
yehh aku triggered di awal pagi. hatiku bagai dipanah cinta nya auch.
apesal aku gatal ni!?
"COKLAT WEH NAKKK!" aerin yang aku percaya juga turut terpana dengan sunbae jihoon tiba tiba bersuara semula.
aku nampak jimin dari sudut yang lain memandang aerin protective.
"jom makan sama sama HAHAHA grace tarak ada. kalau tak memang habis dia lahap" aku bersorak namun aku terasa sunyi juga tiada grace.
harini grace sakit demam. demam cinta namjoon huahahaha.
aerin membuka coklat tersebut lalu kami membelah sama rata.
aku membelek jambakan bunga ros tersebut lalu terlihat satu kertas kecil terselit di dalam nya.
you're beautiful. i want you.
aku terkedu setelah membaca ayat tersebut. aku sedar classmate aku yang perempuan memandang aku tajam.
kalau jeles cakap.
aku memusing ke belakang untuk melihat hansul yang mencuri pandang kertas itu sudah menggenggam tangan nya kuat.
kalau ini bukan kerja hansul jadi siapa?
hati aku berdebar debar seraya perasaan ingin tahu menguasai diri.
__
ehehheheehhe tak syok le chapter ni huAaAAAAA
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!