"mara!!"gedik.
babi.
tu je yang terlintas di kepala aku bila seolmi datang berlari ke arah aku dengan dress paras paha.
nak je aku harap ada angin kuat tiba tiba then fiUU skirt dia terbang nampak tuTTT.
pftt.
aku dah bEnCi nak hadap muka dia ni. pedulilah pasal crush crush tu. aku dah ada namchin yang lagi baㅡAeK.
bila kau nak puji namchin kau lagi baik dari ex crush tapi realitinya..
shushhh jangan bagitau mr JK.
aku tidak menjawab panggilan nya, sebaliknya aku memanggil owner kedai bejambul ni.
"jin! kuih putera mandi satu!"
"orait~" walaupun slang mamak, janji muka encom. well dah nama MR WORLDWIDE HANDSOME.
aku perasan seolmi agak kecewa tapi ehek apa kau expect? takkan lah nak layan orang yang sanggup khianat kau an.
"marㅡ"
"seolmi nyatakan tujuan hamba memanggil beta kemari. beta ada hal yang hendak. dilakukan sebentar lagi"
pftt.
nampak wajah nya aku tersentak bila aku membahasakan dia sebagai hamba.
aku kejam.
aku tahu.
tapi, once kau lukakan aku, sorry but no maaflah.
aku pantang orang yang jenis pengkhianat ni. aku percaya sehabis mati, separuh hati, jiwa dan raga aku tapi dia leklok je khianat.
no second account lah nak start a new life.
apa kaitan?
lol.
"hehe.. aㅡaku nak minta maaf mara.. a-akuㅡ"
belum sempat seolmi menghabiskan ayat nya, aku dah berdiri dari tempat duduk.
nak keluar.
"t-tunggu!" dia meraih tangan aku lembut. mata nya jelas merayu untuk aku stay.
aku dah tak tahan lagi. aku sebenarnya masih sayang seolmi. aku tak nak maafkan dia sebab dia. khianat aku.
"buat apa nak minta maaf?"
aku menyoal nya kembali. air mata bergenang.
pleajeu aku tak kuat.
"please i'm so sorry" suara dia. please jangan nangis.
aku mengetap bibirku menahan tangis yang hampir terlepas dari bibir.
"sorry, sorry. nAIK LORRY LAH!" aku sengaja buat lawak hambar supaya aku tak nangis.
mujur ada pamogㅡ
apa yang aku karut bin mengarut ni?
"sebenarnya aku buat macam tu sebab taehyung cakap korang tak de jodoh!"
"dia cakap korang tak kan bahagia kalau bersama. aku, aku.."
"aKU SANGGUP KHIANAT KENTANG SEBAB KAU! AKU TAK NAK KAU TAK BAHAGIA! aku sayang kau mara.."
perlahan lahan air mata aku jatuh begitu juga dengan seolmi. betul ke? sampai dia sanggup caci aku?
"aku tau A-aku salah sebab aku hilang sabar dan maki kau.. hontou ni sumimasen" weh asal jepun ni?
oh lupa, seolmi punya omma orang jepun.
lol. macam tau tau je aku peminat anime.
memang betul. seolmi sangat memahami aku. seolmi memang kawan aku yang k-k-AEPJJANG!
maka di situ lah, cafe jin bejambul menjadi saksi aku memaafkan seolmi.
~
"ish gila lama.." aku mengeluh. dah lah kat airport ni ramai orang. aku tak suka ah amai amai ni.
"woiiiiiiIII loNG TIME NO SEE" terus sahaja wajah aku berpaling ke arah makhluk yang menjerit memanggil nama aku.
daehwi.
"WOIIII I MISSEU YOU, WI" aku mendakap tubuh daehwi yang dah besar dan tinggi.
makin ensem hek hek.
"wi, jom balik! aku ada masak sedap sedap just for you ~" aku menolak tubuh daehwi untuk ikut aku balik.
"noona~ jap ahh. berat ni haa." daehwi menunjuk beg bajunya yang aduhai banyaknye.
ni nak cuti seminggu ke setahun?
"k jap" aku menyeluk poket dan mencapai telefon aku. nombor yang sudah aku afal aku dial secepat mungkin.
"kooK TOLONG AKU!!"
tit. panggilan aku matikan.
huehuehue.
~
5 minit kemudian>>
kelihatan jungkook dan kamtan datang berlari ke arah di mana aku ngan daehwi makan eskim.
"mara!" jungkook dengan riak yang risau namampus peluk aku sekuat yang boleh.
"kau cedera? mana sakit? hUAAAA" dasar pondan. adik nur sajat ke?
yoongi yang termengah mengah mencari nafas menarik pergelangan tangan aku kuat lalu mengetuk kepala aku kUat.
"auch!"
"JANGAN BUAT ORANG RISAU MACAM TU KALAU KAU SEDANG SENANG SENANG KAT SINI!! AKU NAK JE MATI BILA JUNGKOOK BAGITAU KAU DALAM MASALAH!! NASIB JE BOYFRIEND KAU NI KETAGIH NGAN KAU SAMPAI LETAK GPS KAT PHONE!!"
semua orang memandang aku sayu. ada yang berbisik bisik lagi.
tak boleh ke korang just limpas diam diam.
aku nak nangis.
melihat muka aku yang berkerut menahan tangis, jhope membuat aegyo.
AEgyo comel tak jadi. huuuu.
" mara.. " namjoon berkata sayu.
"ummm.. sebenarnya aku tak tahu kenapa jembalang ni nak buat orang heart attack tapi semuanya sebab aku kot..." daehwi tetiba mencelah.
"daehwi.." yoongi membulatkan matanya yang sepet.
"dah lah nangis tu wahai noona~ jum balik" daehwi memegang bahu aku yang terhincut hincut sebab nangis.
"korang angkat barang baiiii"
dengan itu, kitorang just blahh dari airport meninggalkan kamtan untuk mengangkat barang barang daehwi.
~
"huehueee~ pandai tak aku lakon nangis?"
"wehh pandai siak hahaha LUCU GIA TENGOK MUKA DIORANG HAHAHA"
minta maaf bagi harapan palsu tapi semuanya telah dirancang oleh dua budak genius.
"dis is WIRA lah"
hanya tawa yang mengisi ruang dapur keluarga choi.
chapter 30. hambar.
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!