15

199 35 14
                                    


author

mara dan jungkook mengemas tikar dan khemah yang diletakkan di bawah pokok tadi.

plan plan nak berdua sampai malam tapi entah pape dia punya kawan call dia cakap ada hal urgent.

terpaksa la jungkook tangguh kan niatnya itu.

baru je nak confess buat ke enam kali. mane la tau kene terima.

harapan dia tinggi mengalah kan gunung everest.

tapi kalau ikutkan dua orang remaja ni dah boleh jajannn c-c-couple dah tapi wawasan mara (a/n: jiminniebangtan pinjam luks wawasan mara kau hohoho) ni ehemm tau la ego dia pun tinggi juga.

bodoh kan?

author pun malu tau sebab karakter author ni bodoh semuanye. tapi terpaksa la redho kan?

nanti cerita ni dah tak jadi cracks tapi kriukk kriukk mi sedap ayam krispy pulak.

"dah siap" mara melaung kuat. dah dia kemas semua mesti lah penat.

jungkook tersenyum manis memandang wanita terakhir korea baginya.

dia terlalu in love dengan mara tapi kenapa la mara tak sedar yang peluang depan mata.

masih lagi tak dapat move on pasal c 'dia' tu.

author pun taraktau sepa la 'dia' c mara ni. setan kah? bukan juga.

tapi takpe. lepas ni kite akan tahu gaiseu. dun worry my readers.

"dah jum jalan" jungkook meraih tangan mara lalu macam biasa la scene motor pun berlaku.

author tak jeles pun sebab author ada baebwi hahahhaHA.

jungkook membawa motor nya sehingga ke rumahnya tanpa menghantar mara balik.

katanya nak pergi restoran dekat bandar seoul.

mara pun apa lagi nafsu makan dah macam oink oink sebab tu dia setuju je.

"jum la masuk"

"ah takpe" mara menolak malu. yela rumah bakal mertua dia kot. eip perasan gia mara ni.

author sepak kang.

"alaa jum la. tak de omma dengan appa pun" jungkook menarik tangan mara.

eikkk bahaya tau kalau berdua je kat rumah. kena tangkap basah kang. tak pasal pasal kena cop perogol c jungkook ni.

mara hanya mengeluh lalu mengikut langkah jungkook.

jangan salah faham gaiseu, ade hakak jungkook kat rumah so dun worry.

mara duduk kat ruang tamu dengan jungkook sambil tunggu kawan jungkook tersebut.

suasana sepi je tetiba ada satu suara membuat mara terkedu.

dia ke yang di maksudkan oleh jungkook.

"taehyung!" jungkook menjerit setelah melihat kelibat kawannya itu.

kim taehyung. kawan yang dimaksudkan jungkook itu merupakan orang yang mara elak selama ini.

orang ini.. telah membuat mara putus asa dalam percintaan.

mara

suara nya yang sentiasa garau namun ceria itu membuat kan mata aku berair.

macam mana nak elak ni?

aku tidak memusing belakang kerana takut yang menggunung.

semakin lama semakin dekat suara mereka berdua.

tanpa aku sedar bahuku dipegang dari belakang oleh jungkook. tolong jangan jungkook.

jangan kenal kan aku dengan kawan kau ni.

"ha ni la yeoja yang aku selalu cerita kan tu"

dan akhirnya jungkook mengkhianati aku tanpa sedar.

air mata yang bertakung aku lap perlahan. takut mereka sedar aku hampir sahaja menangis.

dia memandang aku dan kami saling berbalas pandangan. suasana makin awkward.

tak sangka aku bersemuka dengan nya lagi setelah 2 tahun aku mengelak dari kim taehyung. heartbreaker hati tisu aku dan menjadikan nya frozen.

"mara.." dia mengumam perlahan.

mata tidak lepas memandang aku. jungkook yang disebelahnya sudah berkerut melihat taehyung yang tidak lepas memandang aku.

"hmm? korang dah kenal lama ke?" tanya jungkook pelik.

please. aku taknak cakap pasal ni lagi. aku sakit.

"ahh tak lah.. hai perkenal kan saya taehyung. kim taehyung" dia tersenyum fake.

hati aku bagai di carik carik melihat dia palsu di hadapan aku.

aku tahu dia benci aku. aku bodoh sebab aku masih suka kan dia.

memang aku cakap aku suka jungkook tapi berjumpa dengan taehyung sekarang membuat kan aku bingung dengan perasaan sendiri.

seolah olah hati aku diduduki oleh dua namja ini.

aku minta maaf hansul. aku tak suka kau. aku hanya anggap kita sebagai kawan sahaja.

hanya dua orang ini sahaja yang berjaya mencuri hati aku.

jantung aku berdegup kencang. kisah silam bermain di fikiran sewaktu kami masih berkawan.

<<flashback

seolmi tersenyum gembira semasa melihat aku dan taehyung akhirnya bertemu.

seolmi tahu aku cintakan taehyung. jadi dia berusaha supaya kami berjumpa.

"hai perkenalkan saya taehyung. kim taehyung"

taehyung berkata sopan.

aku tersenyum gembira. saat ni telah tiba dimana kami akhirnya berjumpa.

taehyung. my long time crush.

"saya mara. choi mara"

end of flashback>>

"saya mara. choi mara"

_____

eXAM DAH TAMAT. HABIS. DONE. THE END. UFUFUFU~

author ade semangat nak update pulak.

enjoy.

vote. <3

comment la jan la malu malu ucing. hehe.

[ C ] CRACKS ; j.jkWhere stories live. Discover now