24

200 31 0
                                    


"aishh" aku mengetuk kepala jungkook dan hansul yang tak habis habis gaduh dari tadi.

"korang tak bosan ke gaduh je hA?! aku yang menanggung malu korang tau taK?!" aku menjeling mereka satu persatu. sakit kepala aku tengok diorang ni dok sibuk bergaduh.

bukan tu je. diorang even palaukan aku weh! tak ke janam janam tu?

"tak tahu." dengan selamba nya mereka menjawab serentak.

"hAA CUA ULANG BALEK AYAT TU TADI?!!" aku menahan geram. elaahaii kata suka tapi begini korang layan aku eh.

"TAk tAHu." jungkook menjawab dengan nada yang sengaja ditinggikan.

"k-KAu.." gigi aku ketap kuat. rahang ku menegang. hampir sahaja aku menyembur ayat neraka setan elemek.

aku menghembus nafas panjang.

"fINE!!" terus sahaja aku berlari pergi. disebabkan cafe ni aku dah pernah pergi, aku tau selok belok kat sini.

"taguna punya jungkook. menjawab kau eh. tak silap hari bulan kau tengok aku dengan hansul naya kau!" sendirian aku berkata.

maklum lah marah anak dara piyed belum reda.

by the way aku tak piyed.

"pssttt"

bisikan setan kedengaran.

"pSTTT"

aku hanya endahkan bisikan setan yang semakin lama semakin mendekat namun..

"hUARGHH ABE YOONGI AKU SAYANG KAU!!" segenap hati jiwa raga aku menjerit.

"OMMA-" mulutku ditekup lalu badanku diheret ke tepi lorong yang sunyi.

aku tau lorong ni. lorong tempat aku selalu buang sampah kot. oh no jangan jangan ni penunggu yang marah.

"s-saya.."

"woi aku ni" bahu ku direntap lalu badan ku tidak semena mena dipusingkan menghadap nya.

taehyung.

"rilek.." taehyung memegang bahu ku lembut. matanya memandang aku seperti ingin menenangkan aku.

badan aku kaku.

macam mana ni? a-aku tak ready lagi nak hadap muka dia lepas kami gaduh tadi.

"e-er.." mataku diliarkan ke sekeliling. takut. ya aku takut ingin bertemu dengan kim taehyung.

orang yang aku suka 2 tahun lepas dan masih tak boleh dilupakan.

tapi dalam masa yang sama aku lega yang itu taehyung dan bukan jembalang nak terkam aku.

"pheww~" aku menghembus nafas lega.

tangan taehyung aku tepis kasar daripada sentuh bahu aku yang fAB FAB FABULOUS! (lagu pewdiepie 😂)

"apa kau nak?" mata aku menikam nikam mata nya yang memandang aku sayu.

sayu bapak kau. tadi lempar ayat kat aku bukan main kasar. kim taehyung pabo da!

move on? huh! aku dah move on lah pabo!

"aku.. mian" taehyung menundukkan wajahnya menghadap jalan tar.

ehhh aku cepuk kang pala kau merasa jugak macam mana tinggi langit hUAHAHAA.

"mian? mian untuk?" aku bertanya sinis.

"untuk segalanya.." taehyung berkata kecil.

aku memegang bahunya menyebabkan taehyung tersentak lalu mengangkat semula kepala nya.

"kenapa.. kenapa sekarang?" soalan ku itu dibiarkan tidak berjawab apabila taehyung mendakap tubuh ku.

tangan aku cuba menolak dadanya namun terhenti apabila aku terasa degupan jantung nya yang laju.

"a-aku tak sanggup tengok kau nangis.. jangan nangis disebabkan aku.. a-aku.. aku rasa bersalah.." memang patut pun rasa bersalah.

"ni dah 2 tahun baru nak sedar ke?" aku menggulingkan mataku tanda annoyed.

"kenapa tak tunggu aku mati baru nak minta maaf huh?" kata kata sarcastic aku ajukan kepada nya.

tanganku menolak dada bidang nya kasar sehingga pelukan nya pada pinggang ku terlerai.

kecewa.

itu yang aku rasa.

kenapa sekarang kim taehyung? kenapa tak 2 tahun yang lalu? aku sakit. sakit hati dengan apa yang kau dan seolmi buat dekat aku.

selama ni aku sabar, aku cuba tabah kan diri, tapi sejak munculnya dia aku berubah sedikit demi sedikit.

kini dia menjadi sebahagian dari hidup aku.

dia, jungkook tak pernah mengalah. dia sedikit sebanyak mengingatkan aku tentang diri aku dulu masa aku sibuk terkinja kinja mengejar crush aku, kim taehyung.

tapi ssmuanya berubah. aku yang dulu sangat jauh beza dengan aku yang sekarang.

"patut ke aku maafkan kau lagi?" air mata suda bergenang di tubir mata.

"patut sebab.." ayatnya tergantung buat seketika. "a-aku sedar aku perlu kan kau dalam hidup aku.. mianhae"

kriuk kriuk.* ( mi sedaap ayam krispy 😂)

kau dengar tak? hati aku crack. lelaki yang dulunya aku banggakan, confess tempat aku setelah apa yang dia buat.

wow.

"please go out with me!" sepenuh hati dia meluah. mara jangan tertipu. ini mesti helah dia dan seolmi buat aku.

aku tak akan tertipu.

"aku suka jungkook." jawabku jujur. walaupun aku tahu dia menipu tapi aku kena jugak bagitahu supaya dia tahu aku dah move on.

senyuman pahit terukir di bibirnya. "dah agak" bibirnya dikemam tanda menahan tangis.

oi ape dehe ni nangis nangis ni? woii!

"rahsia kan dari jungkook ye? hehe" wajah sedihnya aku endahkan. pandai berlakon.

baru sahaja aku ingin beredar, satu, suara mengejutkan aku.

"aku dah dengar."

aku pusing memghadap orang yang berada di belakang aku sambil berdoa bahawa itu bukanlah orang yang aku fikir sekarang ini.

mata aku membulat sewaktu mata kami bertembung.

tidak.

nOOOOOOO!!!!!!

BUSTED AKU KANTOI







______

slow update. mian ㅠㅠ

paling selow,
author-nim :-P

[ C ] CRACKS ; j.jkWhere stories live. Discover now