8 tahun kemudian>> (panjang skip)dah graduate, keje and tunang pe sume, akhirnya aku nak abiskan jugak love story yang tak seberapa ni.
harini adalah hari bahagia kami,iaitu perkahwinan aku dengan jungkook.
cliche kan?
cerita cinta harus lah cliche kalau nak bahagia.
tapi sebelum tu, aku nak payung kisah macam mana jungkook propose.
3 bulan yang lepas>>
"mara~ aku datang rumah kau. kita overnight ;)"
-your dear one,
kook💕aku yang membaca mesej jungkook terus rasa nak muntah. siyes. no joke.
acah sweet haktuih.
segera aku membalas.
"bawa disc annabelle kook. >;)
your special one,
mara💕gedik kan uols? but dis is the truth. kalau hang bercinta one day, pasti bende yang kau tanak jadi nak.
jadi bercinta ni bagaikan kau terpaksa redha je.
betul ke?
tah la ko.
aku memandang sekilas jam di nightstand.
20:00. kejap lagi jungkook sampai. harap harap dia bawa snacks.
melihatkan jam yang masih awal, aku teruskan baringan dan plan plan nak tidur balik namun..
'drengggdrenggg'
bunyi loceng rumah kedengaran sungguh kuat di telinga. ya ampun, bingit telinga ku.
segera aku berlari ke arah pintu dan membuka nya seluas luasnya.
jungkook yang membawa plastik makanan itu hanya tersengih kerang busuk melihat aku yang dah macam pontianak.
but still cantik k. kalau tak cantik konpom lama dah aku membujang lapok.
"kook ada bawa disc-"
"waaaa snackKKKS!! WAAA KEROPOK LAA!! WUISHH ADA KEREPEK JUGAK~!!"
belum sempat jungkook habiskan ayatnya, aku sudah merampas beg plastik makanan lalu membuka dengan gelojoh.
jungkook sekadar menggeleng.
dah memang dia suka orang gelojoh. apa leh wat la kan.
" thank you kook~ kyaaa ni yang makin sayang ni~" kata aku sambil menyumbat rings didalam mulut dengan gelojoh namun tetiba aku tergigit benda keras lak.
"apa ni?" aku mengambil benda keras tersebut dari gigitan aku.
cincin.
"aku-"
"KAU GILA KE KOOK!! NAK BAGI AKU MATI JANGAN LA PAKAI CINCIN!! KAN NAMPAK SWEET TU!!"
sejujurnya, aku pun tak tahu apa yang aku mengarut ni.
yang penting sekarang ni aku nak nangis sebab sampai hati jungkook nak bagi aku makan cincin.
"aishh dengar dulu la!! ehh cepuk kang" jungkook acah acah nak pukul kepala aku lalu mengambil cincin tersebut dari pegangan aku.
"cincin ni.." jungkook berkata lalu menunjukkan cincin emas tersebut tepat ke mata aku.
"tanda aku nak propose.." dia menyarung kan cincin di jari hantu aku.
"i lobe yu" bibir bertemu bibir.
tak sweet pun senarnye tapi aku nangis jugak.
bukan apa, sebab aku ingat dia nak bagi aku tercekik bila makan cincin tu then mati pastu dia kawin lain.
"HUAAAAAAAAAAAA"
"wOIII JANGAN JERIT JERIT!! NANTI APA ORANG LAIN CAKAP!!"
<<end of flashback
adeke propose letak cincin kat dalam bungkus keropok rings.
sape la punya boifren tu. buat malu je.
"mara~ anak omma!!" aku mendengar omma aku menjerit kegembiraan.
mana tak nye, anak dia nak kawin dah.
"omma!!" kami pun berpelukan. huhuu nanti mesti aku rindu omma dengan yoongi.
sedang kami berpelukan anak beranak, suara yang macam napengsan menerjah masuk bilik pengantin perempuan.
"hoMAIIGACHI!!!" daehwi terjerit gedik melihat aku.
"kenapa kau nampak cantik harini?" harini je?
"aku memang selalu cantek pon" aku mengeflip anak rambut. rambut aku kene sanggul, macam mana nak flip.
*flip bulu ketiak omma*
daehwi sekadar tersenyum. "haa yela"
ahli kamtan masuk ke dalam bilik aku kemudian terjerit macam orang gila. terutamanya, jin omma.kebahagiaan ni hanya sekali je boleh dirasa. jadi hendaklah kita treasure momento indah ini.
"mara. dah sampai masanya" yoongi tersenyum kepada aku lalu menyilang kan lengan kami.
harini dia yang pimpin aku masuk gereja since appa aku tak dapat dikesan dalam radar.
kelihatan jungkook yang segak berdiri di atas pentas.
nampaknye sumenye akan berakhir. baii readers. baii cracks and baii author.
aku dah bahagia.
EPILOG AND SPECIAL CHAPS (JIKA TERJADI) AKAN TIBA 😂 *OMMAJIN FLYING KISSES*
ENDING BURUK SEBAB MALAS NAK BUAT ENDING 😋💔
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!