end of flashback>>"dan mara pun jadi emo. dia setiap hari diam je tak macam dulu. keluar rumah pun jarang lepas tu dia rajin membaca sampai habis buku teks dia tabak."
"then, dah habis sekolah menengah, dia masuk sekolah tinggi yang berbeza dari taehyung dan seolmi. dia masuk sini pun sebab ada tawaran do! kitorang ikut ikut je ontot die yang kecik ni huehuehue"
"ontot aku montok k" mara menjawab sambil mengangkat punggung nya untuk didekatkan pada grace.
tergelak mereka melihat perbuatan menggelikan itu.
"yeee aku tau oOII!"
"hHAHAHAHA" mara sakan menggelakkan grace yang sudah terlentang di atas lantai.
"baru tahu" grace menjeling mara sekilas.
jungkook dan hansul hanya tahan gelak acah suwekk. takleh laah abe yoongs je kot yang suweg giler namampus.
"pftt. aHAAHAHAHA"
akhirnya kedua dua namja tersebut ketawa terbahak bahak membuatkan grace mengetap bibirnya geram.
"kELUAR DARI RUMAH AKU hmph!"
akhirnya dihalau jugak orang yang hanya menumpang di rumah kediaman grace.
satu satu ontot mereka ditendang keluar meninggalkan hanya aerin dan grace di dalam biliknya.
aduh nampaknya ade orang piyed.
"alaa grace mianhae"
"pi sana lah" sergah grace dari dalam. huhuhu sampai hati.
"k-kite majuk lah" suara acah miaw sengaja digunakan. grace kan suka bermiaw miaw tapi sayang dia tak makan weh pujukan kitew.
lemek ni yang nak nanges ni.
"mIANN~" seperti gelaran nya, mara pun menjadi emo.
hanya gelakan sahaja yang dibalas. kuhajo mereka.
~
mara
"saya nak chocolate cheeks cake dan peaches and cream blend satu ye" aku tersenyum kepada waiter dihadapan aku.
"baik lah cik.."
"mara" aku menyambung lalu menghadiahkan namja tersebut senyuman terikhlas.
jujur encik waiter ni ensem.
encik waiter i love you!
"ehemm. babe~ lama kot pesan makanan" suara seseorang di belakang aku endahkan.
"by the way nama awak ape ye?" aku masih tersenyum kepada waiter di meja kami ini.
"saya kim mingyu. selamat berkenalan" mingyu tersenyum lembut.
"hai kim mingyu ~ saya bukan nak menghalau tapi saya nampak manager awak jeling saya tadi. mian curi masa awak lama sangat hehe~"
"takpe cik mara. kalau macam tu saya sampaikan order cik dulu ye? annyeong" mingyu menunduk hormat.
"annyeong" aku melambai mingyu lalu tersengih busuk memandang namja tersebut.
senyuman aku mati saat jungkook memetik jarinya di hadapan muka aku.
"yah!"
"kau jangan nak memacam. selagi aku ada kat sini jangan berani nak menggatal" jungkook memberi amaran.
hansul hanya mengangguk setuju.
"sukati lah" aku menjelirkan lidah kepada jungkook.
"by the way kan jungkook, kau kata kau ex seolmi tapi kenapa kitorang tak pernah kenal kau?" aku bertanya hairan.
ya jujur dari awal lagi aku tertanya mengapa kami tidak pernah bertemu dengan jungkook sedangkan setiap kali seolmi mempunyai teman lelaki kami akan meraikan nya bersama sama.
"ouh tu sebab aku tak sampai sejam pun dengan dia dah putus"
selamba jungkook menjawab.
whutt?! tak sampai sejam?! couple ke lagi tu?
"w-wae?"
"first sebab aku tak suka dia, second taehyung hyung minta dia jadi yeochin hyung so aku just clash the end"
sadis gila ending dia. boleh boleh clash macam tu je.
"tapi kenapa kau terima dia?"
"kau jeles ke?" hansul menyampuk. matanya ralit memandang wajah aku seolah olah ingin menerkam aku.
tapi dia nampak hensem gitu k.
"sebab dia tergedik ikut aku je, jadi aku annoyed then aku just ye kan aje jujur aku cakap kau je yang aku suka selama 17 tahun aku hidup"
weih sweet giler. makhai dah lah sem.
"ehem" hansul fake batuk. leeh jeles ke bang?"ni pesanan cik mara" mingyu datang bersama pesanan aku. jungkook dan hansul tanak makan. diet.
elehh.
aku tak diet pun.
diorang je beria nak diet bagai.
"ouh kamsahabnida mingyu sshi" aku tersengih menampak kan gigi.
mingyu senyum sekilas sebelum beredar kerana dicucuk oleh panahan mata dua namja di hadapan aku.
"ceh" aku mengejek lalu mnyumbat makanan ke dalam mulut.baru je aku ingin menghirup minumannya itu, satu nama terbit di fikiran nya.
taehyung. bagaimana, apa yang terjadi selepas aku berlari keluar dari rumah jungkook?
"jungkook.. kau.. ape kau buat dengan taehyung lepas aku lari?" perasaan tak sedap hati menguasai diri.
"uh.. aku tumbuk dia" jungkook selamba menjawab.
terbuntang luas mata aku dan hansul.
"aSTAGA!" aku menumbuk bahu jungkook kasar. jangan lah sampai tumbuk dia."apa?"
"jangan lah sampai tumbuk dia. dia tetap hyung kau jungkook" aku menegur walaupun sebenarnya aku risau.
jungkook ni kuat. tengok lah tangan dia lahai ada biceps.
"he deserved it"
aku hanya menggeleng kan kepala.
apalah nak jadi.
"aku sayang kau sebab tu aku sanggup tumbuk hyung aku sendiri."
kata kata jungkook membuat aku terpana sementara.
"aku pun" hansul menyambung.
"aku sayang kau jugak mara"
____
maaf 유ㅡ유
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!