"aku. .minta maaf"~
"oi mara!"
aerin melaung namaku kuat walaupun jarak kami tak sampai semeter pun. aish
"hm?" aku sekadar berdehem, jujur aku tak de mood.
aku biarkan dahi aku mencium meja lalu mengeluh perlahan. perasaan bersalah tetiba menguasai diri.
"hai mara.."
suara yang aku sangat kenali greet aku. aku tak nak jumpa dia lepas apa yang jadi semalam. lepas dia. . confess perasaan dia kat aku.
"hm.."
"kau kenapa do? member aku yang sorang ni sakit ke? alolololo cian dia" ha c grace tetiba menyampuk macam dah kene sampuk.
"takde la"
aku masih tidak mngangkat muka. aku tau hansul masih kat sna. aerin sudah mengeluh panjang.
"sebab abang aku ke?"
tanya aerin. aku terkejut lalu mengangkat muka ku memandang aerin yg masih berdiri di depan meja aku.
"eh takd-"
"aku minta maaf tapi aku takkan mengalah .." hansul berlalu pergi ke meja nya.
aerin dan grace mula tersengih sengih. diorang dua ni memang nak kena penampor aku ni.
"elelelele malu rupanya dengan hansul" aerin mengejek lalu membuat muka baebi nya.
tidak semena mena grace memulakan dramanya. "hansul confessed pat kau?!" suara dia punya main lantang.
semua mata yang ada di kelas pandang hansul dan aku silih berganti. membuat aku tidak selesa.
wajah aku sudah berona merah padam. malu. "GRACE!!" aku memarahi nya.
namun tetiba ada orang ketuk pintu kelas. setahu aku sekarang ni free period.
bukan period yang itu. period masa ngok.
"choi mara!" memang femes sangat ke aku ni. bebalik ada je orang panggil.
lagi lagi anak jeon ni. tak puas nak kacau aku ke? takkan la smpai sanggup ke kelas aku dia nak kacau. aish.
"wuu dahada namchin" dia smirk tapi matanya memandang ku seolah olah aku ni mangsa dan dia adalah harimau.
"aku takde namchin odo" aku menayangkan wajah serius. terus saja dia tersenyum.
"penipu. aku dah dengar segalanya tadi" dia berjalan ke meja hansul lalu menarik kolar bajunya.
"ni kan namchin kau?" dia masih lagi menunjukkan senyuman yang dibuat nya itu. senyuman sengetnya itu membuat aku semakin membara.
"jungkook, lepas kan dia" aku mula bangun dari kerusi aku.
aerin dan grace masih terkejut dengan kehadiran jungkook sebab jungkook ni senior kat kelas pandai.
ceh aku pun pandai. kau pehal.
"mara.." aerin pegang tangan aku. gerun melihat muka aku dan jungkook yang semakin dingin.
grace sudah membuat muka supaya aku berhenti. well, sebagai akak pengawas yang bertanggungjawab kena la tegur tapi jungkook ni keras kepala so, aku pun ikut je la .
"aku bukan yeochin hansul-"
"dia tolak aku" belum sempat aku menerangkan hal sebenar, hansul yang masih dipegang jungkook tetiba bertutur setelah lama berdiam.
"oh man holy shit. kau pun?"
sebenarnya anak jeon ni pernah juga syok kat aku tapi aku rejek. aku tak suka relay apa smua ni.
ingat ini acara lari? dah lah aku benci lari.
aku sekadar berdiam apabila jungkook melepas kan kolar baju hansul.
baru sahaja aku berpaling, aku terdengar mereka berkata besar.
"aku takkan kalah dengan kau..choi hansul"
"aku takkan bagi mara kat kau..jeon jungkook"
haih drama lagi.
aku tak suka lah sinetron bagai ni.
aku masih tidak memusingkn badan lalu berkata. "cubalah kalau dapat"
dalam hati aku sudah mengeflip hair. heh.
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!