;when the rain falls
"aerin! meh sini tolong omma beli barang kat kedai!" jerit omma choi dari dapur.
aerin dengan longlainya berjalan ke arah omma nya yang memegang senduk sambil sebelah tangan mengambil duit daripada dompet.
"omma, takkan lah rin nak pergi sorang~ ni oppa ni, asyik belajar je. meh lah teman rin sekali" aerin menarik narik tangan hansul yang sedang belajar di meja dapur.
katanya, nak perati omma nya yang ayu sambil belajar sebab dia dah nak pindah bila habis je high-school.
dah cinta hatinya takde hati kat dia, paksa lah dia berserah. even do sebelum ni dia tolak nak belajar kat luar negara.
namun, broken lah katakan. nak jauh dari cinta hati takut hati sebak.
sekarang hansul still kawan dengan cinta hatinya itu namun terselit rasa sedih sekali melihat crush nya bermesraan dengan namjachingu nya.
"ah biarlah abang kamu belajar. nanti dia nak pindah london, mesti lah belajar rajin rajin" kata omma choi sambil senduknya dipukul pukul pada telapak tangan.
aerin hanya menunduk. dia berasa sedih kerana abangnya memilih untuk meninggalkan mereka.
"yela yela. duit?" omma choi menghulur beberapa won kepada aerin.
laju sahaja aerin berjalan meninggalkan rumah supaya omma dan oppa nya tidak melihat air mata yang mula bergenang di tubir matanya.
akhirnya air matanya jatuh. meskipun dia dan hansul sering bergaduh, hansul jugak lah teman dia setiap hari.
air mata diseka. dia harus kental kan hati sebab hansul pergi lama. 3 tahun kot.
"hei" seseorang memanggil dari belakang aerin membuatkan gadis tersebut terkejut dan berhenti tersedu.
ergh terlalu keling ayat ini.
"EHFARKJEMENSUAMIAKU!!" aerin melatah sambil tangannya mencengkam baju di bahagian dadanya.
mendengarkan latahan itu, lelaki yang menyentuh bahu aerin terpana seketika.
seakan akan sedar dengan apa yang dia baru katakan tadi, aerin berpaling untuk melihat gerangan yang tidak sengaja mendengar latahannya.
mata aerin membulat sebaik sahaja dia melihat jimin dengan muka nya yang masih terpinga pinga memandang lantai.
"umm bai?" langkah diatur sepantasnya ke supermarket. perasaan takut menguasai diri.
"fuh fuh harap harap jimin tak dengar KYAAAAAAA!" orang lain sudah memandang aerin dengan pandangan pelik.
'amende betina ni melalak kat sini'
aerin masuk ke dalam supermarket dan mengabaikan orang yang berbisik tentang dia.
well, dia kan gadis korea nak hampir terakhir sebelum mara (ehemm *cough*)
"tau la aku fab HAHAHAHAHA"
mohon ditampar bagi dia sedar -_-
~ beberapa minit kemudian
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfic⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!