suasana sunyi sepi.mata saling berbalas pandangan namun semua diam membisu.
perasaan berbaur rindu dan benci pada diri namun aku tahan sedaya upaya untuk tidak menitiskan air mata.
behh jiwang siak ayat. namuntah sia.
tiba tiba jungkook bersuara memecah kan keadaan yang sunyi sepi.
"korang nak air tak? taehyung? mara?"
taehyung mengangguk. "emm aku nak air-"
"eh tak payah pilih pun.. yang ada air puteh je eh.. jangan banyak songeh" jungkook menjeling kemudian berlalu ke dapur.
tinggal lah aku dan c heartbreaker ni sendirian di ruang tamu.
aku pun mula la scan rumah jungkook ni. besarrr.
mata aku ralit memandang chandelier yang elegant tergantung tepat di tengah siling rumah jungkook.
cantik.
"tak sangka pula kita jumpa melalui jungkook macam ni" dia berkata sopan sahaja.
aku hanya diam dan menunduk.
"oii korang kenal kenal lah dulu. aku nak buat cookie.." jungkook menjerit dari dapur.
aku mendecit. haihh paksa lah tahan dengan namja ni.
"mara... kau dengan jungkook ade pape ke?"
"entah lah. kau dengan seolmi macam mana eh?" soalan berbalas soalan.
ya. seolmi merupakan teman wanita taehyung dan rakan sehati sejiwa aku. dulu je sekarang aku pun tak tahu.
dia memang berlawanan daripada aku. aku sempoi dia bergaya. aku suka warna gelap dia suka warna cerah.
tapi satu je persamaan kami.
aku suka taehyung dia pun suka taehyung. hah perampas crush kita.
dia memang macam tu.
ade je aku cakap satu namja tu hensem keesokan nya dia dah couple dengan namja tu.
tapi bagi aku namja lain tu hanya dapat compliments aku tapi taehyung dapat hati aku.
ciett mara pandai juga buat ayat kejuu~
aku ingat dia nak bagi balik tapi sebalik nya dia rosakkan lagi.
"mara." lamunan aku terputus apabila taehyung memanggil nama aku.
dia memandang aku serius. "aku. tak. ada. apa apa. dengan. seolmi" setiap perkataan ditekan.
"jadi betul la yang kau dengan seolmi berpakat nak buat aku sakit hati" jelingan sulung dihadiahkan kepada namja di depan aku.
"tak-"
"kau dan seolmi tahu aku suka kau jadi korang nak buat aku give up dengan kau dengan cara couple dan palaukan aku"
semua nya lancar keluar dari mulut aku. jujur aku sakit.
first love yang menyakitkan.
"mara-"
"seolmi dia tahu aku suka kau tapi kenapa dia nak setuju jadi fake yeochin kau. kalau korang setakat pegang tangan aku okay tapi korang sengaja bermanja manja depan aku. korang sengaja curi curi kiss depan aku. kau ingat aku ni patung ke takde hati? ianya sakit taehyung. dua tahun macam piuu gitu je berlalu dan luka yang korang buat masih segar. kau ingat boleh ke nak rawat lagi?"
akhirnya aku luahkan semuanya. terasa bagai beban di bahu telah berkurangan.
baik aku buat macam ni je dari dulu daripada aku susah payah nak mengelak.
ni lah manusia, lambat lambat baru nak sedar.
aku perasan dia terdiam. mulut nya bagai ingin berkata kata namun tidak dapat mengeluarkan nya.
sentap kot.
bagus lah. bawa sedar sedar lah yang kau dah rosakkan hidup aku.
"kau ni emo betul.." senyuman senget terpapar di bibirnya.
dia perli aku.
aku terkedu. betul ke? kau pun cakap aku emo?
"kau tak sedar ke kau boleh je move on dan cuba untuk cari namja lain also kawan yang lebih baik daripada kawan kau yang perangai macam setan tu" senyuman itu masih tidak lekang dari bibirnya.
aku mendengus geram. boleh boleh dia nak hina kawan aku. dorang lah yang selalu ada bila aku sedih, marah dan period. k tak da kaitan.
"aPA KAU CAKAP?! seTAN KAU TUDUH KAWAN AKU?!!"
"dah lah bengap. tuli bangal pulak tu"
wah wah wah ini abang ah mau kena tumbukan super sayan saya.
"KAU LAH YANG SETAN TAK SEDAR DIRI. KAU DENGAN SEOLMI DUA DUANYA ADA MASALAH MENTAL!" terjerit aku memarahi dia.
diam.
"kau bodoh! kenapa lah aku buta sangat tak nampak perangai setan kau ni?! sakit kau tau tak!" suara aku mula bergetar.
air mata aku tahan.
kau memang bodoh kim taehyung.
tidak.
bukan salah taehyung! kau yang bodoh mara! bodoh sebab percayakan dia.
akhirnya air mata yang dibiarkan bertakung jatuh.
" m-mara aku-"
" apa yang dah jadi ni? kenapa ni? mara?" kedengaran suara jungkook menyapa telinga aku.
disebabkan aku tak hingin pun nak hadap muka taehyung lama lama, kaki aku terus berlari ke arah pintu dah keluar.
pantas sahaja kaki aku berlari membawa diri aku pergi dari pandangannya.
sungguh aku pening sekarang dan ada satu je pilihan.
hansul.
nombor hansul ditekan laju.
dengan satu deringan sahaja, hansul sudah mengangkat panggilan.
"hansul tolong ambil aku dekat perumahan xxx"
___
hmm..
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!