selepas apa yang terjadi, aku jadi segan nak jumpa hansul mahupun c jeon jebon tu. pelbagai karenah.maklumlah sel otak mula berhubung.
sekarang ni, aku tengah tahan perasaan nak ketuk kepala member gedik aku guna lesung batu. bukan setakat lesung batu je, dengan tukul pun aku guna.
"alaaa mara komon laa"
aerin menggoncang tangan aku kasar ditambah lagi dengan suara lantang c grace yang boleh membuatkan satu sekolah runtuh.
aku masih bersabar.
"mara alaa maraa elelee comey nye dia" grace mencubit kedua pipi aku yang boleh dikatakan comel k.
"aku dah cakap aku tak nak!" aku jeling kedua jebons yang dari tadi duk sibuk nak kacau aku.
pi la hang kacau c namjoon dengan jimin tu daripada hang kacau aku eish menyampah odo.
"haa perli kitorang la tu" aerin menunjal kepala aku ke belakang. eii hahahanat.
tapi macam mana dia tau? halah kitorang kan dah 8 tahun berkawan mestilah faham member sekalian.
mereka berdua tersengih sengih macam kerbau. aku lempang sekali mereng otak diorang ni.
"ye la" aku mengguling kedua dua biji mataku. serius aku annoyed.
"haa jeling lagi jeling. nanti mata tu pergi belakang tak sia sia kau buta" kali ni grace pula menunjal kepala aku.
dan kali ni aku dah mula hilang sabar.
"em ya, dan kepada yang tunjal tunjal kepala orang tu, jangan dia pulak jadi odo!" aku menghentak meja aku. "kau ingat kepala aku ni apa nak tunjal tunjal!" aku menggertak.
aerin dan grace mula tertawa macam berok. suka la tu tengok aku panas. aishh dah lah summer pastu klas takda aircon.
panas kan lagi hati aku ni.
"alaa tu pun nak marah" aerin cuba menahan sisa gelaknya. aku kalau marah ada urat timbul kat dahi sebab tu la diorang ketawa kan aku.
aish. dah la kena ejek ultraman. ingat aku suka?
"jom ah. abang aku ajak dating kot. dia tak pernah lagi nak bawa yeoja jalan jalan. aku pun dia tak pernah bawa." aerin memujuk.
ok. kebabian ini semua sebab c hansul tu nak bawa aku dating tapi aku tanak so aku punya kawan baebi ni sibuk nak suruh aku pergi.
"untung ar" grace mengangkat kening nya. eii gatal.
aku tak pernah lagi keluar date ni. aku taktau macam mana nak riak nanti.
tak pasal pasal aku kena ejek. dan mara pun berhuhu nanti.
"hmmm.."
"alaaa mara! alaa choi mara alaaa alaaa" eiik gedik siot diorang ni.
"kitorang nak tengok kau sekali sekala keluar dari bilik kau tu. dah lah gelap dalam bilik kau tu. kekadang aku persoal kan juga kau ni manusia ke kambing.." grace mula la dengan bicara karutnya.
"bukan kambing bodo! vampire!" aerin mengetuk kepala grace. aku tergelak kecil melihat kebodohan member aku.
nasib aku tak terencat lagi macam diorang HAHAHA.
"k la..ish!" aku mendengus geram. paksa la terima nanti diorang tak henti pula nak kacau aku. kau ingat aku suka.
nanti ada diorang sakan gelakan aku punya 'ultraman' kan malu.
dari belakang hansul suda tersenyum gembira. hm aku harap dia stop suka kan aku. hentikan semua harapan palsu yini pleajeu.
aku tak suka la bercinta ni. semak!
"haa dah berangan tu. nanti jangan pakai hoodie dengan sweatpants faham! pakai la dress lawa sikit."
"ha betul! kalau aku tanya hansul kau pakai apa dia bagitau aku kau pkai hoodie siap kau aku kerjakan!"
lah pulak. dah la kena paksa. baju pun mesti dress la itu la. sukahati aku la nak pakai apa. sibok je.
lagipun aku tak anggap yang tu adalah date sebab aku tak suka dia. dia yang suka aku.
"hmm"
perbualan kami terhenti apabila cikgu abu bin bakar masuk ke dalam kelas.
mereka balik ke tempat duduk asal kemudian kami mengucapkan selamat pagi kepada cikgu abu.
"ok murid murid buka buku teks matematik kamu mukasurat 69"
"pftt!" aku terdengar suara grace yang menahan ktawa. macam aku tak tau dia tu byuntae.
"69 weh HAHAHHA" grace menepuk nepuk bahu rakan sebelahnya membuatkan cikgu menghadiahkan dia jelingan maut.
"grace berdiri! cerita kan apa yang lucu" cikgu abu memarahi grace.
aku hanya membuat sign 'good luck' lalu menundukkan kepala untuk menahan ketawa.
cikgu ni inesen sangat. c grace ni byun je lebih.
"apa yang lucu dengan nombor 69 ni ha?!" cikgu abu mengetuk meja kuat. "auchh tangan aye! HUAAAA"
semua murid dalam kelas berdekah apabila cikgu mengurut tangannya yang sakit.
"grace berdiri sampai habis kelas!"
lah salah sendiri tepuk meja kuat kuat salah kan grace pulak. haih dunia dunia.
keluhan grace diendahkan lalu kami meneruskn pelajaran.
tiba tiba pintu kelas ditolak buka.
"selamat pagi cikgu. nak jumpa choi mara boleh?" aish anak juon lagi.
aku terus berdiri dan meninggalkan kelas tanpa keizinan cikgu abu. peduli apa dia.
"jom!" jungkook menarik lengan aku. cara dia pegang tangan aku mengingatkan aku pada seseorang. lantas aku merentap tangan aku semula.
aku takut. perasaan lama akan berulang.
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!