10

260 40 35
                                    


author

mara dan jungkook hanya berdiam dari tadi. hanya yang lain sahaja rancak berbicara.

yoongi dan jin dari tadi perati dua ekong hanjing kat depan diorang duduk tersipu sipu malu cem berok.

"oi engkorang dua ni dah kenapa? diam pastu goyang sana goyang sini macam cacing sia aku tengok" jimin tiba tiba membuka mulut setelah lama perhatikan dua manusia di depannya itu.

mara hanya diam manakala jungkook sudah meliarkan matanya memandang ke tempat lain.

k gais so here kenapa jungkook dan mara menjadi sepi dan lara.

jungkook sebab dia tak percaya yang yeoja yang dia kejar kejar selama ni adalah adik member dia sendiri. like dunia sangat kecik bro.

manakala mara sedang berlaga laga dengan perasaan nya sendiri yang kuat mengatakan dia telah..

blush di hadapan jungkook. dia lama dah tak blush blush macam ni. dan dia takut dia suka jungkook.

disebabkan sebab sebab yang bodoh ni la diorang dua yang mulut macam burung murai pun terdiam tak terkata.

bagus juga diorang diam. tak banyak dialog yang author kena tulis kekekeke.

ok sampai sini je ok pov author. kite jumpa dimasa akan datang. peace.

mara

"nak juga malu malu kucing. pike suwit ke ha?!"

"oppa tercinta kite marah laa. alamak takutnye. omma!" aku memusingkan bola mataku ke atas lalu membuat suara memerli.

semua sudah memandang aku dengan mata yang sengaja dibesarkan. apa lagi mata c jungkook. terus dia jadi jungshook gitu.

"bwo?!" mereka berkata serentak.

"kenapa dengan mata tu? nak aku buat jadi ladu ke?" aku membuat sign acah acah nak cucuk biji mata dorang satu satu.

yoongi aku tengok lek je. besa la abang gua memang lek lu. macam tahi kerbau pun ada aku tengok.

"k-kau melawan yoongi hyung?" jungkook disebelah aku bertanya.

ok baru aku sedar yang kami duduk tersangatlah rapat. ohoi terasa peha dia do hohohoo. ok aku TERgatal.

"ha ye kenape? ape yang sepesial sangat?" aku bertanya acah berani gitu. abang aku ni tak la seram mana.

tapi seram gak la kalau dia macam hantu yang tiba tiba muncul tu.

pernah satu kali ni aku masuk tandas dengan tujuan nak mandi. baru je nak buka baju tiba tiba dia muncul depan aku dengan rambut nya yang basah.

yang buat terkejutnya, dia sedang mandi masa aku masuk tapi aku tak perasan. gila. aku tahu ianya memang gila.

tapi apesal diorang takut yoongi ni? takde la seram kalau dia marah. aku suka lagi tengok kalau muka dia serius. hohoho hensem do.

k aku tak suka abang aku ye. jangan salah paham readers. aku tau yoongi milik hengkorang semua.

"dorang takut kan aku" yoongi tiba tiba bersuara. bapak ah diorang takut sama yoongi oppa kite do.

"pftt" tak sengaja ter snort. bapak tak lawak. adekah diorang nak takut manusia bernama yoongi ni.

semua mata memandang aku seolah olah aku ni orang gila baru keluar dari bukit padang. aku terajang kang sekali baru kau tauhu.

"yoongi oppa aku ni korang takut? ape jugak yang dia buat sampai korang gerun betul sama makhluk ni?" aku berkata dengan nada mengejek.

nak juga aku sakat yoongi ni. kiut do kalau dia marah. readers setuju tak?

wajah yoongi masih jugak poker even aku dah ejek dia depan kawan dia. hm tak power lagi kot.

we got that power power!

lagu exo power menjadi latar belakang misi untuk menyakitkan hati oppa tersinta gua. min yoongi.

"yoongs? kenape diorang takut ngan kau?"

"jangan sibok la" yoongi menjeling aku. yesh.

"alaaaaa alaaaaa betau le sayye adik mu yang cumils ni oppa~ oppa~" biar dia annoyed.

dia mengalihkan pandangan nya ke arah aku. muka nya menggelap. ape ni lighting kat muka yoongi memang seram do.

"kau pehal menggedik. sila ninggal."

ok. aku terasa hati jiwa dan raga. adekah dia suruh aku mati gais. nanti sape nak jadi heroin dalam ff author ni.

takkan la berok pula yang ganti.

yang lain sudah diam terkaku. muka jharapan yang bersinar sudah menggelap bagai nak hujan. dia memang peramal cuaca terbaik.

tengok je muka dah tahu hujan ke cerah.

namjoon pula terus membaca buku sains yang dari sekolah tadi. sesungguhnya dia memang lahanat.

sama je byun dengan grace.

"k la. ye la. aku pi mati. kau bukannya sayang aku pun. apa je la aku ni. setakat adik angkat kau manalah kau nak sayang kan."

drama gais. aku tahu aku pandai berlakon.

yoongi nampak lek je. kuanghajo juga ye kalau ada abang yang chill je ni. tak pasal pasal aku eksiden dan nak mati pun dia masih lagi lek. bahalol.

ok. aku rasa ini adalah plot twist yang paling ketara. kalau korang tak paham maksud plot twist, macam ni la maksud dia.

aku nak panaskan hati dia tapi hati aku pula tersentap.

"fine. tak pasal pasal aku parah namati pun kau tak peduli kan?" aku tersenyum hambar.

jujur aku dah sakit hati dengan dia ni. aku je yang buat kerja ape semua pastu ada hati suruh aku pi mati. nanti kalau aku takde jangan kau nyesal yoongi.

aku sedar mata dia memerah menahan marah la tu. sape suruh mention pasal mati.

baru sahaja yoongi ingin membalas, satu suara membatalkan niatnya.

"mana boleh kau mati nanti sape nak jadi emak kepada anak anak kita nanti" tiba tiba jungkook berdiri.

wait. what?!

_______

author tau chapter ni hambar gila namatey.

[ C ] CRACKS ; j.jkWhere stories live. Discover now