32

191 29 5
                                    


author

"jeongmal mianhae!"

mara yang sibuk memilih makanan nak bagi dompet daehwi kosong itu terkejut dengan kemunculan taehyung.

"what da fRIDGE??! bagi kek coklat sepuluh, air coklat blend lima eh"

mara yang pada mulanya terkejut beruk itu terus mengendahkan taehyung apabila seorang pekerja datang mengambil order.

taehyung yang sebenarnya terpana sebab dipalaukan, terus menunduk yang tunggul tak gerak gerak.

well, tunggul memang tak gerak gerak pun kan?

"OII BABI KAU MARA!! HUAAAAAAA DUIT AKU!!!" daehwi melambai lambai dompet nya.

eiii kalau ada orang curi baru tahu.

nasib je author sayang kau daehwi, kalau tak author cipta watak baru pergi ragut dompet kau.

pftt.

"huehuehuee cayank daehwi itew~" dengan kegedikan yang melabih labih, mara memeluk daehwi manja.

namun kegedikan mereka terhenti apabila mereka ternampak taehyung dah macam nenek bongkok tiga.

muka dia macam orang nak berak tapi still jugak tunduk.

mara ni pun satu, tak ke dia nak layan crush dia yang dia gila gila kan ni. baik dah namja sem semua nak dia.

mara yang mood baik sebab kene belanja itu pun hanya tersenyum.

"kalau kau nak aku maafkan kau.." senyuman penuh makna diberi kepada taehyung.

walaupun senyuman itu mengandungi taik gigi dan bakteria jahat, taehyung tetap blush.

bak kata orang tua, tepuk tangan jangan sebelah je, takde bunyi.

camtu ke ayat tu?

lantak.

" hA apa apa? aku bagi kau semua yang kau naK termasuk hati aku cIAAAA"

babi dia cia cia.

taehyung yang gembira namati sebab cinta tepuk sebelah tangannya nak memaafkan, terkejut setelah mendengar permintaan mara yang mudah dia macam bagi anjing bulldog makan.

"delivery kat rumah, pizza sepuluh, ramen dua puluh. amacam?"

mara menjongket jongket keningnya. menyangka taehyung ni tak dapat.

namun sangkaan nya meleset. "oK OWRAIT NAIS. SEnang macam kicap abc je tu. petang nanti sampai!"

taehyung mengambil telefon nya, iphone 10. kau ado?

"BAGUS NAIS NAIS. nanti seolmi, tae datang umah aku kITA PARTAYY" *lagu dangdut*

semasa semua orang sedang bergembira, satu bayangan di celah cafe jin sedang menangis meratapi dompet nya yang kian kosong.

"huuuu huuuu~ why??!"

dengan hingus dan air mata, daehwi menjerit sepuas hati.

~

mara

*lagu cita citata*

"yihaaaaaaAA"

"SAKIT NYA TUH DI SINI DI DALAM HATI KU~" daehwi melaung menggunakan mic karaoke di rumah aku sambil mengangkat dompet nya.

taehyung sedang berjoget disebelah daehwi manakala aku dan seolmi menyumbat pizza dan ramen dalam mulut.

tiba tiba..

'PROONGKEBAAMKEBABOOM'

taehyung terjatuh.

daehwi mic drop.

seolmi muntah.

"WEIII PARTY TAK BAWA BAWA" jhope mencebik. hhooho comel.

aku menjenguk yoongi yang memandang pintu rumah sayu.

"LOVE IS AN OPEN DOOOOOORRR~" jungkook bernyanyi kecil di sebelah yoongi.

aku tahu ni mesti keje dia yang tendang pintu sampai door drop.

aish.

"kOOK!!! jom tengok jin hyung dengan daehwi dalam rancangan WEMUSTKOOK2K17 palli palli!!!"

jungkook, aerin dan grace yang terdengar laungan taehyung terus berlari anak ke dapur meninggalkan yoongi yang kian bersedih.

aerin dan grace pun wujud eh. jangan lupa jebon dua ekong ni.

melihat abang ku yang aloloo bersedih, aku merampas mic dari tangan daehwi.

" JAM DI DINDING TERUS BERDETAK AHㅡ EHMAKANDAHIJO"

"oII YOONGS! TAK YAH SEDIH SANGAT LA PASAL PINTU TU, NANTI DAEHWI BELI BARU!!"

sekelip mata wajah oppa itew berubah ceria.

maigaddd.

*suara jhope* oh ma gadh

"betul ke daehwi? wehh thank you thank you" yoongi menyalam daehwi yang masih terpinga pinga.

lambat proses.

"apa? n--NOOOOOOOOOOOOO"

tak guna kau jerit daehwi. dah aku terlanjur cakap huehue.

sementara daehwi bersedih, WEMUSTKOOK2K17 menjadi tumpuan amai.

"LET'S PARTAYYYYY!!!" jhope menjerit kuat.

tiba tiba..

PRANGGGGGG!!

"aish jiNJJA!!" jin menampar lengan namjoon yang secara tidak sengaja memecahkan gelas kumamon yoongi.

"KUMAMONNNNNNNNNNNN!!!"

siap la kau namjoon.

~

"dengan ini saya nobatkan kamu sebagai ahli kamtan yang baru" sebuah gelas yang mempunyai tulisan kamtan diberikan kepada taehyung.

namun baru sahaja taehyung ingin mengambil gelas tersebut dari pegangan namjoon..

PRANGGG!!

gelas terjatuh.

"anda telah sah sebagai ahli kamtan" ujar seokjin dengan senyuman.

well, ini la ritualnya.

bagi gelas.

biar pecah.

aku tak heran dengan kamtan.

group yang paling indah di alam semesta.




BAIII.

BTW.. FF DAH NAK ABIS SEBAB FF NI TAK PERNAH SEDIH. NO SAD SAD SCENE SEBAB AUTHOR NYE TAK PANDAI NAK TULIS CETA SEDIH :')

[ C ] CRACKS ; j.jkWhere stories live. Discover now