<<flashback 2 years ago"mara!" aku menjenguk kan kepala ke luar untuk mencari kelibat seseorang yang memanggil aku.
"seol?"
"mara!" tersenyum senyum gadis berumur 15 tahun ini menampakkan gigi taringnya.
seolmi berhenti di hadapan aku dengan nafas yang tercungap cungap. dey lu mali sini dali mana oh?
"aKU ADA BOYFIE BARU!" dia menjawab sambil melompat lompat. lah sampai gitu sekali ke nak happy.
setakat boyfriend, aku ngan V dah kawin siap anak empat takde pulak nak riuh.
k karut.
"oh yeke?" aku jawab bersahaja. ye la. bosan kot. asyik lelaki sana lelaki sini. pi mampus la lelaki!
ceh trep syak kau mara.
"hensem do" wajah seolmi berseri seri bagai entah. bagai nak kene bagi makan selipar renab gua.
tak baik hina member.
"siapa pulak kalini?" aku bertanya. saje. nak tengok sapekah yang bakal dia sakiti kalini.
aku pun bosan dah dengar perkataan 'couple'
relationship baba kau!
"tengok la..nanti kite cam biasa la. parti kenal kenal ngan boyfriend aku. korang bile lagi?"
"tak laku cemana gak. takpe aku setia menanti baebwi sinta hati ku cia cia"
"babeng kau cia cia. dah. nanti kite ajak aerin ngan grace hiuhiu~" seolmi berkata gedik.
"gedik"
"apa kau cakap?"
"hah takde. tu crush aku baru limpas. KIM TAEHYUNG!"
aku melaung namanya kuat. crush aku adalah bestfriend aku sendiri. kim taehyung.
aku dah lama pendam perasaan kat dia dan seolmi, aerin dan grace turut tahu tentang hal aku.
walaupun macam tu, aku tak boleh lah nak couple dengan dia. aku tak berani.
biarlah setakat kawan. namun aku berharap juga supaya dia yang luahkan perasaan kepada aku.
tak ke malu kalau aku yang luah. tak syok la. HAHAHA bodoh.
taehyung pusing menghadap aku. weh hensem. macam V pulak aku tengok dia ni.
kembar ka? tah la.
"hai!" aku tersenyum kepadanya. dia membalas senyuman aku namun matanya teralih kepada seseorang di belakang aku.
aku pusing belakang dan..
seolmi.
mereka bertentangan mata dan saling tersenyum.
tak mungkin taehyung pulak dia punya teman lelaki. kan dia tahu aku suka kim taehyung anak pakcik kim bapak mertua aku. an an?
namun perasaan sangsi tambah was was darab sedih berbaur dalam hati.
semua nya menjadi perasaan tak sedap hati.
uih bagai matematik pula hati itew ni.
aku mengalihkan fikiran aku daripada berfikir yang bukan bukan tentang sahabat karibku itu.
tak mungkin dia mengkhianati aku. tak mungkin.
dari jauh aku ternampak aerin, hansul dan grace.
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!