"mama!" jungrae memanggil aku sambil memegang aiskrim kon perisa strawberi. budak 4 tahun ni dah jejal.macam appa dia.
gedik.
"raerae, kan mama dah cakap jangan makan aiskrim. raerae kan demam. aishh" aku mengetuk kepala jungrae perlahan.
"tapi appa cakap boleh. appa yang belikan untuk raerae" jungrae memandang aku dengan pandangan 'salah kan appa'.
aku hanya mengeluh melihat anak tunggal aku dengan muka comotnya.
aishh jungkook memang nak kena.
"JEON JUNGKOOK!!"
~
"appo AduHHhh!"
"haaaa kau bagi lagi jungrae yang sakit tu makan aiskrim. bila dia nak sembuh kalau macam tu!" aku memulas telinga jungkook.
"aishhh.. kan dia panas tu, bagilah aiskrim supaya sejuk- ADUHH" aku pulas lagi telinga sebelah dia.
ha baru tau.
"pala bana kau bagi orang demam makan aiskrim."
setelah puas memulas telinga jungkook, aku menyilang kan tangan aku di dada.
tunjuk ganas sikit.
"alaaaa, chagi jangan la majuk. meh kook pujuk~"
eishh geli pulak aku. laki sape ni wehh.
"ishh pergi sana!" aku menyepak kakinya membuat kan jungkook jatuh terlentang di atas lantai.
opps~
~
"unnie tengok korang an, sweet betul~ teringin jugak nak kawin" kata ivy unnie yang dah berfangirling.
"err mungkin.." aku menggaru kepala aku yang tidak gatal. jungrae yang tidur di atas pangkuan ku, berdengkur kecil.
"awww~ jungrae mendengkur laa~ kyaaaaa" ehh ivy unnie ni. aku cepuk kang muka hang yang cantik tu baru tahu.
ivy unnie nak merasa pegang anak, so aku bagi jungrae ke dalam dakapan unnie.
"mana daehwi unnie?" spontan aku bertanya kepada unnie apabila kelibat daehwi tidak kelihatan di dalam rumah agam keluarga lee.
lee daehwi.
lee daehee ataupun stage name nye ivy lee.
maklum lah, penyanyi terbilang korea kat syarikat big hit tu.
dengar ceta, dia kapel ngan jeongguk dari group bts. huu tungnye.
aku pun nak jugak kapel ngan hidoL.
"daehwi dah balik jepun. ingat lagi tak bila dia kene belanja beli pintu 12 tahun lepas? sejak tu dia tak dapat balik jepun dah. " ivy menggeleng geleng kan kepala.
eh. mAcam tu sekali sampai dia tak boleh balik jepun.
"hehe sorry~" aku tersenyum kekok pada unnie.
"maRA!!" kedengaran suara jungkook memanggil ku dari jauh.
semakin lama makin dekat dengan kami yang sedang berbual di ruang tamu rumah ivy unnie.
"baru tahu nak balik ke bang? kenape tak lama lama je kat ofis tu. ke lupa jalan nak balik rumah"
sebenarnya aku kat tempat ivy lee ni sebab jungkook tu lah tak balik balik. jalan pagi pastu malam time aku tidur dah baru balik.
disebabkan aku nak merajuk harini, aku cadang nak stay rumah ivy unnie tapi jungkook tau pulak aku kat sini.
huh.
perasaan nak kurung jungkook dalam bilik pastu ikat kat katil tu ade je timbul kat kepala.
namun ini bukan 50 shades of gray yang emmm tu.
"ehehhe sorry la~ dah jom balik!" jungkook menarik tangan aku keluar dari kediaman lee.
aku hanya mengikut langkah jungkook yang menarik tangan aku lembuT.
majuK. kite MaJuK.
~
"tidur sendiri malam ni. harini aku nak temankan raerae tido" tanpa menunggu jungkook membalas kata kata aku, aku terus beredar keluar dari bilik master.
jungrae yang masih tidur dalam pegangan aku menggeliat menukar posisi.
awww kyeopta~
rindu pulak time dia baby. jungkook selalu balik awal nak manja manja dengan jungrae.
tapi sekarang hA kerje je dia tau. alang alang tu kawin je lah dengan kertas, pen, laptop tu.
hmm tinggal tunggu madu je lagi :')
aku meletakkan jungrae di katil lalu memandang jam di dinding tERUS BERDETAK AH~
jam 11 dah. hm sepatutnya dah tidur dah jam 9 tadi.
"cHaGi~" jungkook memanggil dari luar pintu bilik namun aku endahkan.
aku kUnCI hA.
gERAM TAU DENGAN MANGKOOK NI.
aku tetap dengan pendirian nak merajuk walaupun aku nak peluk jungkook ma hasben hUAAA.
"chagi?"
diam.
"mara?"
masih jugak diam.
"NOOO JANGAN BUNUH DIRI!!"
dengan itu, habuk debu pe sume memenuhi bilik jungrae apabila jungkook menyepak pintu dengan dengan kuat.
uishh nasib aku tak dekat pintu tadi kalau tak jadi ayam penyet lah jawabnya.
"SORRYY JANGAN BUNUH DIRI!!!" jerit jungkook nak buat sinetron malaysia.
aku, tanpa memandang jungkook, berjalan ke arah pintu yang dah berkecai di lantai.
bayangkan lah, betapa penatnye aku nak hias pintu, nak bersihkan bilik jungrae ni dan dengan senang lenangnye dia menyepak sampai rosak.
aISHHH!!
"JEON JUNGKOOK!!!"
maka tamat lah buku cracks yang tak seberapa ini.
thanks sebab ambil masa untuk baca ff hdjaksbska yang plot nye dah tunggang tebalik.
i lap u ❤
jika rajin saye buat buku baru baiii ✋😽
YOU ARE READING
[ C ] CRACKS ; j.jk
Fanfiction⚠beware of the frozen heart⚠ "aku tau la hati kau keras macam ais batu tapi.. ais kan boleh cair" started : 181017 ended : 181217 cringe alert !!!