•10•

2K 133 8
                                    

ANELLI

Prešlo pár dní a Loki nevychádzal z izby. Rovnako,ako nepustil nikoho dnu. Ani Friggu. Nikoho. Dvere uzamkol nejakým kúzlom.

,,Tak,nech trucuje," zahrmel Ódin a odišiel.

Frigga sa na mňa smutne usmiala a tiež odišla. Zostala som tam sama. Podišla som k dverám a zaklopala na ne.

,,Loki? Loki,prosím ťa otvor. Toto nie je riešenie," utrela som si slzy.

Neodpovedal. Žiadna spätná väzba,nič! Len,ticho.

Pobrala som sa od dverí preč. Rozhodla som sa,že navštívim Heimdalla. On je jeden z mála ľudí,ktorý Lokiho nesúdi.

Cesta mi trvala,takmer hodinu,ale nakoniec som sa k Bifröstu dostala.

,,Dobrý večer,Heimdall," pozdravila som.

,,Dobrý večer aj tebe,Anelli," odzdravil a ja som sa postavila vedľa neho.

,,Ako sa darí hviezdam?" spýtala som sa.

,,Stále svietia. Vidím odtadeto Deväť Svetov a 10 biliónov duší," odvetil a ja som sa zahľadela na tú nádheru pred nami.

,,Ale predpokladám,že ty si sa neprišla pozrieť,len na hviezdy. Niečo,ťa trápi," povedal.

,,Skôr,niekto," povzdychla som si.

,,Počul som o tom,čo Loki spravil,"

,,,Povieš mi o ňom pravdu?" pozrela som na Heimdalla a ten sa pousmial.

,,Prečo nejdeš za Friggou,Thorom alebo Ódinom?" spýtal sa a sadol si unavene na schodíky.

,,Frigga ho,až príliš miluje. Thor ho,až moc nenávidí," sadla som si k nemu.

,,A Ódin?" pozrel na mňa.

,,Ten ho má rád,ale dáva mu pocítiť,že je z Jötunnheimu," odvetil som a Heimdall prikývol.

,,Loki,bol fascinujúce dieťa. Bol bystrý,trpezlivý,dokázal prebdieť noci,aby sa naučil nejaké kúzlo. Ale na druhej strane,bol tichý. Uzavretý a nikomu,okrem matky,sa nezdôveril. Keď dospel,nebolo ho ani vidno. Bol zavretý v zámku a vyhýbal sa okolitému svetu. Dokonca sa šírili klebety,že Loki je upír. No,on si len chránil súkromie.
Jedného dňa,ale Loki naozajzmizol. Hľadali sme ho všetcipred mojimi očami,ale zostával ukrytý tak,Thor odišiel ho hľadať. Za krátku dobu,ho aj našiel."

,,Kde bol?"

,,Na Mitgarde. Mozog mu zahalovala moc,ktorú mu dávalo to žezlo. Chcel si podmaniť ľudí. Chcel vládnuť na Mitgarde rovnako,ako Ódin vládne na Ásgarde."

,,Och.." hlesla som a vstrebávala to,čo mi práve Heimdall povedal.

,,Anelli,Loki nie je zlý."

,,Ja viem." odvetila som.

,,Len je plný bolesti a výčitiek. Nesmieš,mu to vyčítať."

,,Ani nebudem. Ďakujem,že si mi povedal pravdu. Dovidenia,Heimdall," jemne som sa uklonila a pobrala sa späť do zámku. Potrebovala som byť,chvíľu sama.

LOKI

Sedel som v rohu svojej zdemolovanej izby. Bola tu tma,ale mne to nevadilo. Bol som ukrytý pred svetom. Ukrýval som to monštum,čo vo mne je. Čo ma ovláda. Keby som mohol,zabijem ho. Ale zabil by som aj sám seba.

Chýba mi,Anelli. Chýba mi to teplo,ktoré z nej vyžarovalo. Hoci,doteraz nechápem,ako to robí. Chcel by som ísť za ňou,pobozkať ju,objať ju a už nikdy nepustiť.

Ale neviem,či by mi odpustila,či by ma k sebe pustila. Bohvie,čo jej už narozprávali o mne.

Zaškŕkalo mi v bruchu od hladu,ale ja som to ignoroval. Bol to len,malý trest za to,čo som spôsobil.

Tanny

Love from Snow (Loki) Donde viven las historias. Descúbrelo ahora