•36•

1.3K 97 6
                                    

LOKI

Kráčal som za Thorom. Spútaný,ako kedysi. Nahnevaný sám na seba.

,,Tak,kto je tu paranoidný?" sykol Thor a postavili sme sa pred trón,kde sedela naša "milovaná" sestrička Hela.

,,Aké milé rodinné stretnutie," zaironizovala a držala v ruke Thorove kladivo.

,,Kde je otec?" spýtal sa nahnevane Thor.

,,Tam,kde má byť," odvetila posmešne.

,,Čo si spravila s naším otcom?!" mykol sa Thor,ale stráže ho pevne držali.

,,Zvláštne," dala hlavu na bok ako nejaké štena, ,,Nepodobáš sa na neho," uškrnula sa.

,,Môžeme sa nejak dohodnúť?" spýtal som sa.

,,Ty,už hovoríš ako on," postavila sa a ja som prekrútil v duchu očami.

Mačacou chôdzou podišla,blízko nás.

,,Pokľaknite," hlesla.

,,Ako,prosím?," uchechtol som sa.

,,Pokľaknite. Pred svojou novou kráľovnou," samoľúbo sa usmievala.

,,Radšej zhnijem v reťaziach," odcekol Thor.

,,Ako si,želáte. Stráže! Odvedte ich do žalára," otočila sa a kráčala späť k trónu.

Thor sa spieral,ale ja nie. V myšlienkách som rozmýšľal nad Anelli. Ak Hela,dostala nás...merlinvie,čo hrozí Anelli.

ANELLI

Hľadela som z okna a v rukách držala list od Lokiho. Bolo jedenásť hodín a jeho nebolo. Myslím,že sa len niekde zdržal. No,môj vnútorný hlas mi vravel niečo,úplne,iné.

Idem,len ukázať Thorovi cestu na Ásgard.

Už,len táto veta,vo mne budila podozrenie,že nie všetko je v poriadku. Prečo,by Loki,ukazoval Thorovi cestu,keď stačilo zavolať na Heimdalla?

Z myšlienok ma vytrhli moje,opakujúce sa,kŕče v oblasti brucha a podbruška. Sadla som si za kuchynský stôl a zahľadela sa na kuchynskú linku. Mala som pocit,že všetko naberá,až moc rýchly spád.

LOKI

Bol som zavretý v cele s Thorom,Heimdallom,Sif a Fandrallom. Ako som sa,už stihol dozvedieť,Volstagg je mŕtvy a Hogun je vo Vanaheime. Ach,tomu je najlepšie.

Hľadel dom do temnej uličky. Vystretý s rukami za chrbtom. Nepočúval som rozhovor,čo sa odohrával za mnou. Moje myšlienky boli upriamené na Anelli. Bál som sa o ňu. Viac ako o seba. Začalo mi totižto dochádzať,prečo mama priviedla Anelli na Ásgard. Pravý dôvod. Došlo mi,prečo otec nám nechával s Thorom voľnú ruku,keď sme šli Anelli zachrániť. Bolo to dokonalé. Otec s matkou,to mali dávno premyslené. A to,že sme sa s Anelli do seba zamilovali,bola len,čerešnička na torte.

,,O čo Hele ide ? Okrem Tesseractu,tu nič zaujímavé nie je," hlesla Sif,no ja som vedel,že sa mýli.

,,Otec povedal," otočil som sa k nim, ,,že s Helou viedli spoločne vojny v celom Yggdrasile."

,,Čo,tým chceš povedať Loki?" pozrel na mňa Thor.

,,Otec nám však nepovedal,že pod hlavnou sálou je hrobka. Lepšie povedané,niekoľko tisíc sarkofágov. A nie,nepatria naším bojovníkom."

,,A komu teda?" spýtala sa Sif.

,,Patria bojovníkom,ktorých viedla do boja Hela," odvetil som.

,,Večný plameň," hlesol zarazene Thor.

,,No,vidíš,že vieš aj rozmýšľať," hlesol som a všetcia ma naraz prebodli pohľadom. Au!

,,Ale,ak by aj oživila svojích bojovníkov. Proti komu by viedla vojnu?" spýtal sa Fandrall.

,,Surtur," hlesol znova Thor.

,,Neprestávaš ma prekvapovať,braček," potľapkal som ho po pleci a sadol si vedľa neho.

,,Ale aj tak. Surtur s Helou spolupracovať nikdy nebude. Nenávidia sa," povedala Sif.

,,Predpokladám,že proroctvá neboli vašou silnou stránkou na škole," hlesol som opäť a všetci na mňa nechápavo pozreli. Povzdychol som si a v mysli si vybavil,krátke proroctvo,ktoré som kedysi dávno našiel v zakázanej časti knižnice.

,,Keď sa temné sily nad Ásgardom spoja,
a stará armáda sa opäť prebudí do boja,
nebudú to boží synovia,ktorí skázu zastavia.
Bude to ona,čo tú moc má."

,,Ragnarök." ozval sa Heimdall s ja som prikývol.

,,Ragna-čo?" vyhŕkol Fandrall.

,,Ragnarök je koniec všetkého." hlesol Thor,ktorý bol ako obarený.

,,A kto je tá,o ktorej sa v tom proroctve hovorí?" spýtala sa Sif.

,,Anelli." odvetil Heindall.

,,Koľko si,už o tom vedel?" spýtal som sa ho.

,,Od začiatku," odvetil a ja som prikývol.

,,Takže, naše jediná nádej je Anelli. Prečo?" spýtal sa znovu Fandrall.

,,Pretože,iba jej ruky dokážu udržať Večný Plameň," odvetil som mu a privrel oči.

ANELLI

Noc,už dávno vládla nad Škavdinávskymi lesmi,keď som stratila všetkú trpezlivosť. Vyšla som po schodoch a podišla ku skini,z ktorej som vytiahla veľkú škatulu. Darček od Lokiho.
Položila som ju na posteľ a otvorila. To,čo v nej bolo,ma udivovalo rovnako ako poprvýkrát.

Lokiho odev v ženskej verzií.

Boli to koženné čierno-zelené šaty,ktoré mi siahali sotva po kolená. Plášť bol čierny. Tiež koženný. Čižmy boli teplučké a taktiež čierno-zelené. No,unikát bola napodobenina Lokiho helmy. Nasadila som si ju a musela som sa,sama na sebe,zasmiať. Pôsobilo to,trošku,komicky.

V škatuli,bolo však aj niečo iné,ako len oblečenie či helma

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

V škatuli,bolo však aj niečo iné,ako len oblečenie či helma. Boli to dve,úplne totožné,Lokiho dýky.

,,Keď pôjde do tuhého. Použi ich." povedel.

Vzala som ich a vyšla pred dom. Hoci bola tma jak vo vreci,videla som ako ma Hugin a Munin pozorujú. Pousmiala som sa a privrela oči.

Netrvalo dlho a celým telom mi prešlo mravčenie,ktoré hraničilo s pálením.

Keď som však oči otvorila,bola som tam,kde som chcela byť.

V hlavnej sieni v zámku na Ásgarde.

Tanny

Love from Snow (Loki) Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora