"Ne yani? Dizi ve film replikleriyle Mahşer'in dört atlısını mı tavlayacaksın gerçekten? Hem de dördünü birden! Bu mu planın?" dedi Pınar sesini sakin tutmak için hiçbir çaba göstermeden.
"Repliklerle değil, daha çok romantik dizi ve filmlerde sürekli tekrar edilen olaylarla ve durumlarla," diye yanıtladı Menekşe elinden geldiğince açıklamasını daha makul göstermeye çalışarak. Bu açıklama ona bile yeterli gelmemişti aslında ama zaten o da hala bu yeni planından pek emin görünmüyordu.
Pınar birkaç dakika önce izlemek için film seçmek üzere odasına gidince Menekşe televizyondaki pembe diziyle baş başa kalmıştı. Bu intikam planı da işte o anda aklına gelmişti.
Televizyondaki pembe dizi ona bir anda şimdiye kadar izlediği bunun gibi tüm romantik filmleri, pembe dizileri ve okuduğu klişe aşk romanlarını anımsattı. Daha sonra ister istemez aklı annesinin yıllar önce izlediği bin küsur bölümlük pembe dizilerden birine gitti. Bir iddia için üç erkeği birden idare eden kızla ilgili saçma bir diziydi. En azından o zamanlar Menekşe'ye saçma geliyordu bu dizi. Ama şimdi ise büyük intikam planını bu diziyi esas alarak tasarlıyordu.
"Sen şu planını bir daha anlatsana," dedi kafası karışan Pınar.
"Plan temelde oldukça basit aslında," diye başladı Menekşe kendinden emin görünmeye çalışarak. "Mahşer'in dört atlısının benden hoşlanmalarını sağlayıp mezunlar buluşmasına beni kavalyeleri olarak davet etmelerini sağlayacağım. Buluşma günü de onların karşısına çıkıp kim olduğumu açıklayacağım. Böylece hepsi aptal durumuna düşecek."
"Peki ya Janset?"
"Eh, Janset'e de müstakbel nişanlısını onlarca insanın içinde lisede 'patlıcan' diye lakap takıp dalga geçtiği kıza kaptırmanın acısı yeter sanırım."
Bunun düşüncesi bile Pınar'ı gülümsetmeye yetti.
"Ama dört erkeği birden tavlamayı nasıl başaracaksın?" diye sordu Pınar. "Hem de mezunlar buluşmasına bu kadar az süre kalmışken."
"İşte bu yüzden tüm o dizi ve film taktiklerini kullanalım diyorum ya."
"O nasıl olacak peki?"
"Şöyle ki," diye açıklamaya başladı Menekşe. "Hani tüm o film ve dizilerde esas oğlan veya kızın ruh eşi şans eseri karşılarına çıkar ve tesadüfen bir araya gelmeye karar verene kadar sürekli birbirleriyle rastlaşırlar ya, işte biz de temel olarak bu klişe taktikleri kullanacağız."
"Tabii tek fark bizim esas kızımız neler olduğunun tamamen farkında olacak," diye gülümsedi Pınar. Artık onun da bu planı anlamaya başlayıp sıcak baktığı anlaşılıyordu. Bu Menekşe'ye biraz daha özgüven kazandırdı.
"Aynen," diye karşılık verdi Menekşe. "Zaten Mahşer grubunu yeterince tanıyacak kadar araştırdık. Nerelere takıldıklarını, ne yapmaktan hoşlandıklarını, ne tip kızlardan hoşlanabileceklerini az çok biliyoruz. Şimdi yapacağımız şey ise onların hoşlanacağı kız tiplerine bürünmemi sağlamak-"
"Ve kendi rastlantılarımızı yaratıp kısa sürede onların esas kızlarımızdan, yani senden hoşlanmalarını sağlamak," diye tamamladı Pınar.
"Bu işi sandığımdan da hızlı kaptın," dedi Menekşe Pınar'a bakıp sırıtarak.
"Eh, biz de zamanında hatırı sayılır miktarda pembe diziler izledik tabii," dedi Pınar sahte bir gururla göğüslerini şişirirken.
"Mükemmel o zaman. Desene iyi bir takım olacağız."
"Aynen," dedi Pınar. "Peki ama planımıza nasıl başlayacağız?"
"Öncelikle her Mahşer grubu üyesi için dizi ve filmlerdeki gibi tek boyutlu klişe bir esas kız karakteri tasarlayıp beni dış görünüş ve tavır olarak o karaktere bürüyeceğiz. Daha sonra rastlantı bölümü geliyor. Zaten artık dört atlının da çoğunlukla nerelerde takıldıklarını biliyoruz. Bize düşen ise esas kızımız rastlantı eseri sürekli olarak onlarla o mekanlarda karşılaşmışlar gibi gösterecek senaryolar üretmek."
"Bu hazırlıklar birkaç günümüzü alır sanırım," dedi Pınar endişeyle. "Tabii hepsiyle görüşüp samimiyet kurman da kısa zamanda olup bitecek bir şey değil. Sence mezunlar buluşmasına kadar hepsinin senin esas kızlarından hoşlanmasını sağlayabilecek misin?"
"Merak etme," dedi Menekşe elini Pınar'ın dizine koyarak. "Esas kız rollerimi oynadım mı, onları avucumun içine almak pek uzun sürmeyecektir. Kaldı ki, pek kimseye söylemesem de oldukça iyi bir oyuncuyumdur. Ortaokuldayken sırf gıcıklık olsun diye sınıfımdaki yedi erkekle birlikte Pamuk Prenses'teki avcı rolü için seçmelere katılmıştım. Karakter erkek olmasına rağmen o kadar iyi oynamıştım ki, avcı rolüne ben seçilmiştim. Diğer erkekler de tüm provalarda yedi cüce kostümlerini giyip kızgın kızgın bana bakmışlardı."
"Vay canına! Umarım dört atlıyı da yedi cüceler gibi haklayabilirsin. Hem baksana, onlar üç kişi daha azlar."
"Göreceğiz," dedi Menekşe temkinli bir gülümsemeyle.
"Peki planına hangi Mahşer grubu üyesiyle başlayacağına karar verdin mi?"
"Aslında evet," dedi Menekşe. "Grubun en zayıf halkasıyla başlamayı düşünüyorum. Hem diğerlerine geçmeden önce iyi bir ısınma turu olur hem de ilk cosplay partime gitmek için sabırsızlanıyorum açıkçası."
Pınar gülümsedi.
"Bora içinvakit kaybetmeden hayallerinin esas kızını tasarlamaya başlayalım o zaman."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ESAS KIZ
Teen FictionMenekşe lisede başına gelenlerden sorumlu olan eski sınıf arkadaşlarından intikam almak ve onları kendine aşık etmek için dizi ve filmlerdeki esas kız klişelerini kullanmaya karar verir. Önünde intikam planını gerçekleştirmek için 1 ayı ve 5 eski dü...