BALODAN 140 GÜN ÖNCE

79 5 2
                                    

Kadirşinas günlük;

Yarın yeni okulumda ilk günüm ve şu an heyecanlanıyor olmam lazım; ama benim son iki gündür daha çok yaptığım, gerilmek oldu. Lise sonda, okulun son dönemi yeni bir şehre yerleşip yeni bir okula başlayan kim olsa, benim gibi gergin hissederdi sanırım. Keşke babam iş değişikliğini birkaç ay daha erteleyebilseydi. En azından son senemin ortasında "yeni okul" stresi yaşamak zorunda kalmazdım.

Ahh! Bir de "mor peruk" meselesi var!

Geçen gün bir aptallık yapıp kardeşim Selim'le saçma bir iddiaya girdim ve kaybettim. Kaybettiğim iddianın cezasını da bu öğlen, Selim süslü bir kutuyla odama getirdi. Kutunun bu kadar süslü olmasından cezamın ne kadar büyük olduğunu anlamalıydım aslında; ama kutuyu açıp mor bir perukla karşılaşana kadar, Selim'in bana kıyamayıp küçük bir ceza vermesi gibi imkânsız bir ihtimalle avuttum kendimi.

"İşte ablacığım!" dedi "salak" Selim sırıtarak. "Bu peruğu, okulun ilk haftası boyunca başına takacaksın. Hem bak, bu kıyağımı unutma. İsminle uyumlu olsun diye mağazadan bu mor peruğu aldım. Yoksa ben ceza olarak palyaço peruklarından almak istiyordum aslında. Hani şu kıvır kıvır, rengârenk olanlardan."

Zoraki de olsa gülümsedim. Verdiği cezayla moralimi nasıl bozduğunu görüp tatmin olmasını istemedim.

Sözümü tutacağım tabii ki. Okulun ilk haftası mor peruğu takacağım. Hem belki bu peruk tombul yanaklarımı, yüzümdeki çilleri ve sivilcelerimi de biraz kapatır. Ayrıca okulda da marjinal bir havam olur.

Off! Kimi kandırıyorum ben? Çok pis rezil olacağım. Hem de daha okulun ilk haftasından!

Görür o Selim! O da seneye liseye başlayacak. Şimdiden onu yeni lise arkadaşlarına rezil edecek planlarım üzerinde düşünmeye başladım bile. En azından bu planları düşünürken gerginliğimi biraz olsun unutuyorum.

Eh! Artık yapabileceğim bir şey yok sanırım. Hazır ol Özel Buluttepe Lisesi! Okulunuza "renk" katmaya geliyorum.

Öff! Lise mezuniyetim kâbus olacak anlaşılan.

ESAS KIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin