Epiloog

1.3K 115 82
                                    

Cato was verantwoordelijk voor de dood van Tresh. Zoals Clove dat wilde, maar hem nooit had kunnen vertellen, heeft hij Tresh vermoord voordat hij achter Katniss aanging. Van dit gevecht hield hij veel wonden over, maar het maakte hem niet uit. Hij was toch al dood. Een leven zonder Clove kon hij zich niet voorstellen. Daarna is hij verdergegaan, op zoek naar Katniss. Toen hij een kanonschot hoorde had hij even gedacht dat Vossensnuit haar had afgemaakt of dat Peeta toch was gestorven, maar dat was niet het geval. Na dat kanonschot wist hij dat de finale zou naderen en dat hij nog wat rust moest pakken. Maar slapen lukte hem niet. Er kwam mutilanten achter hem aan. Gelukkig had hij nog wel dat beschermende pak dat in zijn rugzak zat snel aangetrokken en hij begon te vluchten voor de wolven. Hij vocht niet, omdat een van de wolven zo sterk op Clove leek dat hij het niet meer aan kon. Bij de hoorn kwam hij Katniss en Peeta tegen. Pas daar viel hij ze aan, toen hij weer op adem was gekomen na al het rennen. Hij nam Peeta in de houdgreep en liet Katniss voor een haast onmogelijke keuze staan. Als ze zou schieten, ging ook Peeta er aan.

Peeta duwde hem echter van de hoorn af nadat Katpiss hem in zijn hand had geschoten en dit de greep om Peeta's nek had verslechterd. Hij werd aangevallen door mutilanten toen hij van de hoorn af viel, maar hield het de hele nacht nog vol. Voor Clove. Telkens als hij haar gezicht zag gaf het hem moed om door te gaan. Uit medelijden van zijn nieuwe, bloederige gedaante, had Katniss een pijl naar zijn nek geschoten zodat hij naar Clove kon gaan. Nu zijn ze samen, gelukkig en veilig. Er is niets dat ze ervan kan weerhouden.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor het lezen van dit verhaal slash boek. Ik vond het zelf erg leuk om te doen. Ik heb Clove een zo sterk mogelijk karakter proberen te geven zodat jullie alles konden volgen, in wat ze denkt en doet.

Glimmer's versie van de hongerspelen staat ook al klaar om te lezen voor jullie en er komen natuurlijk nog meer verhalen over THG omdat ik daar lichtelijk verslaafd aan ben.

Stemmen en commentaar leveren mag natuurlijk altijd, ik wil graag weten wat jullie ervan vonden!

Xx Lianne

Cloves HongerspelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu