Jag hade precis lockat mitt hår klart när mamma ropade att vi var tvungna att gå. Mamma skulle skjutsa mig och Jakob till skolan. Jag kunde knappt fatta att vi skulle ha skolavslutning och få sommarlov idag. Dom senaste två månaderna har gått jätte fort, det känns som om det var påsk förra veckan eller någonting. Jag tog min mobil och high heels och gick nerför trapporna. Eftersom jag inte riktigt har vänjt mig vid att gå i high heels så tog jag det försiktigt. Jag gick till hallen, satte på mig min skin jacka och gick ut till bilen.
Efter att jag och Jakob suttit i bilen och väntat på mamma i hundra år så kom hon äntligen.
"Förlåt, jag kunde inte hitta min bolero." sa mamma medans hon satte på bilen.
"Kom igen nu, min skolavslutning börjar snart!" sa Jakob med ilska i rösten. Mamma körde ut från tomten och till vägen. Nu var jag riktigt nervös, jag vet inte varför men jag har fjärilar i magen, i och för sig så är det ju första gången jag går ut åttan.
När jag klev ur bilen och började gå mot mitt klassrum, så får jag en stor kram från någon bakom mig. Jag vände mig om för att kunna se vem det var. Innan jag han vända mig om så kände jag någon annan dunsa in i oss. När jag hade vänt mig om så såg jag Keela och Agnes som stod och kramade mig. Lite längre bort såg jag Josefine och Jessica som vinglade fram på sina high heels.
"Aaaaah" ropade Keela.
"Aj Keela det där var inte schyst" ropade jag.
"Haha, oj förlåt Emma" svarade Keela och gav mig en kram igen.
"Hallå kan jag få lite hjälp här?" ropade Josefine när hon vinglade fram på sina high heels.
Jag skrattade lite och joggade fram lite mot Josefine.
"Det är väldigt fint med high heels men det är lite jobbigt att gå i dom." säger Josefine när jag tog tag i hennes arm för att hjälpa henne att hålla balansen.
Det var en jätte fin dag, solen sken och det var nästan inga moln på himmelen. Agnes hade en väldigt fin mörkblå klänning med vita blommor på och ett par beiga high heels. Keela hade en blå skater klänning med babyrosa high heels, Josefine hade en ljus rosa klänning med vita high heels.
"Vart är Isabelle?" undrade jag.
"Hon missade bussen så hon får skjuts av sin mamma och kommer snart." svarade Agnes.
"Där kommer hon ju!" ropade Jessica.
Isabelle klev ur bilen och vi började gå mot henne. Hon hade en vit spets klänning med vita ballerina skor med en liten klack på.
När vi hade kommit till klassrummet stod alla i klassen och Peter där. Peter är våran lärare. Peter sa hej och sa att vi snart skulle gå till södra byggnaden för att samlas där vi brukar och sedan gå ner mot kyrkan. Alla började gå mot södra och sen började vi gå ner till kyrkan.
När vi kom ner till kyrkan så stod nästan alla sjuor, åttor och nior där. Vi var dom första som fick gå in, förutom dom som skulle uppträda och satt längst fram i kyrkan för att lätt kunna komma fram. Det första som hände var att rektorn skulle hålla tal, som vanligt är det långtråkigt och meningslöst. Efter att rektorn hade pratat i hundra år kom alla lärare fram och hade houla houla kjolar på sig,dom såg jätteroliga ut. Lärarna sjöng en jätte konstig låt som jag aldrig har hört.
Efter skolavslutningen gick vi ut och fick våra bettyg av våra mentorer. När alla hade fått sitt kuvert med bettygen så fick man gå hem. Men jag, Josefine, Keela, Agnes, Isabelle och Jessica hade planerat att vi skulle ha en lite picknick. Keela hade tagit med sig ficka och hennes mamma hade det i sin bil. Så vi gick och hämtade picknick korgen i bilen och gick för att hitta ett fint och mysigt ställe att sitta på.
Vi hittade ett jätte mysigt ställe på en kulle. På kullen stod ett bord med två bänkar, det var massor av finna blommor och små gröna träd lite här och var. Vi började ställa upp alla grejer på bordet och satte oss och fikade. Keela hade tagit med saft, ballerina kakor, kola kakor som hon hade bakat själv och Agnes hade bidragit med kladdkake muffinsar hon hade bakat. Efter ett tag var Isabelle och Jessica tvungna att gå för dom skulle åka på bio tillsammans, dom ville inte säga vad för film. Jag, Keela, Agnes och Josefine satt kvar för vi hade inte bråttom någonstans.
__________________________________________________________________________________
Jag vet att det kan vara lite långtråkigt i början men det kommer hända mer och mer ju längre man kommer ;) tro mig! xx
YOU ARE READING
Före, Under Och Efter
FanfictionDet här är den första riktiga fanfiction jag gör här på wattpad:) Hoppas ni gillar den. Den handlar om tre tjejer som får sina livs drömmar uppfyllda tillsammans. De går på sitt favorit band One Directions konsert och får speciella backstagepass oc...