03-CONFESS

3K 133 35
                                    

"Saja jer.Kau kan nanti dah nak malaysia"kata irfan acuh tak acuh.Aku pandang dia curiga.Yeke?

"Ohh,yelah"kata aku lalu memotong steak lamb chop.Aku mengunyah makanan sambil memandang kearah laut.

Sedang aku makan,tetiba irfan mengajukan aku satu ayat.Tersedak aku.

"Aku ... Suka ... Kau"kata irfan sambil memandang tepat arah mata aku.Aku yang mendengar soalan dia,terus sahaja memandang dia.

"UHUKK!?..UHUKKK?!!!"tersedak aku,lalu mengambil air dan minum.Aku terus memandang dia semula.

"Kau suka aku?"tanya aku dengan pandangan tidak percaya.Aku nampak dia gelak.Agak dah,conform dia main2 je.

"Aku gurau jelah hahaha!!"gelak irfan.Aku menjeling dia.Ingat betul2 la dia suka aku.

"Hehh!!Buat aku tersedak je tadi"mendengus geram aku lalu memotong stick lamb dengan kasar.Macam nak potong pokok.

"Kalau betul aku suka kau?"kata irfan dalam nada series.Aku pandang dia dengan muka menyampah.

"Jangan nak main2 la"kata pendek aku lalu minum air.Dia pandang aku tajam.

"Betul.Series aku suka kau"kata irfan.Aku automatik tersembur air dekat muka dia.Oh my god!!

Mata aku terbuntang,mulut aku tutup guna tangan.Habis basah muka irfan.Aku nampak dia lap muka guna tangan.Aku ambik tisu lalu pergi ke tempat dia.Aku lap muka dia guna tisu.

"Sorry,sorry!!aku tak sengaja"kata aku sambil mengelap muka dia.Tetiba dia pegang tangan aku yang memegang tisu.

Dan yang paling mengejutkan.Tetiba dia melutut depan aku,dan melamar aku.

"Tengku Aryana Erisya,sudi tak kau jadi girlfriend aku?"lamar irfan lalu membuka kotak cincin.Aku terkejut melihat dia.

"Sudi tak?"tanya irfan lagi sekali sambil memandang mata aku.Muka aku dah bahang akibat rasa malu.

" ...... Sudi ..."kata aku tergagap2.Lalu irfan menyarungkan cincin dijari aku.Kerana terlampau terkejut,akhirnya aku pengsan.

[IRFAN POV]

Aku memandang mata isya.Aku nampak muka dimerah.Mungkin malu kot.

" ....Sudi ...."balas isya.Aku menyarungkan cincin pada jari isya.Tetiba isya pengsan.Aduhh!!pengsan pulak.

Aku mencepung badan isya,lalu bawa masuk kedalam kereta.Aku memakaikan seltbeat pada isya.Selepas itu,aku memandu kereta pulang kerumah.

Aku mengerling jam tangan aku.Aku melihat sudah menunjukkan pukul 9 malam.Sampai sahaja dirumah,aku terus membawa isya keluar dari kereta.

Sedang aku membawa isya naik.Tetiba aku terserempak dengan mummy ditangga.

"Irfan baru balik?"soal mummy lalu memandang isya yang sedang aku bawa.

"Haah mummy"balas aku lalu sengeh.

"Kenapa dengan isya tu?irfan buat apa dekat dia haa?!"tanya mummy curiga.Aduh,nak cakap apa ni?

"Err..ermm...isya tidur.Ehh!manada irfan buat pape dekat isya"kata aku.

"Ooo..irfan pergi la,letak isya dalam bilik"kata mummy.Aku mengangguk.

Aku membawa isya masuk kedalam bilik dia.Aku membaringkan isya diatas katil,lalu menarik kain selimut dan selimut dia.Aku menyelitkan rambut dia yang terjuntai di pipi.

"Esok kau dah nak balik malaysia,tak dapat dah aku jumpa kau.Aku harap,kau tak lupakan aku.Aku cinta kau.Tapi kau milik dia ... Dia yang berhak berada disisi kau semula.Aku cuma menumpang cinta kau.Dan aku takkan benarkan dia sakiti hati kau lagi..."kata aku lalu mengeluh kecil.

B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]Where stories live. Discover now