06-PINJAM

2.4K 118 3
                                    

Keesokan harinya,mikael dan aycarl pergi kerumah ryan.Sebenarnya,kucing isya ada dekat ryan.Ryan yang ambik jaga kucing tu,sebab tu mikael tak bagi isya ikut.

"Carl,jom ikut aku"kata mikael perlahan.Aycarl memandang mikael.

"Pergi mana?"tanya aycarl sambil ditangan ada alat kawalan game.Tak habis2 ps4 dia la.

"Kucing.."kata mikael.Wajah aycarl berkerut memandang mikael.

"Kau pergi la sorang,aku nak main game ni.Bukanya kau perempuan yang aku nak kena teman2 ni .."kata aycarl lalu menyambung main game.Mikael merampas alat kawalan dari tangan aycarl.

"Senang la kau cakap.Kau tahu kan,aku takut kucing.Teman la aku.."kata mikael.Aycarl menjeling mikael.

"Kucing pun nak takut.Yelah2!!aku ikut kau"kata aycarl lalu bangun dari duduk.Mikael dan aycarl pun keluar dari bilik.

Mereka terserempak dengan mama diruang tengah.Mama memandang mereka.

"Mika,carl nak pergi mana?"tanya mama hairan.Yelah pagi2 dah nak keluar,selalunya jangan harap nak keluar rumah pagi2.

"Mika,dengan carl nak pergi rumah..ryan.."kata mikael perlahan,kerana tidak mahu isya dengar.

"Ooo..nanti kirim salam mama dekat ryan"kata mama.Mikael mengangguk.

Mereka keluar dari rumah lalu masuk kedalam kereta.Mereka memandu kereta,pergi kerumah ryan.

"Kau rasa .. Ryan masih ada dekat rumah tu ke?"tanya aycarl sambil memandang hadapan.

"Mana aku tahu,kita try lah pergi.Kalau dia ada tu,rezeki isya la"kata mikael sambil memusing stereng belok ke kanan.

"Tapi nak cakap apa kalau dia tanya?"kata aycarl sambil memikirkan sesuatu.

"Tanya apa?"tanya mikael hairan.

"Aduhh kau ni.Pasal kita nak ambik kucing tu la.Mesti dia pelik"kata aycarl.Mikael menepuk dahi.

"Haah la,aduhh!!nak cakap apa kalau dia tanya"pikir mikael.

"Cakap apa2 jelah"kata aycarl.

Akhirnya mereka sampai dihadapan rumah ryan.Mikael memarking kereta didepan pagar.Mereka berdua pun keluar dari kereta.Mereka menekan loceng rumah.

Dan pintu pagar pun terbuka.

"Ryan ada ni"bisik aycarl.

Mereka nampak ryan membuka pintu rumah.Ryan tersenyum arah mereka.

"Hey bro,apa khabar"kata mikael.

"Aku khabar baik je.Kau dengan carl datang sini nak apa?"tanya ryan.

"Ehem2..jemput la masuk dulu"kata aycarl disebelah mikael.

"Hehe..jom2 masuk"jemput ryan lalu tersengeh.

Mereka duduk disofa.Mikael memandang sekeliling rumah.Pandai jaga.

"Pandai kau jaga rumah"puji mikael.Ryan tergelak kecil.

"Hahaha! Takdelah,aku just sapu2 rumah je.Selebihnya,aku suruh pembantu rumah aku kemaskan"kata ryan.

"Aku ingatkan kau dah tak duduk sini"kata aycarl pula.

"Takdelah,aku balik sini kadang2 je.Aku banyak duduk rumah mummy"kata ryan lalu silang kaki.

"Aku lupa nak tanya,kau ambik course apa dekat kolej?"tanya mikael.

"Aku ambik course 'International Business' pening kepala aku belajar"kata ryan.

"Asal sama course dia dengan isya?isya pun ambik course tu jugak.Depe ni memang kuat jodoh la"bisik aycarl.Ryan memandang aycarl yang berbisik sesuatu pada mikael.

B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]Where stories live. Discover now