Isya yang duduk disebelah ryan,hanya menyepikan diri sambil melihat keluar cermin kereta.
"Ehemmm!!"tegur ryan sambil memandang sekilas isya.
Isya memandang ryan disebelahnya.
"Apa?"tanya isya.
"Kita pergi makan dulu sebelum balik.Kau pun belum makan lagi kan"kata ryan sambil memandu kereta.
"Tapi....agak-agaklah aku nak keluar macam ni?"kata isya pula sambil melihat baju dia.
Ryan sekilas memandang pakaian isya dari atas sampai bawah.Baju tshirt?Seluar jeans?Selipar bulu²?okey je.😏
"Okeyla tu..aku pun pakai simple macam ni je"kata ryan pula.
Isya memandang pakaian ryan pula.Baju tshirt?Seluar tracksuit?Selipar?Lebih kurang sama je.🙄
"Hmm..yelah"balas isya.
************
Ryan memarkingkan kereta dihadapan sebuah cafe.Selesai parking kereta,ryan menutup enjin kereta.
"Jom keluar"ajak ryan.
Ryan dan isya keluar dari kereta.Isya mengikuti ryan daripada belakang.Dan mereka pun masuk kedalam cafe lalu mengambil tempat kosong dihujung sekali.
"Cik dan Encik nak makan apa?"tanya seorang barista sambil memegang buku nota kecil serta pen.
Isya menutup buku menu dihadapanya.
"Seafood Friedrice with Fresh Orange"pesan isya sambil senyum.
Ryan yang melihat isya senyum kepada barista itu,timbul rasa cemburu.
'Dekat barista tu bukan main senyum,dekat aku bukan main payah nak senyum!'monolog ryan.
"Ryan..."panggil isya sambil melambaikan tangan dihadapan muka ryan.
"Aa..Haa?Apa.."balas ryan.
"Kuat mengelamun lagi.Barista tu tanya,kau nak apa?"kata isya sambil menyilang tangan diatas meja.
Ryan tersengeh malu.
"Prawn Friedrice with...ermm...Hot Cappucino"pesan ryan.
"Okey,itu jeke?ke ada nak apa-apa lagi?"tanya barista itu.
Isya mengeleng.
"Itu je.."balas isya.
Barista itu pun beredar selepas ambil order.
"Bukan main senyum lagi kat barista tu..."perli ryan.
"Biarlah..Jeles la tu.."balas isya.
"Aku jeles?No la"kata ryan.
Tetiba handfone ryan berbunyi.
Ryan menyeluk poket seluarnya lalu mengeluarkan handfone miliknya.Dia melihat nama tertera discreen handfone lalu angkat.
Mummy😻 Is Calling...
"Assalamualaikum Ryan.."
"Waalaikumusalam Mummy.Ada apa mummy call ryan?"
YOU ARE READING
B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]
Romance❁[𝐏𝐫𝐞𝐯𝐢𝐨𝐮𝐬 𝐤𝐧𝐨𝐰𝐧 𝐚𝐬 '𝐃𝐢𝐚 𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐚𝐮']❁ 𝐒𝐀𝐌𝐁𝐔𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐁𝟏: 𝐋𝐎𝐕𝐄 𝐓𝐎 𝐇𝐀𝐓𝐄 ⚠️BACA BUKU 1 SEBELUM MEMBACA BUKU 2 SAMBUNGAN LOVE TO HATE.UNTUK MEMAHAMI JALAN CERITA⚠️ Setelah sekian lama berhijrah ke negara luar...