04-MALAYSIA

2.9K 136 12
                                    

Aku melangkah keluar dari kapal terbang sambil menarik bag pakaian aku.Aku mengambil cermin mata hitam yang tergantung pada leher baju aku lalu pakai.

Sedang aku berjalan,tetiba ada seorang lelaki yang berjalan laju melanggar aku.Handfone ditangan aku tercampak jatuh dilantai.

Aku menunduk mengambil handfone aku dan memanggil lelaki itu.Dah langgar aku,buat selamba badak dia.

"Hey you !!"panggil aku dengan lantang sekali.Aku melihat lelaki itu berhenti,lalu menoleh kearah aku.

Aku pergi kearah lelaki itu.

"You're not retirement to apologize for breaking people huh?"kata sinis aku lalu menyilang tangan didada.

Lelaki itu memandang aku dari atas hingga ke bawah.Dah kenapa?

"Suka hati akulah,nak mintak maaf ke tak?pelancong tu buat cara pelancong dekat negara orang"kata selamba lelaki itu.Dia ingat aku tak faham bahasa melayu apa?

"Hello!kau ingat aku hadap sangat ke mintak maaf kau tu.And one morething,aku bukan pelancong okey"kata aku sambil membuat muka meluat.

Aku melihat reaksi muka lelaki itu berubah.Terkejut ke,dengar aku cakap melayu?

"Kalau tak hadap,tak payah la tegur aku"kata lelaki itu sambil melangkah kedepan lagi.

"Memang aku tak hadap pun,tapi kau ni memang tak reti nak mintak maaf ke huh!lepas langgar orang?"kata aku lagi.

"Do i care"balas pendek lelaki itu.

"Harap muka je hensem,tapi perangai macam hampeh je.Menyampah pulak aku"kata sinis aku.

"Kau pulak,harap je muka cantik tapi perangai annoying.Tahu tak ANNOYING"kata lelaki itu sambil menekankan perkataan annoying.

Sakit pulak hati aku ni.Sesedap mulut dia je cakap aku annoying.Hello!memang perangai aku annoying tapi perangai dia lagi annoying dari aku.

"Ada je nak lawan cakap aku.Dah langgar tu reti mintak maaf la,ni tak!nak lawan cakap orang pulak"kata aku.

"Suka hati akulah"kata sinis lelaki itu.Aihh!!dia ni,memang buat aku geram.

Aku mengangkat kaki aku lalu pinjak kaki dia.Padan muka !

"Auchhh!! Kau dah apahal pijak kaki aku"marah lelaki itu sambil terangkat2 kaki dia.

"Macam kau cakap 'suka hati akulah' padan muka ! Lain kali kalau dah buat salah reti mintak maaf"kata sinis aku lalu menarik bag pakaian aku dan berlalu pergi dari situ.

Malang apalah aku ni,terjumpa lelaki sombong berlagak macam tu.Aku smartdown kang baru tahu.

************

Ryan memandang perempuan itu yang berlalu pergi.Annoying gile perangai dia ni.

"Sakit betul kaki aku,dia pijak.Kaki ke besi tu?"kata aku seorang diri lalu mengerling jam tangan aku.

Alamak!

Aku melangkah laju menuju ke balai pelepasan.Disebabkan perempuan tu,aku terlupa.Buang masa betul !

Aku sampai dihadapan mummy dan daddy.Daddy memandang aku lalu mengeleng kepala.

"Kenapa ryan lambat sangat?daddy dengan mummy dah lama tunggu"kata daddy.Aku tersengeh kecil.

"Sorry daddy mummy.Tadi ada perempuan mana ntah cari gaduh dengan ryan,tu yang ryan lambat ni hehe.."kata aku.

"So,ryan lambat ni sebab gaduh dengan perempuan?ryan ryan..."kata mummy lalu mengeleng kepala memandang aku.

B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]Where stories live. Discover now