42-SARAPAN

2.6K 122 24
                                    

Keesokan paginya...

Isya yang tersedar dari tidur, bingkas bangun lalu memandang sebelahnya. Dia melihat Ryan yang masih nyenyak tidur disebelah. Dia mengambil getah rambut yang berbentuk ribbon comel, lalu mengikat rambutnya menjadi ponytail.

Setelah itu dia terus turun dari katil lalu keluar dari bilik. Dia berjalan menuruni anak tangga lalu menuju ke dapur. Dia terdengar bunyi bising di dapur seperti ada orang sedang memasak.

Dia melihat Aira yang sedang sibuk menyiapkan sarapan pagi. Aira yang melihat Isya masuk ke dapur, terus menegurnya.

"Hai Aryana... Morning"tegur Aira sambil tersenyum lebar.

Manakala Isya tersenyum pahit.

"Hai, morning too..."balas Isya.

Dia membuka peti ais lalu mengeluarkan kotak air susu lalu menuangkan kedalam cawan.

"Ryan tidur lagi ke?"tanya Aira.

Isya yang baru lepas meneguk air susu tadi, mengangguk perlahan.

"Ha'ah , dia tengah tidur lagi... Nyenyak... Dia tidur pukul berapa semalam?"tanya Isya.

Semalam dia tidur awal, dia tidak menunggu Ryan. Merajuk.

"Tak tahulah, sebab saya tidur awal... Dia dengan Airyn tak tidur duduk layan movie kartun Smurfs tu"balas Aira.

"Ooo"

Isya berdiri dibelakang Aira lalu melihat apa yang sedang Aira masakkan.

"Saya masak nasi goreng kampung... Cuba awak rasa, dah cukup rasa ke belum?"ujar Aira lalu mengambil sedikit nasi didalam kuali menggunakan sudu lalu disuapkan pada Isya.

Isya mengunyah nasi goreng kampung itu perlahan-lahan, dan memberikan reaksi yang mengejutkan.

"Emm!! Sedap!!"kata Isya.

Aira tergelak kecil melihat Isya seakan budak kecil reaksinya.

"Haha... Dah cukup rasa?"tanya Aira.

"Cukup dah rasanya. Sedap nasi goreng kampung awak masak, rasa lain dari lainlah..."balas Isya sambil memuji masakan Aira.

"Takdelah awak, biasa je ni..."kata Aira yang malu dipuji Isya.

Dia menceduk nasi goreng kampung yang sudah siap itu kedalam mangkuk letak nasi, dan hidang diatas meja.

"Aryana, kalau awak nak makan... Makanlah dulu..."ujar Aira.

"Takpelah, tunggu semua bangun makan sama-sama..."balas Isya.

Dia melihat Aira mengeluarkan nugget ayam dan sosej dari peti ais.

"Awak nak goreng apa lagi?"tanya Isya hairan, sebab diatas meja dah ada lauk ayam, dan telur goreng.

"Oh, nak goreng nugget dengan sosej. Si Airyn tu suka makan benda ni je, macam nasi kurang... Jenuh paksa... "balas Aira lalu menggoreng nugget dan sosej.

"Ooo... Patutlah, biasalah tu... Budak-budak... Suka makan benda goreng-goreng... Nasi kurang"kata Isya pula.

"Betullah tu... Tapi tak elok juga makan selalunya. Ni, awak bila due date? Tengok sarat dah tu..."tanya Aira.

"Lambat lagi due datenya, 2 bulan lagi..."balas Isya.

"Haish dia ni... Lambat apanya, pejam celik sekejap je... Tup tup bersalin dah. Barang baby dah beli ke? Jantina baby apa?"tanya Aira bersungguh.

Isya tergelak kecil.

"Hehe... Dah beli sikit je, sebab barang baby yang sebelum ni awak tak sempat guna ada banyak. Jadi guna jelah... Yang mana ada dah. Jantina baby, ermm... Rahsia!"kata Isya lalu tersengeh.

B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]Where stories live. Discover now