38-BAHAGIA

2.6K 138 15
                                    

Mereka memandang pelik arah ryan dan isya.Macam mana tak nampak peliknya?tetiba datang kampus dengan berselendang bagai dekat leher ni.Very curious.

"Aku tahu la korang ni partner in cream,tapi kenapa dedua pakai selendang dekat leher ni?trend baru ke apa ni?"tanya elica sambil menunjuk selendang arah leher mereka berdua.

Isya mencubit lengan ryan tanda isyarat.

"Awak punya kerja la ni..kan diorang dah tanya.."gumam isya perlahan.

"Sayang pun sama jugak"balas ryan selamba.

"Main bisik-bisik apa ni?"kata mereka.

"Okey-okey..aku terus terang ea.."kata ryan sambil memandang isya disebelah.

"Nak bagitahu sekarang ke?"kata isya perlahan sambil sebelah tangannya mengenggam erat tangan ryan.

Ryan mengangguk.

"Don't worry sayang"jawab ryan.

"Kau nak bagitahu apa?"tanya mereka lagi.

"Isya---sebenarnya..."kata ryan terhenti.

Uwerkk!

Bunyi isya yang mahu muntah.

Isya membuat isyarat,mahu pergi ke tandas lalu dia terus berlari menuju ke tandas yang tidak jauh dari situ.

"Kenapa dengan isya tu, ryan?"risau jiha.

"Isya tengah pregnant,jadi setiap pagi macam ni...dia memang selalu muntah-muntah..alahan budak"kata ryan terus.

Terlopong mulut mereka.

"HAH!!PREGNANT!! PREGNANT ANAK SAPA?"terkejut mereka.

"Anak aku la...anak sapa lagi"kata ryan selamba.

BUK!BUK!

Kepala ryan kena lekuk dengan syafiz dan riduan.

"Sakitlah bengong,kau dah apahal ketuk kepala aku"marah ryan apabila dia tetiba dipukul.

"Kau dah rosakkan anak dara orang,kau rileks je!!"bebel mereka berdua.

"Woii!!aku belum terangkan sampai habis lagi!!Isya tu isteri aku,kau tahu tak!!isya tu aira!!aira tak meninggal dunia"jerit ryan dengan satu nafas je.

Kali ini, mereka lagi terkejut beruk.

"Ai----aira!!"

Ryan mengangguk.

"Bukan mama dengan papa aira cakap---"kata jiha.

"Haah,mama dengan papa aira takde niat nak jauhkan aku dengan aira..ada sebab diorang buat macam tu"terang ryan.

"Aku nak pergi jumpa aira"kata jiha lalu berlari pergi ke tandas.

"Aku pun"kata elica pula lalu mengejar jiha.

Tinggal mereka sahaja disitu.

"Patutlah... rupanya memang betul dia aira..."kata riduan.

"Kan... patutlah perangai dia sama dengan aira"menyampuk syafiz pula.

"Apapun,tahniah bro!!jadi bapa lagi sekali"ucap mereka sambil menepuk bahu ryan.

"Terima kasih jugak dekat korang,selama hari ni selalu bagi kata-kata semangat dekat aku"kata ryan pula.

"Sama-sama.So,untuk balas jasa kitaorang ni...apakata kau sponser pelamin aku dengan rid"kata syafiz.

"Ehh kejap,korang nak kahwin ke?"tanya ryan.

B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]Where stories live. Discover now