❗TEASER❗

2.9K 117 77
                                    

|Lepas habis baca chapter ni👇Sila komen dibawah..I KNOW AKAN ADA RASA SAKIT HATI KAN?💔HAVE FUN😉AKAN
DIUNPUBLISH SELEPAS 20 JAM |













"Ryan.."kata seorang gadis sambil memimpin tangan kanak² perempuan.

Dia terkejut.Dia terkaku.

Dipandang gadis dihadapanya bersama seorang kanak² perempuan yang dalam berusia 5 tahun.

"Ss...sapa..kk..kau?"tanya ryan lalu berdiri dari duduk.

Ryan yang sedang mengambil angin tadi diluar rumah,terdengar suara perempuan yang memanggilnya.

"Saya aira...isteri awak.."kata gadis dihadapanya.

"Kau jangan tipu aku lah!!Kau bukan aira..isteri aku ada dekat dalam!!"berang ryan apabila ada orang mengaku dirinya isteri dia.

"Awak..kawin baru ke ryan?!!"tanya aira dengan suara bergetar.

Tubir matanya mula merembeskan butir-butir jernih.Sampai hati awak,awak lupa saya.

Hujung bajunya ditarik sedikit oleh anaknya.

"Mam..ma..why a..are you..crying?"kata anaknya dengan berkerut dahi memandang aira.

"Mana ada mama nangis sayang.."balas aira lalu mengusap lembut unbun² kepala anaknya.

"Ryan!!Makanan dah siap!!"panggil isya lalu keluar dari rumah.

Dia melihat dihadapan ryan ada seorang gadis bersama kanak² perempuan.

"Awak siapa?"tanya isya yang tengah sarat mengandung 6 bulan.

Aira memandang wajah gadis yang menegurnya.Wajahnya mirip sekali dengan mukanya.

"Dia isteri baru awak ke ryan?Answer me!!"tanya aira lalu mengoncang tangan ryan.

"Ryan?kenapa ni?"tanya isya yang tidak tahu apa-apa.

Ryan merentap kasar tanganya dari genggaman aira.

"Kau siapa ha!!datang-datang mengaku isteri aku?aku tahu la muka kau sama dengan isteri aku..takpayah la menyamar jadi isteri aku.."bengang ryan.

"SUMPAH RYAN!!SAYA ISTERI AWAK!!DEMI ALLAH RYAN!!DEMI ALLAH!!"merayu aira sambil air mata mengalir di pipi.

Dia mengalihkan pandangan memandang perempuan disebelah ryan yang mengandung.Dia pergi kearah isya lalu digoncang bahu isya itu.

"KAU SAPA HAA!!KENAPA KAU MENYAMAR JADI AKU!!TSKK!!!PULANGKAN BALIK RYAN AKU!!!AKU ISTERI DIA!!!"kata aira yang memaksa isya.

Pening kepala isya apabila tubuhnya digoncang kasar.Matanya terus kabur.Badanya tumbang diatas rumput.

Ryan terkejut melihat isya pengsan.Ryan menolak tubuh aira ke tepi.Dia mengangkat tubuh isya lalu letak diatas ribanya.Dia memeluk tubuh isya.

"Sayang!!Sayang!!"kata ryan sambil menepuk perlahan pipi isya yang tidak menyedarkan diri.

Dia memandang tajam arah gadis dihadapanya.

"KAU BERAMBUS!!!BERAMBUS!!!"tengking ryan.

"Sampai hati awak halau saya ryan,padahal saya ni isteri awak!!"kata aira.

Ps:Aipp?aira?haa..Cer teka😏😏kalau dia aira,sapa isya pulak?

B2:DIA ISTERI KAU[HOLD]Where stories live. Discover now