Röpis tanáncsok, milyen posztot válassz?

516 47 31
                                    

Hellóka!
Már nem is tudom, hányan kérdezték tőlem, hogy milyen poszton kellene játszaniuk, de mivel én magam is éppen dilemmában vagyok (nem tudjuk kitalálni, hogy wing spiker vagy libero legyek, mert mindkettő elfogadhatóan megy es szeretem is), így az utolsó amire erőm volt az az, hogy külön válaszoljak mindenkinek, és végül kaptam egy zseniális ötletet, mégpedig, hogy ezt Karasuno-editionban csináljam meg, és most ez így is fog történni, interjú-szerűe-
Hinata: Ne húzd már, kezdjük el, alig várom, hogy röpiről beszélhessek!
Kageyama: Nyugodj meg egy kicsit, te! Úgyis én stoppoltam le a kezdést!
Mei: Beszélhetnék?
KageHina: Csak ne sokat!
Mei: Remek. Szóval, mindenekelőtt azt szeretném tisztázni, hogy az elején ne számítsatok csodára! Körülbelül két hét, vagy ha profi klubban kezditek el, több idő is lehet, míg az alap érintéseket tanuljátok, és utána is egy darabig csak leütéskor fogtok hálót látni. A meccsezésig el kell jutni, hogy ne érintésenként essen le a labda. Legyetek türelemmel.
... Oké, Asahi, átadom a szót. 
Kags: Hé~!
Asahi: O-Oké, szóval. Mikor elkezdtek meccsezni az esetek többségében hamar ki fog derülni, mi az a terület, amin erősebbek vagytok. Amennyiben viszont ez nem akar hamar előjönni, legyetek türelemmel. Bele kell jönni, minden feladatkört meg kell ismerni és akkor lehet csak biztosan megmondani, mi az amiben jól teljesítesz. És akkor most lássuk a posztokat. Kezdjük a feladóval!
Kags: Na végre!
Azon kívül, hogy a feladó a legmenőbb poszt a világon, nagyon kevesen születnek rá. Inkább a gyakorlat teszi, mintsem az hogy érzéke van hozzá. A liberó pozícióban kívül ide szokták állítani az alacsonyabb játékosokat...
Hinata: *előkerül a semmiből*
Hinata: De ez nincs kőbe vésve! Ne érdekeljen a magasságotok, hogyha el akartok érni egy posztot, küzdjetek érte!
Kags: Hinata, te idióta, beszélni akarok!
Hinata: Én meg grill húst akarok, de nincs, néha bele kell törődni a dolgokba! Most én beszélek! *nyelvet nyújt*
Mei: *szentlélek fej*
Mei: Ti ketten... Jó... Ti akartátok... Suga, beszélj csak nekünk a feladó posztról!
Kags: HÉKÁS!
Suga: Rendben... Szóval, az gondolom a poszt nevéből mindenkinek egyértelmű, mit is kell csinálni. A legfontosabb, ahogy Kageyama is említette, hogy rengeteget gyakorold! Ezen kívül nyilván vannak bizonyos adottságok, amik elősegítik a fejlődést, ezek pedig értelemszerűen a feladás - kosárral és alkarral egyaránt -, a kommunikáció - könnyűnek hangzik, de egy feszült helyzetben nem annyira egyszerű -, a gyors döntéshozatal, hogy eldöntsd, melyik ütőnek add, melyikük van a legalkalmasabb pozícióban, és melyikük játékmodora tudna a legtöbbet kihozni a szituációban; és persze szinte tökéletesen kell tudnod irányítani a labdát. Ha ezek neked az átlagnál jobban mennek, akkor valószínűleg jó feladó leszel.
Mei: *elveszetten pislog*
Mei: Oké, hajózzunk olyan területre, amihez nekem is van valamennyi közöm, a következő a szélső ütő.
Noya: Bro, te jössz! *biztató mosoly*
Tanaka: Szóval, a szélső ütő az az ember, aki a feladó egyetlen választása egy elszúrt passz esetén. Így te kell legyél az az ember, aki akárhová jön a feladás, és akármilyen minőségű, azt szépen át kell helyezned a túloldalra. Jól kell tudnod blokkolni, passzolni, szükséghelyzetben feladni, és nyilván leütni, első- és hátsósorban egyaránt. Az esetek többségében nem vagyunk olyan magasak, mint a középső blocker, de ez nálunk mióta Hinata megérkezett, a feje tetejére állt...
Hinata: MOST ÉN BESZÉLEK!
Hinata: Khm, szóval a középső ütő az aki általában a legmagasabb csapattag...
Kageyama: Oh, igen, mindenki eltörpül melletted, mi?
Hinata: Kuss! Szóval, a mi dolgunk a pálya közepén az, hogy úgy üssünk és blokkoljunk, hogy bumm!
Suga: *tenyerébe temeti az arcát*
Hinata: Jó állóképességünk kell legyen, magasan kell tudnunk blokkolni és természetesen úgy kell leütnünk, mint egy isten!
Tsukki: A fő feladat azonban mégis az, hogy le tudjuk olvasni az ellenfél feladását, a blokk érdekében. Szóval összefoglalva, leütés, főleg gyors feladással, és blokk.
Hinata: Szerencsémre viszont nagyon nem elvárás, hogy én hátsó sorból le tudjak ütni és fogadni sem szoktunk valami sűrűn.
Noya & Mei: és akkor most végül de nagyon nem utolsó sorban következzen a libero!
Mei: Igazából ez a speciális poszt az amatőr klubokban nem is létezik, inkább a profi csapatok alkalmazzák.
Noya: Ha erre a posztra pályázol, készülj fel lelkileg, hogy a bőröd egy része egy érett szilva árnyalatában fog pompázni. Szinte mindig mi vagyunk a csapat legalacsonyabb tagjai. A mi dolgunk pontos passzt adni a feladónak, menteni a rontott labdákat, követni a blokkot, vészhelyzetben feladni, és gyakorlatilag a szerván és a leütésen kívül mindenben kiemelkedőnek kell lenni. Nem támadhatunk ugyan, de fontosak vagyunk a csapat szempontjából. Mi felelünk mások hibáiért. Gyakorlatilag az egész meccset végigjátszuk, ezért jó állóképességet igényel ez a poszt. Gyorsnak kell lenned, mint futásban, mind a vetődés utáni felállásban, hiszen az ellenfél blokkja nem fog megvárni. Jól kell tudnod szervát fogadni és nem szabad félned az eséstől, valamint legalább olyan jól kell tudnod irányítani a labdát, mint a feladónak...
Daichi: Atya ég, Noya, elég lesz.
Mei: Naaaa, örökké elhallgattam volna...Én is szeretem ezt a posztot.
Tsukki: látszik is *a sok Rolling Thundertől kékeslila árnyalatban pompázó könyökömre mutat* ... Tudjátok mit? Mei, Nishinoya, ti mindketten mazochisták vagytok!
MeiNoya: *néma csend, összenéznek, bólintanak, majd megrohamozzák Tsukkit* Támadás!
••••••••
Íme, megtettem minden tőlem telhetőt, remélem semmi baromságot nem írtam, de ha igen, este 11 van, tessék szólni és kijavítani, illetve akkor is, ha kihagytam valamit, ha pedig kérdésetek van, dobjátok fel a kommentek között és válaszolok :)
Remélem a kezdő röpiseknek tudtam egy kicsit segíteni, sziasztok!
Mei

Röplabdás agymenés (Haikyuu)Onde histórias criam vida. Descubra agora