Ben Nora... Bu gemide dünyaya geldim. NW-52 adlı bu gemi hepimizin evi. Belki yüz seneden fazladır yolculuk yapıyor. Dünyamız, evimiz yok olmak üzere.
Güneşteki patlamaları izleyen bilim insanları bir gün güneş yüzeyinin genleşmeye başladığını fark etti. Yani yakında patlayacak ve dünyayı yakıp kavuracaktı. Bize anlatılana göre teknoloji çok ileri düzeydeydi fakat dünya dışına araştırmalar haricinde asla çıkılmıyordu. Tahminimizce 2530 yılları civarında bu teknoloji kullanılmaya karar verildi ve yeni dünyalar bulma projesi başlatıldı. Uzunca seneler teleskoplarla aradılar. Fakat bu çözüm değildi. Bir an önce gemiler inşa edilip insanlık yeni dünya arayışına uzayda devam etmeliydi.
Tabi bu projenin peşinden ortaya birçok sorun çıktı. Yaşam döngüsü nasıl sağlanacaktı? Sadece insanlar değil yaşam için hayvanların ve bitkilerinde olması lazımdı. Çizimler yapılmaya başlandı. Çizilen projeler hep devasa boylarda oluyordu. Bu kadar büyük bir uzay gemisi dünyadan nasıl havalanacaktı? Sanırım en büyük sorun buydu?
Bütün umutlar tükenmek üzereyken delinin biri çıktı ve "gemileri uzayda inşa etsek nasıl olur?" dedi. Onu o an için kimse dikkate almamış olsa da daha detaylı düşündüklerinde hiç de delice bir fikir değildi. Gemi için gerekli bütün parçaları uzaya çıkartabilirler ve yörüngede küçük bir istasyonda yapabilirlerdi. Böylelikle işlemler başlatıldı. Bütün ülkeler seferber oldu ve yapılacak olan bu gemiler için hiçbir ücret talep edilmedi. Tüm dünya bu projeye odaklandı.
Gemiler hızla yapılırken bir yandan da dünyada gidecek insanlar için seçim sorunu başladı. Hiç kimseyi ayırt edilmemesi gerekiyordu. Bu durum para pul mevzusu değildi. Sağlıklı olan herkes gemilere alınmalıydı. Uzun toplantılar ve görüşmeler sonucu gemilerin yapımında paranın önemli olmadığı gibi gemiye alınacak insanlar içinde aynı kuralın geçerli olması gerektiği sonucuna varıldı. Hiçbir sağlık sorunu olmayan herkesi mümkün mertebe gemiye alacaklardı. Zaten geminin yapım hızına göre birçok gemi yapılabilirdi.
Böylelikle gemilerin yolculuğu başladı. Gemi yapımı için o kadar çok insan seferber oldu ki çok hızlı bir şekilde 57 gemi inşa edildi ve dünyada kalmak için gönüllü ve bir hastalık taşıyanlar haricindeki çoğu kişi yola koyuldu.
Dünyada kalmak için gönüllü olan çok fazla insan var. Yeni bir dünya bulamayacağımızı düşünen, bir yıldızın çekim kuvvetine yakalanıp yok olacağımızı düşünen, hatta uzaylılar ile karşılaşıp saldırıya uğrayacağımızı düşünen. Ama bizler umudunu kaybetmemiş insanlarız. Umudunu kaybedip ölümü beklemek kadar kötü bir şey var mı? Bunlardan herhangi biri başımıza gelecek olsa bile en azından umudumuzu kaybetmeden öleceğiz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeni Dünya
Science FictionDünyada kalmak için gönüllü olan çok fazla insan var. Yeni bir dünya bulamayacağımızı düşünen, bir yıldızın çekim kuvvetine yakalanıp yok olacağımızı düşünen, hatta uzaylılar ile karşılaşıp saldırıya uğrayacağımızı düşünen. Ama bizler umudunu kaybet...