Tiba di bilik berkenaan,Chorong terus masuk untuk mengambil bukunya dan kunci lokernya.Lepastu dia keluar dan perasan Daniel masih di setia menunggunya..
"Eh,kenapa awak kat sini lagi??takde kelas ke??"soal Chorong sambil melihat Daniel yang bersandar di dinding..
"Kelas saya start jam 11 pagi.Oh yaa awak amik jurusan apa?"soal Daniel ingin tahu..
Tanpa mengeluarkan suara,Chorong hanya menunjukkan bukunya ke Daniel.Kelihatan Daniel dah tersenyum besar melihat buku Chorong sama dengannya..
"Kita satu kelas.."jawab Daniel riang..
"Jinjjayo??"soal Chorong terkejut..
"Erm..kalau macam tu jom lah kita pergi sama-sama.."ajak Daniel tetapi Chorong menolak ajakannya penuh sopan..
"Takpelah..saya nak jumpa kawan saya dulu..kita jumpa kat kelas nanti..bye.."Chorong pun meninggalkan Daniel lalu mengeluarkan fon untuk menghubungi Bomi..
• • •
"Park Jimin,Kim Taehyung,Jeon Jungkook"panggil Mr Suho dengan dingin.Hatinya cukup panas bila mendapati tiga pelajar ni menconteng dinding sekolah menggunakan spray.Macam-macam dorang lukis kat dinding tu.
"Jadi selama ni dinding kat belakang block C tu kamu bertiga yang contenglah??kamu tahu tak dinding tu baru kena cat semalam dan hari ni kamu conteng lagi.Kamu bertiga ingat duit yang kerajaan bagi hanya untuk cat dinding yang kamu bertiga conteng??"bebel Mr Suho.
V,Jimin dan Jungkook menunduk memandang kasut mereka.Takut nak tatap wajah dingin Mr Suho tu.Muka je handsome tapi garangnya mengalahkan serigala kelaparan.
"Disebabkan kesalahan yang kamu bertiga buat hari ni,kamu semua saya denda cat balik dinding tu seperti sedia kala.Tong cat dan berus cat ada kat bilik stor.Siapkan sebelum balik.Arraseo??"perintah Mr Suho.Mereka bertiga mengangguk-anggukkan kepala dan berlalu dari situ..
Dinding yang penuh contengan itu ditatap oleh mereka bertiga.Boleh tahan teruk juga dinding tu dorang kerjakan.Mereka memandang antara satu sama lain lalu membuka blazer dan menlipat lengan baju mereka sebelum mengecat dinding..
• • •
Chorong duduk di salah satu meja yang ada di cafe tersebut.Matanya tak lepas dari memandang fonnya sehinggakan tak perasan seseorang sudah duduk di tempatnya.Kepalanya mendongak memandang namja tu.
"Mian..tempat tu ada orang.."kata Chorong tetapi namja tu masih duduk di tempatnya.Namja tu malah menatap Chorong dengan penuh taksub sehingga membuatkan Chorong kurang senang bila ditatap sebegitu rupa..
"Aku Minhyun..dan kau??"soal Minhyun sambil menongkat dagunya..
"Chorong.."
"Beautiful name like you..ada Namja chingu??"soalnya lagi..
Chorong kurang senang dengan soalan tadi dan berharap Bomi datang dengan cepat.Nampak dari muka macam budak playboy.Muka sok suci di depan yeoja sedangkan dalaman suka mainkan hati orang..
"Excuse me.."tegur seseorang sambil menepuk bahu Minhyun..
Nafas lega Chorong keluar begitu sahaja bila melihat Eunwoo datang menolongnya."apa urusan kau dengan dia eh??"soal Eunwoo datar..
"Nae??"soal Minhyun blur..
"Jangan kacau dia lagi..cari yeoja lain untuk jadi mangsa kau.."kata Eunwoo dan dengan cepat Minhyun beredar dari situ.
Eunwoo pun duduk di tempat yang Minhyun duduk tadi"kau tunggu Bomi ke??"soal Eunwoo dan Chorong mengangguk tanda ya..
"Dia belum habis kelas lagi tu.Jam 10.30 nanti baru dia keluar..kelas kau jam berapa start??"soal Enwoo lagi..
"11.00 pagi.."jawab Chorong sepatah..
"Oh..lama lagi tu..aku duduk sini takpe kan??"soal Eunwoo takut Chorong tak selesa dengan kehadiran dia..
"Takpe..duduklah.."balas Chorong ramah.Eunwoo mengangguk lalu mengeluarkan laptopnya dan mula membuat kerjanya..
-Skip-
"Yah Kim Taehyung.."panggil Mrs Kim sedikit bergetar.Marahnya tidak hilang lagi bila mendapat panggilan dari sekolah yang anaknya kena denda cat dinding sekolah.Bukan kali pertama Mrs Kim ditelefon oleh pihak sekolah tetapi dah banyak kali.Kadang-kadang V cabut sekolah,takutkan pelajar yeoja kat tandas dengan pakai topeng hantu..kadang-kadang pikat cikgu yeoja yang muda-muda.Gatal punya namja sampai cikgu pun nak dipikatnya..
"Omma suruh gi sekolah buat apa??"soal Mrs Kim tegas..
"Belajar.."jawab V dengan kepala tunduk kebawah.Susah betul dapat omma yang tegas ni..
"Habis tu apa yang kamu buat??sekarang pilih..nak sekolah ke nak kahwin??"soal Mrs Kim mengejutkannya..
"Se..se..sekolah"jawab V terbata-bata..
"Kahwinkan je dia omma.kahwinkan dia dengan janda-janda kat luar sana.Biar dia belajar jadi matang sikit.."sampuk Namjoon yang tadi hanya menyaksikan saengnya di marahi oleh ommanya..
"Yah!!appoyo.."Namjoon mengusap perutnya yang di cubit oleh isterinya Yoora..
"Jangan menyampuklah.."tegur Yoora..
"Biarlah..budak tu patut kena bagi pelajaran..dia buat dunia ni macam dia punya..semua benda nak dibuat..nak dilanggar..oppa gantung kat tiang bendara jugak nanti.."bebel Namjoon membuatkan Yoora semakin pening..kenapalah dia boleh jatuh cinta dengan lelaki cerewet macam ni..
"Minhyuk,nanti besar jangan macam uncle Tae.Nakal,tak nak dengar cakap orang..besar nanti jadi macam appa.Jadi orang yang bijak dan bertanggungjawab.."kata Namjoon kepada anaknya yang baru berusia 4 tahun tu..
Dengan mata yang terkebil-kebil,Minhyuk hanya menganggukkan kepalanya walaupun tak tahu apa yang appa dia cakap.
"Kalau betul nak sekolah..belajar betul-betul..jangan main-main lagi.Kalau omma dapat panggilan dari sekolah lagi..Tae kena kahwin dengan anak kawan omma..arraseo.."kata Mrs kim..V hanya menganggukkan kepalanya bersetuju dengan kata-kata ommanya..
"Arraseo omma.."
-TBC-
Vote.comment.thanks
YOU ARE READING
Call Me 'OPPA' | Vrong
FanfictionV di paksa untuk berkahwin dengan seseorang yang baru dia kenali dan apa yang menariknya adalah bakal isterinya lebih tua dan suka melawan cakap. Sampailah suatu hari V jatuh cinta kepadanya tanpa sengaja disebabkan oleh Jimin yang tiba-tiba bermina...