SATU TUJUH

601 58 14
                                    

.Chorong pov.

Aku sedikit kekok untuk tidur bersamanya walaupun hari dah kali kedua kami tidur sekatil.Heol!macam mana aku boleh setuju untuk tidur sama-sama dengan??mungkin disebabkan master room ni lengkap dengan segalanya.Tv ada,aircorn,rak buku dari hujung bilik ke hujung bilik yang buatkan aku geram tu.

Tapi aku lagi geram bila rak sebesar dan seluas ni kebanyakkannya dipenuhi dengan komik dan majalah.Komik naruto dalam tempat yang lain.Komik one piece kat lain komik lawak kampus kat lain.Aigoo,patutlah marah exam nyawa-nyawa ikan je..

"Buat apa tercegang dekat pintu tu??nak aku bentang karpet merah baru kau nak melangkah masuk ke dalam??"soalan V mengejutkan aku.Aku baru sedar yang aku mengelamun kat ambang pintu rupanya.Buruk betul perangai.

"Baring sini meh.."dia yang sedang baring sambil membaca komik menepuk-nepuk tempat di sebelahnya..

Aishhh!!dia buat aku ni betul-betul macam budak bawah umur dia kan??takpe..ada masa kau tahu sendiri aku ni siapa dan masa tulah kau akan hormat aku dan ikut cakap aku..

"Sinilah.."panggilnya..

Aku melangkah dan berdiri di tepi katil"kau cakap nak belajar..cepatlah jom..aku tunggu kau kat ruang tamu.."kataku..

Dia memandangku datar"sinilah dulu..dengarlah cakap aku..lepas ni kita belajar lah.."arahnya.Eh dia ni..ingat aku tak kerja lain ke nak buat??nak ajar kau lagi..dengan assginment aku yang tak siap lagi.Kau boleh suruh aku naik atas katil pulak.Aku bagi sebijik penumbuk baru tahu..

"Palli.."tempat disebelahnya ditepuk lagi.Perangai budak-budak dia dah datang dah..ni lemah ni..

Aku mengeluh kecil dan ikut juga apa yang dia suruh.Duduk je aku kat katil,tiba-tiba dia memelukku dan memaksaku untuk baring bersamanya..

Apahal namja ni suka sangat peluk aku??makin hari makin pelik lah dia ni...takut pulak aku..komik one piece yang dia baca tadi dah ditutup dan di simpan..

"Yah!aku takde masa nak layan perangai budak-budak kau lah.."kataku.Pelukannya aku cuba untuk lepaskan tapi makin erat pulak dia peluk..

"Lepaskan aku sekarang dan belajar atau aku tidur kat bilik aku.."ugutku.Budak ni suka betul buang masa aku..

"Sabarlah..oppa tak puas nak peluk chagi ni.."jawabnya santai.Ubun-ubunku di ciumnya..

What the hell.Makan ubat apa dia ni??kenapa berubah secara drastik pulak namja ni.Someone pinjam fon boleh?aku nak call hospital gila..ada orang gila sesat kat rumah aku ni..opps salah..rumah Taehyung maksud aku..

"Oppa??jinjjayo??gila!!!"ucapku..

"Apa yang gilanya?normal lah orang yang dah kahwin panggil suami dia oppa..ye tak??"soalnya..

"Langsung tak normal Kim Tae.."jawabku.Tubuhnya aku tolak kuat sehinggalah pelukan kami terlepas.Aku duduk dan memandangnya bengis..

"Kalau kau tak belajar..jangan harap kau dapat keluar malam.Kunci motor kau aku bagi omma nanti..biar seksa kau.."kataku dan terus keluar dari bilik ni.Bilik ada aircorn tapi aku ni rasa macam duduk dalam selimut je..panas gila..

"Arraseo chagia..oppa belajar.."sahutnya.Sumpah aku geli dia gelarkan diri dia oppa.Muka macam mintak kaki je..

.pov end.

○○○

.Collage.

Kelas fizik baru sahaja habis.Langkah Chorong dan Daniel menuju ke cafe untuk mengisi perut mereka sebelum menyambung kelas yang lain pulak.

Meja yang berhadapan dengan padang tenis menjadi pilihan mereka berdua..Chorong duduk sambil memerhati mereka yang bermain tenis manakala Daniel beli air dan makanan untuk mereka..

"Panasnya..."suit dokternya dibuka dan digantung pada penyandar kerusi di sebelahnya..rambutnya diikat satu kerana terlalu panas cuaca hari ni..

"Annyeong.."sapa seseorang mengejutkan Chorong..

"Minhyun ah..waeyo??"soal Chorong terkejut dengan kehadiran Minhyun itu..

"Nak rehat dengan kau lah..nak air??"soalnya sambil menghulur air tin cola ke Chorong.

Chorong menyambutnga walaupun dia dah mintak tolong Daniel untuk membelikannya air.."gomawoyo.."katanya ringkas dan Minhyun hanya mengangguk kecil..

"Tak pernah nak duduk semeja dengan aku.Waeyo?kau tak dapat mangsa ke hari ni??"soal Chorong dan sedikit mengejek.Ya,satu collage tahu sikap Minhyun yang suka-suka tukar permpuan ni.Rupa dah ada dah..tapi hati takde..suka mainkan perasaan perempuan.Bila dah puas main pakai tinggal je..

"Aku nak cakap sesuatu dengan kau.."kata Minhyun..

"Apa dia??"soal Chorong 2 patah..

"Jangan terlalu dekat dengan Daniel.Dia bahaya..dia namja yang sangat bahaya..teruk-teruk aku..teruk lagi dia..jangan terima kalau dia ajak kau jadi yeoja chingu dia.."Minhyun membuka ceritanya..

Chorong menatapnya pelik.Bahaya??Daniel bahaya??like seriously??

"Apa yang bahayanya dia??"soal Chorong lagi..

"Nanti kau akan tahu sendiri..jangan percaya dengan muka sok macho dan ayat manis dia..itu semua perangkap.."jawab Minhyun membuatkan Chorong semakin pening..

"Harap ka--"

"Yah!kau buat apa kat sini??"soal Daniel yang datang dari belakang.Wajah Minhyun ditatapnya bengis.

Sedangkan Minhyun hanya menatapnya datar dan bangun dari tempatnya"ingat kata-kata aku Chorong ah.."pesan Minhyun dan terus beredar dari tempat tersebut.Sempat juga dia memberi tatapan maut kearah Daniel..

"Pesan apa??"soal Daniel.Tempat Minhyun tadi didudukinya..

"Takde apa..pesanan tak penting pun.."jawab Chorong dan mula makan makanannya dengan penuh berselera..

-tbc-

Update lagi.Apa ada hal.HAHAHAHAHA..

KEEP VOTE AND COMMENT..I LIKE TO READ YOUR COMMENT

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now