SATU EMPAT [Bomi day]

544 65 9
                                    

.Chorong pov.

Pagi-pagi lagi aku dah bangun dari tidur.Hari ni merupakan hari bahagia untuk kawan baik aku.Selepas aku bergelar isteri,kini giliran Bomi pulak bergelar isteri kepada prince collage Cha Eunwoo.

Tanpa mandi atau cuci muka,aku melangkah keluar dari bilik dan masuk ke bilik suami muda aku.Dia yang sedang tidur aku biarkan..almari bajunya aku buka dan mencari suite untuk dia pakai nanti.

Niat awal aku..tak nak pun ajak dia..tapi memandangkan Eunwoo datang ke majlis aku masa tu..so aku kena bawak dia jugak lah kan??

Blazer hitamnya aku capai dan kemeja biru gelap aku capai juga lalu menuju ke laci dan mengambil tie berwarna hitam.Langkah ku terus kearah pintu biliknya dan menuju ke bilik aku balik..nak iron baju dan cari baju yang sesuai dengan kemejanya..

Selesai dengan iron baju,aku masuk ke tandas dan mula bersihkan diri selepas tu pergi ke dapur untuk masak sarapan.

Pagi-pagi macam ni makanan apa yang sedap??roti bakar??nasi goreng??mee goreng??

Nasi goreng jelah...aku mula memotong bahan-bahan sebelum masak nasi goreng.Selain nasi goreng ada jugak makanan sampingan aku masak macam telur gulung dan kimbap..air pula simple je..green tea..

Selesai hidang semua atas meja.Sekarang masa nak kejutkan suami paksa aku..Laju je langkah aku ke biliknya.

"Kim Tae..bangun.."pipinya aku tepuk pelan dan akhirnya dia terbangun.Senang jugak nak kejutkan dia kan??ingatkan susah..

"Jom sarapan.."ajakku..

Dengan mata yang sepet,muka berkerut,rambut serabai dia mengangguk kecil lalu masuk ke tandas untuk cuci muka dan berus gigi..

.Pov end.

○○○○

"Park Chorong ppaliwa!!!!"jeritan V bergema satu rumah.Dia yang sudah siap dengan seragamnya duduk santai di sofa sambil menunggu Chorong yang sedang bersiap..

Tidak lama selepas itu,Chorong keluar dari biliknya dalam keadaan terburu.V yang melihat terkagum seketika melihat Chorong yang sangat cantik dan di lengkapi dengan lipstick soft pink.Make up tak tebal mana..bulu mata yang lentik mencantikkan lagi matanya yang memakai lens berwarna coklat..

"Yoeppo..."kata V terlepas..

"Mwo.??"soal Chorong yang kurang dengar tu.Kurang dengar ke atau buat-buat tak dengar??nak kena puji untuk kali kedua lah tu..

"Jomlah cepat.."katanya dan terus bangun.Kasut hitamnya disarungkan lalu mencapai helmetnya diatas rak.

Chorong yang baru sahaja nak pakai kasut tingginya terhenti"naik motor??seriously??"soal Chorong terkejut..gila ke dah pakai lawa-lawa tapi naik motor??

"Kenapa??"soal V ringkas..

"Kau tengok sekarang aku ni pakai apa??aku pakai dress pendek bukan seluar jeans.."Chorong mula membebel..

"Kita naik kereta..simpan helmet tu.."V hanya akur..helmetnya di simpan kembali.Mereka pun bergegas ke parking lot.Tak lama lagi majlis nak start..

○○○

.Dewan Seoul.

Mereka berdua mengambil tempat duduk yang khas disediakan untuk mereka.Chorong pun sempat mengeluarkan fonnya dan mengambil beberapa gambar Bomi dan Eunwoo yang sedang disatukan..Tepukan gemuruh dan ucapan tahniah tak henti-henti diucapkan oleh tetamu yang datang..

"Yah Yoon Bomi..."panggil Chorong dan berlari anak lalu memeluk kawan baiknya itu..

"Chukhae.."ucap Chorong yang masih tak lepas memeluk Bomi..

"Chukahae bro.."ucap V sambil bersalaman dengan Eunwoo..

"Why so beautiful hah??"soal Chorong membuatkan Bomi tersimpul malu..

Kedengaran ketawa fakenya keluar.Gedik pulak bila dah dipuji..baru puji sikit..Chorong memandang Eunwoo dari atas sampai bawah"Handsome kau.."puji Chorong.Perutnya terus disiku oleh Bomi..Bau cemburu jelas dihidu olehnya..

"Dia suami aku..puji lah suami kau..dia pun handsome apa.."kata Bomi sambil memandang V..orang yang dipuji dah mula berlagak dengan memperbetulkan tienya..Chorong menjelingnya tajam..

"Aku lapar.."kata Chorong tak tahu malu..

"Jom makan..biarkan dorang dua buat hal dorang..."tangan Chorong ditarik paksa oleh V menuju ke tempat makanan..

Beberapa jenis makanan diambil oleh mereka lalu duduk di meja.Chorong dah tak senang duduk melihat penampilan V yang sedikit comot tu.Baru kena puji dah comot balik.Tanpa rasa malu dan segan..dia bangun dari tempatnya dan berdiri di hadapan V..

"Kau dah kenapa??"soal V pelik dengan kelakuan Chorong yang tiba memperbetulkan tienya yang senget dan sedikit longgar itu..

"Kemas-kemas sikit tak boleh ke??jangan tunjuk sangat yang kau tu budak sekolah Kim Taehyung.."kata Chorong.Kedua-dua bahu V ditepuknya dan dia kembali duduk ditempatnya.Makanan pencuci mulut dimakannya..

V pulak terdiam dan kekok sedikit semasa makan.Bila tengok Chorong depan macam tadi..tiba-tiba jantung berdegup dengan sangat cepat dan tak terkawal.Mahu sahaja dia mencubit pipi Chorong yang sedikit chubby tu..

"Why pandang aku macam tu??"soal Chorong berjaya menghentikan lamunan V.Dia pun makan tapi dalam keadaan berdebar.Jantungnya masih berdegup sekarang ni..

'Wahai hati,berdegup macam biasa je tak boleh ke??dia betulkan tie kau je..bukan kiss atau peluk kau punn..'monolog V dalam hati..

○○○
.Malam.

Tepat jam 9 malam,mereka sampai di rumah.Sofa panjang menjadi sasaran V.Badannya dibaringkan sambil menutup matanya menggunakan lengan besarnya..

Walaupun lengannya menutupi matanya..dia sebenarnya mencuri-curi melihat Chorong yang melangkah masuk ke dapur itu.Minum air lah kot sebab kat kereta tadi tak habis-habis mintak air..bila suruh berhenti..dia tak nak pulak..

"Yah Park Chorong.."panggil V sebaik sahaja melihat Chorong yang ingin masuk ke dalam biliknya..

"Sini jap.."arah V yang sudah duduk kemas.Chorong pun duduk.di sebelahnya..

Dia tidak menatap Chorong..tv yang tertutup menjadi pilihannya..

"Waeyo??"soal Chorong sepatah.

Kelihatan V masih diam dan tak menjawab soalan dari Chorong.Kelihatan halkumnya naik turun beberapa kali seperti ingin mengucapkan sesuatu tetapi tak boleh..

"Kau kenapa??panggil le---"

Chup!!!

Tiba-tiba bibirnya dicium sekilas oleh V membuatkan dia terkaku disitu.Kejadian itu tak sampai 5 saat pun dan dengan refleks dia terus menekup mulutnya bila V dah bangun dari tempatnya..

"Good night.."kata V dan terus melangkah masuk ke dalam biliknya..Sedangkan Chorong masih ditempatnya dan pelik kenapa dirinya di cium secara tiba-tiba??dah tak mintak izin..main pakai cium je..

"Salahkan bibir kau yang sexy tu..kalau bukan sebab bibir kau yang sexy tu aku takkan cium kau secara tiba-tiba"bebel V sebaik sahaja dia masuk kedalam biliknya.Dadanya di pegang dan yaa..jantungnya kembali berdegup dengan sangat hebat..

-TBC-

Vote dan comment anda sangat diperlukan😁.Thank you..

Call Me 'OPPA' | VrongWhere stories live. Discover now